Et godt billigt sommerdæk ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 20-10-06 09:18

Til en Honda Civic, hvilket sommerdæk kunne komme på tale, hvis man
prioritere følgende punkter højt.

Billigt.
Holdbart.

(går ud fra at alle dæk idag er sikre, men det er måske for naivt)

Min kørsel er ca 50000 om året, som hovedsageligt foregår på motorvej.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-10-06 09:21

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Til en Honda Civic, hvilket sommerdæk kunne komme på tale, hvis man
> prioritere følgende punkter højt.

Det er en Civic fra 1998..

Fra : Aksel

Dato : 20-10-06 17:31

> (går ud fra at alle dæk idag er sikre, men det er måske for naivt)

Det er for naivt, der findes rigtig mange elendige dæk, se ADAC dæktest her:

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?ComponentID=4772&SourcePageID=64100&TL=2

Fra : Møller

Dato : 20-10-06 20:09

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Til en Honda Civic, hvilket sommerdæk kunne komme på tale, hvis man
> [...]

Normalt anbefales kun sikre kvalitetsdæk her i gruppen, da prisen for dæk
nok er underordnet i forhold til f.eks benzin.
Og vi andre risikerer at møde dig ude på landevejen, især med dit
kørselsbehov, så vi sætter pris på, at din bil er i orden.

Find selv dit dæk via f.eks test.
De fleste sider har både vinter og sommerdæk, linket går nok til den seneste
test der vil være vinterdæk, så du må bare bladre lidt.
http://makeashorterlink.com/?R2CB3120E
http://motor.no/templates/pdf.cfm?kat_id=3
www.fdm.dk
http://www.autobild.de/test/reifen/artikel.php?artikel_id=5254&artikel_seite=0
http://www.ntf.se/konsument/dack/
ellers kan Google hjælpe dig videre.

og find prisen som foreslået på nettet.

Møller

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-10-06 22:56

"Møller" <mail.H2SO4@g2n.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og vi andre risikerer at møde dig ude på landevejen, især med dit
> kørselsbehov, så vi sætter pris på, at din bil er i orden.

Oh, det eneste jeg efterlyser er lidt ala snakken med sine kollegaer, der
siger jeg kører på xxx og det er jeg godt tilfreds med og de holder godt,
men ok jeg finder nok et eller andet selv.

--

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 23:52

> Oh, det eneste jeg efterlyser er lidt ala snakken med sine kollegaer, der
> siger jeg kører på xxx og det er jeg godt tilfreds med og de holder godt,
> men ok jeg finder nok et eller andet selv.

Jeg har 4x 205/55/16 Brigdestone ER300 dæk liggende, sprit nye aldrig
monteret, du kan få dem for 2600,-

Det er de bedste dæk i test, og det er da billigt

Mvh
Morten

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-10-06 09:14

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 4x 205/55/16 Brigdestone ER300 dæk liggende, sprit nye aldrig
> monteret, du kan få dem for 2600,-
>
> Det er de bedste dæk i test, og det er da billigt

OK, jeg kender ikke så meget til dækstørrelser, men tror nu alligevel min
Civic vil have problemer, med ovenstående. Den bruger p.t. noget der hedder
185/60/R14, men ellers tak for tilbudet,

..

Bjarne K.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-10-06 08:58

On Fri, 20 Oct 2006 23:55:50 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

> [...]
>siger jeg kører på xxx og det er jeg godt tilfreds med og de holder godt,
>men ok jeg finder nok et eller andet selv.

Som Morten skriver: Bridgestone ER300!

Den opfylder dit trejde krav som du glemte at skrive: Støjsvagt.

Når man kører så meget på motorvej skal skidtet sgu' holde kæft!

/Kent Glerup

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-10-06 09:10

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
> Som Morten skriver: Bridgestone ER300!

Takker, har fundet dem til 382,- pr stk, De er endda billigere end dem jeg
kører med nu.

Bjarne K.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-10-06 12:20

On Sat, 21 Oct 2006 10:09:38 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Takker, har fundet dem til 382,- pr stk, De er endda billigere end dem jeg
>kører med nu.

Det var rart at høre :)

Firmaraketten kører standard på ER300, og de er ganske enkelt
forbandet gode! De er utroligt støjsvage.

/Kent Glerup

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-10-06 21:27

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Takker, har fundet dem til 382,- pr stk, De er endda billigere end dem
> jeg kører med nu.

