Hvor meget presser i dækforhandleren ?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 19-10-06 22:51

Hej.

Det kunne være interessant at vide hvor meget det er lykkedes for de
forskellige at presse priserne på vinterdækkene. Jeg mener...hvis en eller
anden på sjælland har fået 4 Michelin dæk hos SuperDæk til en given pris,
skulle man jo kunne bruge denne pris til at presse samme kæde i Nordjylland
eller på Fyn.

Jeg har lidt dårligere erfaringer med at ringe rundt til forhandlere... når
jeg nævner at online butikker kan levere et bestemt dæk til langt under
deres pris, fortæller de blot, at der sandsynligvis er tale om gamle og
skæve dæk, eller sidste års modeller.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : jacob.saaby@gmail.co~

Dato : 20-10-06 00:45

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Det kunne være interessant at vide hvor meget det er lykkedes for de
> forskellige at presse priserne på vinterdækkene.

Jeg fik Quickpot ned på 5995,- for 4 nye Pirelli P2500 vinterdæk med
nye 16" stålfælge. Simpelthen fordi jeg andetsteds kunne få 25-30%
rabat på fælge, og 10% rabat på dækkene.

Jacob

Fra : Ken

Dato : 20-10-06 21:12

<jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

nye 16" stålfælge. Simpelthen fordi jeg andetsteds kunne få 25-30%
rabat på fælge, og 10% rabat på dækkene.

P2500 er da et helårsdæk ?? og ikke et vinterdæk.
Ken

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-06 22:35

Ken wrote:

> Jacob
>
> P2500 er da et helårsdæk ?? og ikke et vinterdæk.

Korrekt...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-06 05:21

> [...]
> bestemt dæk til langt under deres pris, fortæller de blot, at der
> sandsynligvis er tale om gamle og skæve dæk, eller sidste års

Langt de fleste steder i onlinebutikker er det præcis det samme dæk du får,
som hvis du køber hos en dækforhandler i DK.
Men de har ikke bedre forsvar til hvorfor de skal tjene så meget på et
dæk...

Fra : Martin Neergaard

Dato : 20-10-06 05:28

> [...]
> anden på sjælland har fået 4 Michelin dæk hos SuperDæk til en given pris,
> skulle man jo kunne bruge denne pris til at presse samme kæde i

Presser aldrig, får altid 45% i forhold til listeprisen. Det er stamkunde
rabat.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-06 08:27

> [...]
> skulle man jo kunne bruge denne pris til at presse samme kæde i Nordjylland

Vores vinterdæk fik vi forhandlet os til at få med bilen da vi købte
den.
Sommerdæk har jeg 2 gange købt hos www.daekonline.dk, men sidste gang
fik jeg dem til samme pris hos den lokale dækmand.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 08:49

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under deres pris, fortæller de blot, at der sandsynligvis er tale om gamle
> og skæve dæk, eller sidste års modeller.

Jeg plejer at kunne få 30% og alligevel VED jeg at jeg bliver tørret
Det billigste sted, ja måske i hele danmark er hos (Klep) Kalle i
Sønderborg, men han er en idiot til at afballancere dækkene og han ødelægger
bilens skørter plus han altid monterer noget andet end det man har aftalt,
så han skal afmontere op til 2 gange.

(Han er virkelig noget af en prøvelse at købe dæk hos)

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-10-06 09:10

> (Han er virkelig noget af en prøvelse at købe dæk hos)

Alligevel handler du der, så må han godtnok være billig, kom med et
eksempel?. Personligt strækker jeg mig ikke langt mht. "håndværket", gider
ikke rode med noget som ikke er godtnok.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:24

> Alligevel handler du der, så må han godtnok være billig, kom med et
> eksempel?. Personligt strækker jeg mig ikke langt mht. "håndværket", gider
> ikke rode med noget som ikke er godtnok.

Sidst jeg købte Goodyear hos ham var han ca. 800 Kr billigere end jeg kunne
forhandle mig til hos de andre i lokalområdet og tyskland. Jeg valgte så at
smide dækkene i traileren. Stor var hans forundring da jeg takkede nej til
at han gerne ville sætte dem på bilen. Bagefter kørte jeg til et andet
dækfirma og fik dem afballanceret igen.

