T-svansen tilbud. 4xalu-fælge inkl sunny v~
Fra : lindenskov

Dato : 21-10-06 01:23

Så kører vi imod min første vinter som billist. Pt. køter jeg med dæk man
kalder helårsdæk.

Har dog næsten besluttet mig for at sætte vinterdæk på mondeo'en.

Er fristet til at benytte mig af T-svansens tilbud med 4x alu-fælge, inkl.
Sunny vinterdæk til 2999,-

Men øh...de der Sunny vinterdæk. Er det nogle jeg skal holde mig laaaaangt
fra? Kunne forestille mig at det var de absolut billigste, billigtste dæk
der findes siden de hører med i prisen. Nogen der har nogle erfaringer?

Ellers skal jeg bare blive kørende på mine helårsdæk? (uden fælge ;-(

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-10-06 05:55

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> der findes siden de hører med i prisen. Nogen der har nogle erfaringer?
>
> Ellers skal jeg bare blive kørende på mine helårsdæk? (uden fælge ;-(
Jeg har samme fornemmelse som dig, at det er "for godt til at være sandt".
Sidste vinter kørte jeg helårs, og gør det igen i år, så hvis der er >3mm
tilbage på dine, ville jeg fortsætte. Det kan meget vel være bedre.
BTW. Uden fælge, hvordan sidder de så fast på bilen? :).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 06:26

lindenskov skriver:

> [...]
> fra? Kunne forestille mig at det var de absolut billigste, billigtste dæk
> der findes siden de hører med i prisen. Nogen der har nogle erfaringer?

Ikke specielt med de dæk, men prøv sådan en generel omkring vinterdæk:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Spil i lotteriet..... eller køb et sæt gode vinterdæk på stålfælge..

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-06 07:00

lindenskov wrote:
> [...]
> nogle erfaringer?
> Ellers skal jeg bare blive kørende på mine helårsdæk? (uden fælge ;-(

Nu ved jeg ikke, hvilket helårsdæk du kører på nu, men hvis det er af et
bedre mærke, så er det næsten med garanti bedre end et discount vinterdæk.

Fra : hanzen

Dato : 21-10-06 08:11

> [...]
> der findes siden de hører med i prisen. Nogen der har nogle erfaringer?
>
> Ellers skal jeg bare blive kørende på mine helårsdæk? (uden fælge ;-(

Det afhænger meget af dit kørselsbehov.
Skal du køre hver eneste dag vil jeg foretrække et sæt gode vinterdæk. Om
*Sunny* er gode ved jeg ikke, men navnet lyder ikke som et vinterdæk
Hvis du derimod ikke er afhæmgig af bilen hver dag er gode helårsdæk en fin
løsning som jeg selv har brugt i flere år..
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : KASO

Dato : 21-10-06 12:15

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Så kører vi imod min første vinter som billist. Pt. køter jeg med dæk man
> kalder helårsdæk.

Er du _sikker_ på, at det er helårsdæk?

Originalmontering på almindelige personbiler er altid _sommerdæk_ - aldrig
helårsdæk, så med mindre du (eller en tidligere ejer) har fået skiftet til
helårsdæk, er der tale om sommerdæk. Svjh. er helårsdæk mærket med "M+S"
ligesom vinterdæk... (men jeg er ikke 100% sikker på dette).

Jeg ville holde mig langt væk fra "Sunny" og lignende discountdæk - husk, at
dækkene er din eneste kontakt til vejen - og alverdens sikkerhedssystemer
som ABS, ESP etc. kan ikke gøre det bedre end dækkenes vejgreb tillader. For
din egen og vores andres sikkerhed, vil jeg anbefale dig at købe
kvalitetsvinterdæk - eller lade bilen stå, når der ligger sne eller is
(sidstnævnte optræder hyppigt i løbet af en vinter).

Fra : Brian

Dato : 21-10-06 13:43

KASO wrote:

> Svjh. er helårsdæk
> mærket med "M+S" ligesom vinterdæk... (men jeg er ikke 100% sikker på
> dette).

Jeps, og "rigtige" vinterdæk har et bjerg med et snefnug som ekstra
markering, udover M+S.

/Brian

Fra : Peter Frost

Dato : 21-10-06 16:15

Jeg havde rigtige helårsdæk på min tidligere bil. Det var GoodYear's
EagleVector EV-2. De var M+S mærket og der var kun lameller i den inderste
række mynster. Så det er somregl sådan man kan se om det er ægte helårsdæk,
altså M+S uden bjreg. Og ikke lameller i hele mynsteret.

Tror du skal blive på dine helårsdæk.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-06 11:13

lindenskov wrote:
> [...]
> fra? Kunne forestille mig at det var de absolut billigste, billigtste dæk
> der findes siden de hører med i prisen. Nogen der har nogle erfaringer?

Vinterdæk der hedder Sunny !!!!
Siger vist alt.

Hold dig til Cotinental, GoodYear eller Michelin.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 17:17

Christian B. Andresen wrote:
> Hold dig til Cotinental, GoodYear eller Michelin.

Eller Bridgestone...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 11:40

Morten Fruergaard wrote:

> Eller Bridgestone...

Kender ikke til deres vinterdæk, men deres sommerdæk er mit fortrukne
mærke.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Nismo.Denmark

Dato : 24-10-06 22:03

Christian B. Andresen wrote:

> Vinterdæk der hedder Sunny !!!!
> Siger vist alt.
>
> Hold dig til Cotinental, GoodYear eller Michelin.

Jeg er selv fristet til at købe Thansens tilbud, dog har ligesom dig
lidt tvivl ang. de Sunny dæk...

Faktisk har jeg gode erfaringer med diskount vinterdæk fra Aktic.. de
er møj billige med stod rigtig godt fast høj sne.
Jeg ved godt at de kendte mærker er meget gode, men nogle gange
betaler man jo også lige "lidt" ekstra fordi de er kendte mærker.

Jeg regner med at prøve det tilbud.. de andre diskountdæk var jo
fine.

William