Advarsel

Jeg har inden for de sidste to uger kendskab til revner i dæk af mærket
Bridgestone Potenza dækkene har revner helt ind til karkassen, bl.a. på en
mercedes hvor dækkene var ca. 6måneder gamle.

Kan sende billeder hvis det har interesse.

--
MVH Hans

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-10-06 21:43

On Sun, 22 Oct 2006 22:26:58 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXtele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Bridgestone Potenza dækkene har revner helt ind til karkassen, bl.a. på en
>mercedes hvor dækkene var ca. 6måneder gamle.

Så er det jo godt at ER300 er Turanza :)
Der er ikke antydning af revner på mine ét år gamle ER300'ere, dog ser
forhjulene lidt medtagede ud...

/Kent Glerup

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-10-06 10:06

Kent Glerup wrote:

> Som Morten skriver: Bridgestone ER300!
>
> Den opfylder dit trejde krav som du glemte at skrive: Støjsvagt.
>
> Når man kører så meget på motorvej skal skidtet sgu' holde kæft!
>
> /Kent Glerup

Yep.. de er rigtig fine de dæk!

Købte i sommer sådan et sæt til min dejlige golf 2

Det spiller bare max...

MVH Stetter

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-10-06 20:24

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> (går ud fra at alle dæk idag er sikre, men det er måske for naivt)
>

> Min kørsel er ca 50000 om året, som hovedsageligt foregår på motorvej.

Toyo Proxes S1

--
-M
'06 BMW 325i Coupé E92

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-10-06 14:24

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in message
> Toyo Proxes S1
>
> --

Jeg kan på tyretest.com ikke finde en S1, kun en F1 S eller T1-S.

Bjarne K.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-10-06 18:32

> Jeg kan på tyretest.com ikke finde en S1, kun en F1 S eller T1-S.

TS1 har jeg gode erfaringer med.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-06 12:39

Bjarne K. wrote:
> Til en Honda Civic, hvilket sommerdæk kunne komme på tale, hvis man
> prioritere følgende punkter højt.
>
> Billigt.
> Holdbart.

Man fristes til at komme med sit mantra, det med hvorfor bruger folk
så mange penge på deres gejl/styling/bil/anlæg/bremser etc. og så
når der skal gummi på, så er der kun penge til sekundavarer.
Undskyld jeg råber det: DET ER DÆKKENE, OG KUN DÆKKENE SOM STOPPER
BILEN !!!

> (går ud fra at alle dæk idag er sikre, men det er måske for naivt)

På tør vej er alle dæk gode.

> Min kørsel er ca 50000 om året, som hovedsageligt foregår på motorvej.

Så skal du vist prioriterer anderledes og lægge højere vægt på
køreegenskaber og bremseevner og fravælge billigt.
Jeg kører også ca. 50.000 km årligt, og 80 % motorvej.
Jeg kører med Bridgestone Turanza ER300 foran og Bridgestone Potenza
RE720 bagpå. Det er dæk som står fast og som måske vil betyde
forskellen en dag på motorvejen når køen lige pludselig er der og
det regner meget.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-10-06 13:57

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> når der skal gummi på, så er der kun penge til sekundavarer.
> Undskyld jeg råber det: DET ER DÆKKENE, OG KUN DÆKKENE SOM STOPPER

Prøv lige at læse Subject på mit indlæg igen. Tip Der står "_godt_
billigt"

> Så skal du vist prioriterer anderledes og lægge højere vægt på
> køreegenskaber og bremseevner og fravælge billigt.

Du mener altså at dyrt hænger sammen med køreegenskaber og bremseevne.

> [...]
> RE720 bagpå. Det er dæk som står fast og som måske vil betyde
> forskellen en dag på motorvejen når køen lige pludselig er der og

Ja, men det var da fantastisk med det ER300, alle ser ud til at synes at det
er et godt dæk, og det får 3 stjerner i ADAC.
Det er faktisk også det der er bliver foreslået af andre, og jeg vil da
tillade mig at betegne det som
et "godt billigt sommerdæk" De koster 382 til min Civic.

Jeg kører p.t. på nogle Nokian NRHi, som skal skiftes inden foråret.

Bjarne K.

Fra : Aksel

Dato : 23-10-06 21:17

> Du mener altså at dyrt hænger sammen med køreegenskaber og bremseevne.

Billige varer er ikke dårlige fordi de er billige, de er billige fordi de er
dårlige.