Ellers plejer jeg at køre til SDS, men jeg HADER bare den samme krejlertone
fra værkføren der:
Mig "Hvad skal du have for 4 stk xxxx?"
SDS "Ja nu skal du bare se hvad jeg kan lave dem til"
SDS "Jeg kan lave dem til 3000 Kr"
Mig "Fint, og så skal jeg have de 30% rabat fordi xxxxx"
SDS "Nej de 30% det gælder kun for listeprisen........"

......og så kan vi mundhugges ind til jeg giver mig

Så jeg har det med at vælge mellem pest og kolera

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 20-10-06 15:22

Tom wrote:

> Så jeg har det med at vælge mellem pest og kolera

Find et GDS værksted hvor man kan låne et dækapparat og afbalancering, eller
køb dit eget isenkram - så kan du få det lige som du vil have det

/Brian - der gudskelov kan gøre det selv på jobbet

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 15:33

> Find et GDS værksted hvor man kan låne et dækapparat og afbalancering,
> eller køb dit eget isenkram - så kan du få det lige som du vil have det
>

> /Brian - der gudskelov kan gøre det selv på jobbet

Firmaets GDS har et dækapparat til montering, men desværre uden
afballancering

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 20-10-06 16:04

Tom wrote:

> Firmaets GDS har et dækapparat til montering, men desværre uden
> afballancering

En god flaske rødvin til den ansvarlige, kan vel overbevise om at der
mangler en afbalancering

/Brian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-10-06 18:09

> Firmaets GDS har et dækapparat til montering, men desværre uden
> afballancering

Det har vi ellers i den sydlige afdeling af hobbyklubben (i Vollerup)

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 18:40

> Det har vi ellers i den sydlige afdeling af hobbyklubben (i Vollerup)

okay, kan jeg bruge mit medlemskort der også?

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-10-06 20:51

> okay, kan jeg bruge mit medlemskort der også?

Det tror jeg desværre ikke, det er vidstnok to fuldstændig selvstændige
foreninger - vi bruger ikke ikke medlemskort, men har en medlemsbrik med en
chip, som skal holdes hen foran en aftasteenhed som så styrer låsen til
porten, og logger medlemsnummer på en PC.

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-10-06 15:34

> .....og så kan vi mundhugges ind til jeg giver mig

Er du ikke i slægt med Låsby Svendsen?, det er alle jyder sgu' da. Så giver
man ikke op så let, ting tager tid :).

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 15:51

> Er du ikke i slægt med Låsby Svendsen?, det er alle jyder sgu' da. Så
> giver man ikke op så let, ting tager tid :).

joe, men ham dækmanden er ikke til at handle mere med end det udspil han
kommer med. Jeg har tidl. måtte gå uden at vi kunne enes om en pris.

--
Tom

Fra : Gunnar007

Dato : 20-10-06 15:01

> [...]
> anden på sjælland har fået 4 Michelin dæk hos SuperDæk til en given pris,
> skulle man jo kunne bruge denne pris til at presse samme kæde i

Nu handlede jeg på en tysk side idag.
4 stk 185x65x15 T Liste prisen på siden var 60.6 ? + 16 ? i fragt
Og efte et par mail frem og tilbage endte det i 55 ? pr dæk, men stadigvæk
16 ? i fragt
Alt i alt for 4 dæk sendt til dk for ca 1790 kr.
Det syntes eg var en god handel.

Hilsen G

Fra : Brian

Dato : 20-10-06 15:25

Gunnar007 wrote:

> [...]
> stadigvæk 16 ? i fragt
> Alt i alt for 4 dæk sendt til dk for ca 1790 kr.

Nu nævner du ikke hvilke dæk det er, men på www.reifendirekt.de koster f.eks
et Goodyear UG7, i den størrelse, lige under 60 euro incl. fragt...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 15:36

> Nu nævner du ikke hvilke dæk det er, men på www.reifendirekt.de koster
> f.eks et Goodyear UG7, i den størrelse, lige under 60 euro incl. fragt...

