Parkering i København :(
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-10-06 20:30

Hej

Jeg skal arbejde i centrum af København nær Kgs. Nytorv. Jeg har hørt at der
findes muligheder for at parkere noget sted på Refshaleøen så jeg kan tage
vandtaxien over på den anden side. Jeg kommer fra Sverigessiden så det
nemmeste er at parkere på Amager, evt. på parkeringen ved metroen bag
fields.

Er der nogen her der har erfaringer med dette? Det er naturligvis
kombinationen af den billigste og hurtigste transportløsning jeg er
interesseret i.

PFT og VH
Esben

Fra : Henning

Dato : 22-10-06 20:57

On Sun, 22 Oct 2006 19:30:05 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>vandtaxien over på den anden side. Jeg kommer fra Sverigessiden så det
>nemmeste er at parkere på Amager, evt. på parkeringen ved metroen bag
Refshaleøen? Den er umulig at komme i nærheden af i myldretiden
Parker i stedet ved Ørestad Station, vær dog opmærksom på det koster
at parkere derude
http://www.m.dk/kor_med_metroen/parkeringsguide/parkeringsguide-sverige.htm

Fra : Mogens...

Dato : 22-10-06 21:01

> Parker i stedet ved Ørestad Station...

Og hvad med indbrud?

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-10-06 21:12

> Og hvad med indbrud?

Det har jeg også tænkt på ... Er det virkelig så slemt på hverdage? Skal
arbejde fra 0800-1700 så den skal jo ikke stå der om natten.

P-selskabet siger det er videoovervåget og vagtrunder.

Jeg gider simpelt hen ikke bruge tid på sølle eksistenser der smadrer
bilruder. Hvad tror I?

VH Esben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 10:09

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote in news:AgQ_g.20632
$E02.8279@newsb.telia.net:

> Jeg gider simpelt hen ikke bruge tid på sølle eksistenser der smadrer
> bilruder. Hvad tror I?

Hvis du kommer fra Sverige, så er det da vanvittigt omkostningskrævende at
tage bilen med over blot for at parkere den ved Fields. Brobizz, benzin,
tid, P-afgift plus risikoen for indbrud.

Parkér istedet ved en station til Øresundstoget, på Sveriges siden, og
skift til Metroen på Ørestad station eller hvor det nu er smartest.

Fra : Henning

Dato : 22-10-06 22:18

On Sun, 22 Oct 2006 20:00:51 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Og hvad med indbrud?

Lad være med at have noget liggende i kabinen, som kan friste. Det er
jo ligegyldigt om du parkerer det ene eller det andet sted.

Fra : Mogens...

Dato : 23-10-06 06:10

> Lad være med at have noget liggende i kabinen, som kan friste. Det er
> jo ligegyldigt om du parkerer det ene eller det andet sted.

Jeg svarer så dumt, fordi de har skrevet om det i avisen.
At der var mange indbrud, Henning...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-10-06 21:38

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> [...]

> Refshaleøen? Den er umulig at komme i nærheden af i myldretiden
> Parker i stedet ved Ørestad Station, vær dog opmærksom på det koster

Ørestad og Fields er samme sted, ved du vel... Men, enig, park+ride
ligner en klar plan. Ellers bliver det noget med Langebro - HCA Boulevard -
N.Voldgade - Gothersgade og et af parkeringshusene.

Med mindre der er en løsning med tog fra Svenskesiden. Broen er jo
heller ikke billig.

Fra : Henning

Dato : 22-10-06 22:23

>Ørestad og Fields er samme sted, ved du vel... Men, enig, park+ride

Men ikke samme parkeringsplads? Ifølge www.fields.dk koster det 70,-
for 8 timers parkeirng, 12 timer 150,-.
Ifølge
http://www.m.dk/kor_med_metroen/parkeringsguide/parkeringsguide-sverige.htm
koster en dagsbillet 20,-. Det må man sige er en væsentlig forskel?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-10-06 09:00

> [...]
> http://www.m.dk/kor_med_metroen/parkeringsguide/parkeringsguide-sverige.htm
> koster en dagsbillet 20,-. Det må man sige er en væsentlig forskel?

Aha, godt set. Det kan jo være nyttigt at vide ... når man skal i
Fields. Her er linket:

http://www.orestadsparkering.dk/hvorkanparkere/

Den dyre P4 (for langtidsparkering! - du skal ud over 3 timer før det
bliver dyrere end dagsbilletten) er den der ligger bagved Fields, P+R2
er den der ligger lige nord for stationen og lige ud for Fields.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-10-06 21:02

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her der har erfaringer med dette? Det er naturligvis
> kombinationen af den billigste og hurtigste transportløsning jeg er

Nu ved jeg jo ikke lige hvor du bor i Sverige, men fra et tidligere job ved
jeg at de mange svenskere der tog toget over broen - måske du ligefrem kan
nøjes med at stige om til Metroen ?
Refshaleøen ved jeg ikke rigtigt med - har ikke været derude længe

Ellers skal du måske se lidt på kort over hhv motorvejsnettet omkring Kbh,
Metroen og Parkeringsservice København (det hedder det altså !).
Så kan du måske finde et hul, hvor du ikke skal betale for parkering, kan
komme let til fra Bron og endda få fat i Metroen !

Alternativt: find et parkeringshus i nærheden af din destination og undersøg
hvad månedskort koster - det er formodentligt ikke så vildt, som du tror.
Taksten plejer at være lavere en parkering på gaden - og du slipper for 100
kg mønter om måneden samt balladen med at huske tiden og slippe for
afgifter.

Go jagt.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-10-06 21:10

> [...]
100
> kg mønter om måneden samt balladen med at huske tiden og slippe for

Jeg skal arbejde på den anden side af Kgs. Nytorv. Den tur orker jeg ikke i
bil.

