Vedr. Vægtklods på trækaksel til Golf 2
Fra : Mads Stetter

Dato : 22-10-06 09:47

Hej Alle

Jeg kan se på min ene trækaksel på min Golf 2 TD ´89 at der mangler en
"Afbalanceringsklods" på den lange af dem (Højre side)..

Er sådan en klods rent "pop", eller hjælper den faktisk en del?

Håber i kan besvare... Og hvis den hjælper skal jeg naturligvis have fat i
en sådan..

MVH Stetter

Fra : alexbo

Dato : 22-10-06 10:10

"Mads Stetter" skrev

> Jeg kan se på min ene trækaksel på min Golf 2 TD ´89 at der mangler en
> "Afbalanceringsklods" på den lange af dem (Højre side)..
Det er ikke en afbalancering, det er en svingningsdæmper, den skal forhindre
akslen i at svirpe.

> Er sådan en klods rent "pop",
Ja.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-10-06 13:35

> Jeg kan se på min ene trækaksel på min Golf 2 TD ´89 at der mangler en
> "Afbalanceringsklods" på den lange af dem (Højre side)..
>
> Er sådan en klods rent "pop", eller hjælper den faktisk en del?

På min forrige Golf 2 gik den løs og det kunne mærkes.. negativt
selvfølgelig, så jeg skar den af med en vinkelsliber og så var alt som da
den sad fast, kunne ikke mærke forskel men om der er nogle lejer eller andet
der kan tage skade ved jeg ikke, men jeg kørte fra ca. 250.000 til 315.000
uden, og unden problemer.

Mvh

Lars Bisgaard