Det lyder så billigt at jeg kunne finde på at købe dem. Men man ved jo ikke
om det så er 2. sortering man får

Jeg mangler 4 nye vinterdæk, da de gamle GY er revnede før tid (holdt kun 9
år)

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 20-10-06 16:02

Tom wrote:

> Det lyder så billigt at jeg kunne finde på at købe dem. Men man ved
> jo ikke om det så er 2. sortering man får

Det tror jeg nu ikke det er - det er vist efterhånden en temmelig stor
forretning, hvor www.daekonline.dk er den danske udgave... men det ved du jo
nok.

Jeg købte nye sommerdæk ved dækonline i foråret, de var produceret 3 uger
før jeg modtog dem, og ligner eller kører ikke som en 2. sortering.

> Jeg mangler 4 nye vinterdæk, da de gamle GY er revnede før tid (holdt
> kun 9 år)

Mine er bare slidt ned - og så er 9 års holdbarhed på et dæk vist heller
ikke en større katastrofe

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 16:51

> [...]

LOL - europas største dækhandler leverer ikke den slags.

> Jeg købte nye sommerdæk ved dækonline i foråret, de var produceret 3 uger
> før jeg modtog dem, og ligner eller kører ikke som en 2. sortering.

Det samme her - dækkene er spritnye. Hver gang

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 17:31

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> LOL - europas største dækhandler leverer ikke den slags.

Der var bare en der skrev i forgårs i en anden tråd længere oppe med et dæk
som ikke kunne afballanceres fra daekonline

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 17:52

> Der var bare en der skrev i forgårs i en anden tråd længere oppe med et
> dæk som ikke kunne afballanceres fra daekonline

Hmm - måha' gået min næse forbi. Nuvel i så fald
må det være undtagelsen, der bekæfter reglen

Fra : Brian

Dato : 20-10-06 18:03

Mogens... wrote:

> Hmm - måha' gået min næse forbi. Nuvel i så fald
> må det være undtagelsen, der bekæfter reglen

Det er vist en halv vind der blev til 5 høns - eller hvordan man siger

http://kortlink.dk/34md

Han har på forhånd fået at vide af hans normal dækmand, at det kan være 2.
sortering. I den slags situationer er man jo altid mere opmærksom, og der
skal ikke meget til før man bliver mistænksom.

Desværre har trådstarteren glemt at runde tråden lidt af

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 17:35

> [...]
> før jeg modtog dem, og ligner eller kører ikke som en 2. sortering.

> Mine er bare slidt ned - og så er 9 års holdbarhed på et dæk vist heller

Jeg tror jeg prøver at ringe til SDS og ser om han "kan lave" nogle UG7 til
mig for 500,- pr stk. Det er lige netop 185/65-14 86T jeg skal have så det
kan jo være at hvis valget står mellem ingen handel eller tjene lidt, at han
kommer til fornuft

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-10-06 19:44

> Jeg mangler 4 nye vinterdæk, da de gamle GY er revnede før tid (holdt kun
> 9 år)

Det er da naivt at tro det har noget med vinterdæk at gøre. Dæk-pushere
siger vinterdæk holder 4 før gummiet er blevet så hårdt af ælde, det =
sommerdæk :(. Afh. til kildens pålidelighed kan vi godt runde op til 5-6år,
men så heller ikke længere, så bør de kasseres.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 23:35

> [...]
> sommerdæk :(. Afh. til kildens pålidelighed kan vi godt runde op til
> 5-6år, men så heller ikke længere, så bør de kasseres.

Jeg har heller aldrig været den vilde fan af vinterdæk. De sad bare på bilen
da jeg købte den og nu er de færdig i gummiet.

