Skatteministerens skattefidus
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 22:35

Skatteministerens skattefidus, læs om det her:
http://www.bilbasen.dk/nyhedsbrev/leder.asp?id=25

Læs osse her om din egen muligheder for at spare
penge på registreringsafgiften:
http://www.dr.dk/DR1/penge/arkiv/2006/1019141733.htm

/Bent

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-10-06 07:42

> Skatteministerens skattefidus, læs om det her:
> http://www.bilbasen.dk/nyhedsbrev/leder.asp?id=25

Jeg syntes det er skægt at se at danskerne er ved at få øjnene op for at
kammerateri og halv suspekte metoder ikke længere er forbeholdt
fagbevægelsen. Nu er det et generelt accepteret niveau i dansk politik på
alle niveauer. (amt, kommune, stat).

Minder mig lidt Charlotte Dyremoses kommentar om statsministerfruens pirat
håndtaske: "Det kan på en måde være ulovligt"

Nej. Det er ulovligt. :)

Mvh Morgan :) (som er venstremand men snart holder op med at stemme, i
apati)

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 08:31

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej. Det er ulovligt. :)
>
> Mvh Morgan :) (som er venstremand men snart holder op med at stemme, i

Er Annette da medlem af venstre siden at Anders og partiet skal stå skoleret
for hendes taske?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 08:43

"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Skatteministerens skattefidus, læs om det her:
> http://www.bilbasen.dk/nyhedsbrev/leder.asp?id=25

Kunne være dejligt at fruen købte en 911 1997 til 198.000 Kr i germanien og
så kunne jeg være hendes chaufør. Hmm jeg må hellere kigge nærmere på den
særregl. Kan være at jeg skal forsøge mig som kommunalpolitiker for at det
kan lade sig gøre

> Læs osse her om din egen muligheder for at spare
> penge på registreringsafgiften:
> http://www.dr.dk/DR1/penge/arkiv/2006/1019141733.htm

Jeg ved sgu snart ikke. Jeg har gloet lidt på noget mondeo ST200 fra
tyskland i et stykke tid. De sælges til 7.000 Teuro = 52.500 dKr. Hvis jeg
så glor på hvad afgiften ligger på ved Knold & Pjats hjemmeside eller bare
regner med dansk pris på 150.000 Kr x 0,63 som er tommelfingerreglen tja så
havner jeg i begge tilfælde på en tyveriafgift på 94.500 dkr.
Hvis man så lægger 52.500 sammen med 94.500, så kommer man 147.000 dkr.
Så det er da liiiiiidt af en tilsnigelse at man sparer tusindvis af kroner.
Jeg sparer 3.000 Kr hvis jeg vælger at se bort fra transportudgifter ved at
hente bilen.

--
Tom

Fra : tom

Dato : 20-10-06 12:45

> [...]
> Så det er da liiiiiidt af en tilsnigelse at man sparer tusindvis af
> kroner. Jeg sparer 3.000 Kr hvis jeg vælger at se bort fra

Ahf. af model.... Søgte afgift på en 99 punto JTD og en 2000 fabia SDI.
Begge ville give mig en besparelse. Puntoen ca 8000, skodaen ca 20.000

Jeg har haft 5 MC'ere igennem tiden fra DE. Alle blev solgt efter 1-2 år
for mere end de havde kostet mig (nu er værdi tab på ældre MC'ere dog også
meget tæt på 0)

Skoda, Golfer og andre populære biler er prissat for dyrt i dk/tabt for
lidt, og her må det kunne betale sig.

Fra : Kostas

Dato : 20-10-06 13:08

> [...]
> tilsnigelse at man sparer tusindvis af kroner. Jeg sparer 3.000 Kr
> hvis jeg vælger at se bort fra transportudgifter ved at hente bilen.

Hvis jeg læser det rigtigt så kan man købe en spritny Citroen C1 for 6390
euro. Hertil skal man så smide 104,08%. Det giver ca 98.000,-

Den koster mindst 119.000 herhjemme ifølge bilbasen.

Det er da en pæn besparelse. Men hvordan står man så lige med garantien på
sådan en fætter ?

mvh

Kostas

Fra : claus b. p.

Dato : 22-10-06 14:01

"Kostas" <email@kostas.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den koster mindst 119.000 herhjemme ifølge bilbasen.
>
> Det er da en pæn besparelse. Men hvordan står man så lige med garantien på

Hvis den er spritny, så kig på de artikler der har været om at prutte prisen
ned hos nybilsforhandlerne. Så kan du muligvis få den ned i næsten samme
pris, og der er stadig fuld garanti. (Men der kan måske også pruttes i
udlandet? ) Nye biler i udlandet er i mange tilfælde solgt med en
garanti der er forskellig fra den herhjemme, men det går begge veje, nogle
er dårligere, andre er bedre. Men man må checke betingelserne grundigt, for
der er ikke meget sjov ved at skulle rejse 1000km for at få repareret en
defekt vandpumpe. Mange bilmærker giver garanti i hele Europa, men man kan
ikke regne med det. De almindelige reklamationsbetingelser i Tyskland er
ikke væsentlig forskellige fra vores.

/Claus