Dækkene er det sidste du bør spare på, 4 kvalitetsdæk koster ca, 3000 kr, og
holder 40-50.000 km, det er 7-8 øre pr. km, eller ca. 5% af de km afhængige
udgifter.

Hilsen Aksel

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-10-06 21:53

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> Dækkene er det sidste du bør spare på, 4 kvalitetsdæk koster ca, 3000 kr,
> og holder 40-50.000 km, det er 7-8 øre pr. km, eller ca. 5% af de km
> afhængige udgifter.
>
> Hilsen Aksel

Så du mener altså ikke at de Bridgestone dæk, der bliver fåreslået, er gode
?

Bjarne K.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-06 07:14

In article <453d22cf$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> Dækkene er det sidste du bør spare på, 4 kvalitetsdæk koster ca, 3000 kr,

Det kan jeg dælme ikke få til min til den pris...

Men derudover tager du fejl - billige dæk kan sagtens være gode. Mit
"eget" dæk er et prima eksempel derpå.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : N/A

Dato : 24-10-06 12:42

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-06 12:41

Bjarne K. wrote:

> Oh, det eneste jeg efterlyser er lidt ala snakken med sine kollegaer, der
> siger jeg kører på xxx og det er jeg godt tilfreds med og de holder godt,
> men ok jeg finder nok et eller andet selv.

Hvorfor så fornærmet ?
Er det fordi vi modsagde dig med billige dæk ?
Jeg kan godt komme med et par forslag, bemærk det er Sommerdæk med
stort S. Det betyder at du skal have vinterdæk ved siden af.

Bridgestone Potensa RE720 og Bridgestone Turanza ER300.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-10-06 13:42

< men ok jeg finder nok et eller andet selv.
> Jeg kan godt komme med et par forslag, bemærk det er Sommerdæk med
> stort S. Det betyder at du skal have vinterdæk ved siden af.

Jeg har vinterdæk.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-10-06 14:10

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> Hvorfor så fornærmet ?

Fornærmet ? Møller skriver "Find selv dit dæk" på bl.a. ADAC og det skriver
jeg ok til.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-06 12:42

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> mercedes hvor dækkene var ca. 6måneder gamle.
>
> Kan sende billeder hvis det har interesse.

Jo mange tak.
jeg sender lige en mail til dig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-10-06 18:32

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> mercedes hvor dækkene var ca. 6måneder gamle.
>
> Kan sende billeder hvis det har interesse.

Jeg har ikke modtaget nogen mail endnu Christian, husk at fjerne de 3x X.
Eller hansjo(snabel a)tele2adsl.dk

--
MVH Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 11:36

Bjarne K. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
>
> Fornærmet ? Møller skriver "Find selv dit dæk" på bl.a. ADAC og det skriver
> jeg ok til.

Du skriver:

> Oh, det eneste jeg efterlyser er lidt ala snakken med sine kollegaer, der
> siger jeg kører på xxx og det er jeg godt tilfreds med og de holder godt,
> men ok jeg finder nok et eller andet selv.

Men lad nu det ligge.
Jeg vil anbefale Bridgestone Potenza og Turanza, primært for deres
egenskaber på våd vej, som er det jeg vælger efter.
Michelin Energy har lang levetid og lav støj, men er langt fra lige
så gode på våd vej.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 11:38

Ja, og som jeg skrev:
DET ER DÆKKENE, OG KUN DÆKKENE SOM STOPPER BILEN !!!

> Du mener altså at dyrt hænger sammen med køreegenskaber og bremseevne.

Ja, ubetinget.
Ikke at det er prisen som bremser, men det er kvaliteten som koster.

Så er alt jo i skønneste orden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-10-06 12:42

> [...]
> af
> andre, og dem vil jeg da tillade mig at betegne som
> et "godt billigt sommerdæk" De koster 382 til min Civic.

Ja, det håber jeg. Jeg har lige bestil 4 stk. Bridgestone Turanza ER300 til
1490,-

Tak for hjælpen til alle.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 11:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det kan jeg dælme ikke få til min til den pris...
>
> Men derudover tager du fejl - billige dæk kan sagtens være gode. Mit
> "eget" dæk er et prima eksempel derpå.

Hvilket er det ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-06 14:14

In article <1161686324.437962.66300@k70g2000cwa.googlegroups.com>,

> Hvilket er det ?

Det er et Point S Summerstar Sport. "Ukendt" forhandlermærke produceret
af Continental.