--
Tom

Fra : Gunnar007

Dato : 20-10-06 20:45

> Gunnar007 wrote:
>
> Nu nævner du ikke hvilke dæk det er, men på www.reifendirekt.de koster
> f.eks et Goodyear UG7, i den størrelse, lige under 60 euro incl. fragt...
>
> /Brian

Ja den der fin Brian, leveret til en adresse i tyskland, ikke til en adresse
i DK
Prøv at bestille dæk på siden du linker til. Man kan ikke bestille dæk til
dk på den side, man skal ind på
søster siden daekonline.dk

Og nej det var ikke på reifendirekt, eller daekonline, der koster de godt 67
euro (503 kr.)
Jeg gav som sagt 59 euro incl fragt til dk
Og ja dækket er et UG7

Hilsen G

Fra : BJ

Dato : 20-10-06 20:55

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja den der fin Brian, leveret til en adresse i tyskland, ikke til en
> adresse i DK

Næh, jeg får leveret her i Danmark

Næh, jeg bestiller i Tyskland hos www.reifendirect.de

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Gunnar007

Dato : 20-10-06 21:00

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, jeg får leveret her i Danmark
> Næh, jeg bestiller i Tyskland hos www.reifendirect.de

Sjovt. Når jeg går ind på den side og vælger dæk, og bestil
Så kommer jeg til en side hvorpå der skal sættes et flueben.
Versandwünsche:
Versand innerhalb Deutschlands im Preis enthalten
Versand Ausland

Vælger jeg, som jeg skal, den nederste, kommer man videre
Og kan her vælge disse lande
Versand Ausland: Estonia 7,50 EUR/Reifen
Latvia 7,50 EUR/Reifen
Lithuania 7,50 EUR/Reifen
Luxembourg 3,50 EUR/Reifen

Andre kan ikke vælges på den nævnte side.

Hilsen G

begin 666 Fl-EE-s.gif
M1TE&.#EA$ `*`*(````````%"W]_?P)ER____P```````````"P`````$ `*
M```(, `'"!Q(L*#!@P@3#@S L*'#AP$`2)Q(L:+%BQ0%(L:,``B!#BAQ)
)LJ3)DR$#`@`[
`
end

begin 666 Fl-LV-s.gif
M1TE&.#EA$ `*`)$``)D!`/___P```````"P`````$ `*```('@`!"!Q(L*#!
8@P@3*DP8H*'#AQ C2GRXL*+%BQ<#`@`[
`
end

begin 666 Fl-LT-s.gif
M1TE&.#EA$ `*`*(``&);`,8```"U``^Y`/__`````````````"P`````$ `*
M```(, `)"!Q(L*#!@P@3#AS L*'#AP,$2)Q(L:+%BQ0!(L2. `"!#BAQ)
)LJ3)DR$#`@`[
`
end

begin 666 Fl-LU-s.gif
M1TE&.#EA$ `*`+,``.,*`.04!.8N) `HHPP\K*"NV_SLZ_S\_/___P``````
M`````````````````````"P`````$ `*```(0@`#"!Q(L& ```@3*EP(0(##
MAQ C"C! L:+%BP8.(L>,!!"!#BAR)H(#)DRA3%AC LJ7+EP,(R)Q)LZ;-
&FS0#`@`[
`
end

Fra : BJ

Dato : 20-10-06 21:03

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har handlet med dem i årevis, har kundenummer og ingen problemer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 20:59

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Og nej det var ikke på reifendirekt, eller daekonline, der koster de godt
> 67 euro (503 kr.)
> Jeg gav som sagt 59 euro incl fragt til dk

Den ene side er med fragt - og den anden uden fragt

Fra : BJ

Dato : 20-10-06 21:04

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den ene side er med fragt - og den anden uden fragt

Jeg betaler 10 euro ekstra pr. dæk for levering i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Moller

Dato : 20-10-06 15:08

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> [...]
> jeg nævner at online butikker kan levere et bestemt dæk til langt under
> deres pris, fortæller de blot, at der sandsynligvis er tale om gamle og

   Ja, det skal de jo sige... de går jo ud fra at folk er dumme, og så
tror på det. Du kan altid tjekke alderen på et givet dæk på dot mærket,
og hvorfor skulle f.eks. "http://www.reifenversand.com/" levere dårlige
dæk ? når de er tæt på europas største leverandør af dæk via nettet ????
De gange jeg har bestilt der fra har dækne været i alderen 1-3mdr. så
sidste års model ;) ja ja, danske forhandlere siger så meget, det er kun
hos danske forhandlere jeg har været udsat for at få leveret dæk som er
over 1 år, hvor de påstod de var nye indtil jeg gjorde opmærksom på jeg
godt viste hvad dot mærket betyder. Worst case var et MC dæk fra MC
compagniet i Valby, hvor de ville sælge et 8 års gammelt dæk.

   VH
   Moller
   Som ik gider danske dækfolk, så dæk bestilles med fælg fra tyskland,
til en pris hvor man knap kan få dækket alene til i dk. hvis ik det er
på tilbud, eller man har presset i pris.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-06 17:16

Moller wrote:
> Som ik gider danske dækfolk, så dæk bestilles med fælg fra tyskland,
> til en pris hvor man knap kan få dækket alene til i dk. hvis ik det er
> på tilbud, eller man har presset i pris.

Hvorfor sammenlignes pærere og bananer altid?

Hver gang der laves en sammenling med danske priser - også i TV - så er hos
webshops i Tyskland og alm. butikker i DK.

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 20-10-06 17:09

> [...]
> jeg nævner at online butikker kan levere et bestemt dæk til langt under
> deres pris, fortæller de blot, at der sandsynligvis er tale om gamle og

Har lige köbt to 205/55-R16 Good Year Ultra Grip 7 produceret i august
i år til 1200 dkr. stykket.

Jeg köbte ved en Volvoforhandler da jeg alligevel havde bilen til
service og ikke gad have mere bövl. Jeg så iövrigt at de om 2 uger
havde en vinterdäk weekend hvor man kunne få 4 halvgode vinterdäk
med originale 16'' volvo-alufälge til 1300 dkr stykket.

Der er jeg desvärre ikke hjemme :)

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 20-10-06 21:24

<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse

KLIP

>Har lige köbt to 205/55-R16 Good Year Ultra Grip 7 produceret i august
>i år til 1200 dkr. stykket.

Hos Reifendirect: 112 + 10 euro pr. stk.

Performace: 142,20 + 10 euro pr. stk.

> [...]
>havde en vinterdäk weekend hvor man kunne få 4 halvgode vinterdäk
>med originale 16'' volvo-alufälge til 1300 dkr stykket.

Har lige bestilt vintertilbudet til konens S40 hos en dansk Volvoforhandler.

2.250,- kr pr. stk........ på samme type fælge ........

Jeg er spændt på at se dækkene, der må være af en særdeles fin
vinterdækskvalitet.!!!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-10-06 12:57

> [...]
>
> 2.250,- kr pr. stk........ på samme type fælge ........
>
> Jeg er spændt på at se dækkene, der må være af en særdeles fin

Næ du, prøv at se på priserne for org. Volvo fælge i DK og S.
Sidst jeg besøgte brormand i Kbh.strup slog jeg lige et smut over broen, med
bizz´n koster det biligt, til Malmø og hentede et sæt (4 stk.) brugte, som
ser ud som nye, til 2000 S.kr. incl. GoodYear Eagle NTC. i rimelig stand, så
de kan klare 2 somre endnu.
Fælgen "Regulus" 7x16 koster i Dk 2900 kr og i S 1705 Skr., så mon ikke det
er her forskellen skal findes. Nu venter jeg bare på at vinterdækkene skal
komme fra Dækonline.
Venlig hilsen
Per rasmussen

Fra : BJ

Dato : 31-10-06 15:04

"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Fælgen "Regulus" 7x16 koster i Dk 2900 kr og i S 1705 Skr., så mon ikke
> det er her forskellen skal findes. Nu venter jeg bare på at vinterdækkene

Det er fuldt forståelig.

De fælge og dæk til konens potte (S40n) er Clava 6,5x16 monteret med 205x55
Goodyear UltraGrip Performance. Som sommerhjul har den Styla 7x17 monteret
med Pirelli. Disse er godt nok ved at være slidt ned og der skal ses på nye
sommerdæk til den tid.

Jeg kører selv på Regulus til vinterdækkene og Arrakis 7x17 til sommerbrug.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~