> Go jagt.

Tak - det er virkelig en jagt...

VH Esben

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 23-10-06 00:21

> Jeg skal arbejde på den anden side af Kgs. Nytorv. Den tur orker jeg ikke
> bil.

Ved ikke hvor på den anden side af Kgs Nytorv er, men du kan evt køre til
Tårnby på Amager og finde et sted til bilen, og hoppe på regionaltogene på
Tårnby Station. Nogle regionaltog kører til Østerport St, som jo er på den
anden side af Kgs Nytorv. Undersøg lige om togene fra Tårnby vitterligt
kommer til Østerport St.?

Ellers er der Ørestad St, hvor du kan hoppe på metroen. Du kan vel evt
parkere (gratis?) på en af villavejene lidt væk fra Ørestad St?

Mvh

Emil

Fra : Christian

Dato : 23-10-06 07:52

> [...]
> vandtaxien over på den anden side. Jeg kommer fra Sverigessiden så det
> nemmeste er at parkere på Amager, evt. på parkeringen ved metroen bag

Hej Esben

Er der præmie til bedste bud?

Nå, jeg har ihvertfald et. Parkering København har reduceret 2-timers zonen
i Sundby Nord. Det betyder at det er fuldstændig gratis at parkere i området
omkring Lergravsparken M-station. Så siden du kommer fra Sverige er mit bud,
drej af ved Lufthavnen, kør af Amager Strandvej - der kan være mange biler
en gang i mellem, men trafikken glider godt - drej igen ved Øresundsvej og
kør lidt ned af den indtil du finder en p-plads, det burde være nemt, ellers
er der massere af sideveje og gå derefter 3-5 min hen til metroen.

Har du iøvrigt skiftet job?

Mvh. Christian - S60 D5

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 23-10-06 08:44

> [...]
> kør lidt ned af den indtil du finder en p-plads, det burde være nemt, ellers
> er der massere af sideveje og gå derefter 3-5 min hen til metroen.

Hej - tak for tipset. Det lyder som om det er en rigtig god idé. Er
det en permanent ordning er det jo perfekt. Jeg så ellers på
parkering köbehavns hjemmeside at man nu fjerner 2 timers parkering,
eks. i brokvartererne og i stedet skal betale fra förste minut (9 kr i
timen).

Men jeg vil undersöge det närmere - jeg kan jo pröve lidt
forskelligt de förste dage på arbejde.

> Har du iøvrigt skiftet job?

Det er slut med Volvo, ja. Jeg forlader et rigtigt godt job men fik et
fremragende tilbud og kommer samtidigt lidt tättere på familie og
venner.

> Mvh. Christian - S60 D5

Håber den fortsat körer godt!

MVH Esben
S60 (nu med nyt gasspjäld!)

Fra : Brian Larsen

Dato : 23-10-06 09:31

Jeg ville helt klart også kigge på at parkere i Sverige og tage
toget. Så vidt jeg husker koster det 60-70kr fra Malmø til Nørreport
hvor der kan omstiges til metro der holder på Kgs. Nytorv.

Det kan umuligt gøres nemmere eller billigere i bil.

Har i mange år arbejdet i området og det kan lige gå på MC hvor
kø'en om morgenen og eftermiddagen ikke er så stort et problem og
parkering er gratis, men i bil - det ville jeg ikke have tålmodighed
eller penge til.

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 23-10-06 18:56

Brian Larsen skrev:

> [...]
> kø'en om morgenen og eftermiddagen ikke er så stort et problem og
> parkering er gratis, men i bil - det ville jeg ikke have tålmodighed

Ja - idéen har da passeret mit hovede. Men hurtigt henkastet.

Ja - det er billigere at tage toget - men ofte er jeg i Danmark (altså
Jylland) i weekenden og jeg har ikke tålmodighed til DSB. Jeg har brug
for hurtig og pålidelig transport fra A til B også i tyndt befolkede
områder. Det er en Volvo T5 en del bedre til end DSB :)

Tog jeg toget til daglig og körte i bil over broen i weekenderne
kommer jeg til at betale fuld broafgift. I og med jeg kan få et
pendlerkort til bil når jeg nu bruger den dagligt har jeg et par
ekstrature til weekenderne også og så begynder det faktisk at give
mening.

Jeg tänker som sagt på at parkere på amager så jeg skifter fra bil
til offentlig traffik lige omkring der hvor bilköen ind mod Köbenhavn
begynder :)

Hvis min käreste som også har fået arbejde i Köbenhavn får andre
arbejdstider end jeg så vi ikke kan köre sammen - tager hun bilen -
og jeg toget. Så har vi stadig mulighed for at besöge Danmark i bil i
weekenderne og til daglig er toget jo en ok lösning. Jeg går ikke ud
fra at DSB normalt fucker op i det på öresundsbroen da forsinkelser
ofte er på Själlandssiden - eller???

Det löser sig!

VH Esben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-10-06 10:12

esben.sorensen@comhem.se wrote:
> Jeg går ikke ud
> fra at DSB normalt fucker op i det på öresundsbroen da forsinkelser
> ofte er på Själlandssiden - eller???

Her til morgen var Øresundstoget ifølge trafikradioen det eneste der ikke
var gået totalt i ged.

> Det löser sig!

Det er den rette indstilling

Ebbe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-10-06 10:26

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> [...]

Det plejer vist at være tunnellen den er gal med (kondensvand og så'n).

> Her til morgen var Øresundstoget ifølge trafikradioen det eneste der ikke
> var gået totalt i ged.

Forandring afveksler....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-10-06 11:48

Peter Dalgaard wrote:

> Det plejer vist at være tunnellen den er gal med (kondensvand og
> så'n).

Sålænge det ikke er Øresund...

Ebbe