Står _fantastisk_ godt fast i vådt og tørt. Har ikke prøvet sne og
kommer heller ikke til det med de dæk.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-06 08:42

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det er et Point S Summerstar Sport. "Ukendt" forhandlermærke produceret
> af Continental.

At de produceres af Continental gør dem ikke nødvendigvis til et godt
dæk. Jeg tror det er Barum eller Semperit som er et discountmærke fra en
af de store producenter og ser man tests af dem, så falder de som regel
igennem. Ingen tvivl om at den viden der opbygges i de dyre dæk kommer
de billige til gode, men forskning, gummi og fremstillingsprocess kan
alt andet lige ikke matche de dyre mærkers. Desuden er de nødt til at
differentiere deres dæk, da de ellers vil undergrave deres egen forretning.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-06 16:06

In article <453f152f$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote:

> At de produceres af Continental gør dem ikke nødvendigvis til et godt
> dæk.

Nej det var heller ikke derfor jeg skrev det - bare for at synliggøre
hvad vi havde med at gøre.

> Jeg tror det er Barum eller Semperit som er et discountmærke fra en
> af de store producenter og ser man tests af dem, så falder de som regel
> igennem.

Konen kører på Barum - fantastisk dæk på hendes bil ihvertfald.

Hvis et Bridgestone får den bil til at stå bedre fast så skal der vist
nye sikkerhedsseler i for de holder ikke til yderligere G kræfter

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 12:52

Bjarne K. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Ja, det håber jeg. Jeg har lige bestil 4 stk. Bridgestone Turanza ER300 til
> 1490,-

Det vil du ikke fortryde.

> Tak for hjælpen til alle.

Selv tak.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-06 14:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er et Point S Summerstar Sport. "Ukendt" forhandlermærke produceret
> af Continental.
>
> Står _fantastisk_ godt fast i vådt og tørt. Har ikke prøvet sne og
> kommer heller ikke til det med de dæk.

Jeg vil så ikke engang overveje discount dæk, de ofte scorer lavt i
alle tests.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-06 16:26

In article <1161697640.665706.229160@f16g2000cwb.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> Jeg vil så ikke engang overveje discount dæk, de ofte scorer lavt i
> alle tests.

Nej, men det er så der du laver fejl i din fremturen.. du tror
hårdnakket på at alle mærkervarer er topklasse, og alle discount er det
arveste lort.. og du har ikke engang prøvet et discount dæk...

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl i min antagelse.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-06 08:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej, men det er så der du laver fejl i din fremturen.. du tror
> hårdnakket på at alle mærkervarer er topklasse, og alle discount er det
> arveste lort.. og du har ikke engang prøvet et discount dæk...

Jeg har set mange tests hvor de generelt ender i bunden.
Desuden så har jeg fundet ud af hvilke dæk jeg synes der er gode og
hvilke jeg ikke synes om. Dette ved praktiske erfaringer.

> Ret mig endelig hvis jeg tager fejl i min antagelse.

Du har ret i at jeg ikke har prøvet discountdæk. Dækudgifterne er,
selv ved 50.000 km / år, småpenge og da jeg ikke vil gå på
kompromis med sikkerheden da det er dækkene som stopper bilen så har
jeg valgt at gå efter sikre mærker.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-06 16:05

In article <1161761379.540647.305880@i3g2000cwc.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> Jeg har set mange tests hvor de generelt ender i bunden.

Jeps, men jeg har også set tests hvor Hankook ligger i toppen og hvor
Nankang er pænt der oppeaf.

> Du har ret i at jeg ikke har prøvet discountdæk.

Ok. Så er min pointe endnu kraftigere: Pas på med at skære alle discount
over en kam. Det er det samme som at sige, at alt hvad der kommer fra
Thansen er noget lort :)

Ok.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-06 09:22

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeps, men jeg har også set tests hvor Hankook ligger i toppen og hvor
> Nankang er pænt der oppeaf.

Det har jeg så ikke.

> Ok. Så er min pointe endnu kraftigere: Pas på med at skære alle discount
> over en kam. Det er det samme som at sige, at alt hvad der kommer fra
> Thansen er noget lort :)

Mærkevarerne de sælger der ikke.
Men vinterdæk som hedder Sunny.........

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-06 09:23

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det kan jeg dælme ikke få til min til den pris...

Hvilken str. skal du bruge ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk