/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Stor service
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-06 21:23

Så fik jeg brugt 8 timer i dag på at give bilen den helt store tur.

Den blev Dinitrol behandlet i undervognen og fik 2½ spray i ALLE hulrum. Så
nu stinker bilen igen de næste 3 uger. Men det "smarte" ved mondeo er da i
det mindste at den i forvejen har masser af tilgangssteder i vangerne så man
ikke er nød til at bore huller.

Det bliver så spændende i morgen om jeg er kommet til at ramme
sikkerhedsselerne med Dinitrol eller om de er gået fri

Underligt nok så var der ikke antydning af rust nogen som helst steder i
undervognen, men flere små bopler i dørkanterne. De blev så repareret med
lakstift da de heldigvis kun er 1-2 mm i diameter (endnu).

Hele den sidste del af udstødningen blev pudset med stålbørstet og derefter
malet 3 gange med hammerlak. Det holder fint på det sidste stykke da det
ikke bliver så varmt som de forreste stykker af udstødningen. Så kan jeg
forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen som er lidt halv pebret til
en ST200.

Ellers blev der skiftet bremsevæske, viskerblade, smurt gummilister, og
kontrolleret alt efter Haynes serviceskema. Bilen klarer sig ganske
hæderligt i teknikken hvis det ikke havde været for rusten.

Jeg kommer dog til at skifte skiver foran, der er sket et eller andet
underligt med dem. De har fået en del ret store huller med sorte striber
omkring hullerne. Det ligner nærmest noget tidl. rust selv om det ikke kan
passe da bilen bliver kørt HVER dag. Underligt jeg har aldrig før set sådan
nogle skiver, men de bliver i hvert fald skiftet.

Tror ikke mondeo skal have flere undervognsbehandlinger af det hele, så om
2-3 år bliver det kun lidt suppleret i kanterne. Det ser ikke ud som om at
behandlingen slides væk ved alm. kørsel. Så lige nu vejer bilen vel 10-15 Kg
mere med de 4 gange den har fået

Men ellers er det da rart at vide at det kun kostede ca 400 Kr at foretage
service plus undervognsbehandling og at jeg er kommet ind i alle kroge og
sprækker fordi jeg ikke havde noget tidspres

--
Tom



 
 
Mogens... (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-10-06 21:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45368d21$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan jeg forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen som er lidt
> halv pebret til en ST200...

MEN sån een har du ikke



Ukendt (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-06 21:42


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Z7wZg.20314$E02.7990@newsb.telia.net...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45368d21$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Så kan jeg forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen som er lidt
>> halv pebret til en ST200...
>
> MEN sån een har du ikke

Jow, udstødninget

--
Tom
ST115



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 08:53


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45369185$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:Z7wZg.20314$E02.7990@newsb.telia.net...
>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:45368d21$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Så kan jeg forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen som er lidt
>>> halv pebret til en ST200...
>>
>> MEN sån een har du ikke
>
> Jow, udstødninget

Ahh...tsk tsk.,o)



Hr. Jensen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 19-10-06 09:16

Den Wed, 18 Oct 2006 22:22:58 +0200 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>Den blev Dinitrol behandlet i undervognen og fik 2½ spray i ALLE hulrum. Så
>nu stinker bilen igen de næste 3 uger. Men det "smarte" ved mondeo er da i
>det mindste at den i forvejen har masser af tilgangssteder i vangerne så man
>ikke er nød til at bore huller.

Tilgangssteder? Hos Ford hedder sådan nogle "naturlige rusthuller",
men Ford har vel ønsket at pynte på realiteterne...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 09:40


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:vncej2pc714pve2e1ao22kt218auqs8kfe@4ax.com...
> Den Wed, 18 Oct 2006 22:22:58 +0200 sendte "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:
>
>>Den blev Dinitrol behandlet i undervognen og fik 2½ spray i ALLE hulrum.
>>Så
>>nu stinker bilen igen de næste 3 uger. Men det "smarte" ved mondeo er da i
>>det mindste at den i forvejen har masser af tilgangssteder i vangerne så
>>man
>>ikke er nød til at bore huller.
>
> Tilgangssteder? Hos Ford hedder sådan nogle "naturlige rusthuller",
> men Ford har vel ønsket at pynte på realiteterne...

hehe, det er "kun" under lakken at mondeo'en ruster. Så det må skyldes en
ufattelig dårlig lak/forarbejdning.
Alt i bunden af mondeo'en er særdeles rustfri. Men det særligt smarte ved
mondeo er at i samlingerne mellem bund og sidepaneler har man lavet nogle
små falsninger således at evt. vand kan købe ud, men også at man fint kan få
slangen fra sprøjten op og sprøjte dørpanelerne indefra.
Det gør at man slipper for at bore huller nogen som helst steder og dermed
øge rustproblemerne endnu mere.

--
Tom



Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 13:45


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:453739f5$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> hehe, det er "kun" under lakken at mondeo'en ruster. Så det må skyldes en
> ufattelig dårlig lak/forarbejdning.
> --
> Tom

Det er så en misforståelse. Lak er ikke umiddbart 100 % vandtæt. fugt kan
sagtens trænge igennem lak over tid. Hvis man vokser sin bil, er risikoen
langt mindre, end hvis man ikke gør.

mht. din udstødning, må jeg nok desværre skuffe dig. de ruster oftest
igennem indefra pga. kondens, men du slipper da nok for den grime ydre
rustbelægning

/David


Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 14:10


"DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> skrev i en meddelelse
news:4537733c$0$891$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:453739f5$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> hehe, det er "kun" under lakken at mondeo'en ruster. Så det må skyldes en
>> ufattelig dårlig lak/forarbejdning.
>> --
>> Tom
>
> Det er så en misforståelse. Lak er ikke umiddbart 100 % vandtæt. fugt kan
> sagtens trænge igennem lak over tid. Hvis man vokser sin bil, er risikoen
> langt mindre, end hvis man ikke gør.

Man vokser skam sin bil, men det gør ingen forskel

> mht. din udstødning, må jeg nok desværre skuffe dig. de ruster oftest
> igennem indefra pga. kondens, men du slipper da nok for den grime ydre
> rustbelægning

Ikke i mondeo. Den bagpotte jeg afmonterede for at montere en ST200 potte,
var rustet udefra det var ganske tydeligt at se. Det samme med min ST200
potte som også ruster udefra.
Det hænger også temmelig godt sammen med at potten sidder meget udsat især
om vinteren med vejsaltet. Kondens og syre er nærmest ikke eksisterende i
mondeoens udstødning. Resten af systemet er 9 år gammelt og har kørt 322.000
Km hvor boltene nærmest er ædt op af vejsaltet.

--
Tom



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 08:53


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45368d21$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så fik jeg brugt 8 timer i dag på at give bilen den helt store tur.
>
> Den blev Dinitrol behandlet i undervognen og fik 2½ spray i ALLE hulrum.
> Så nu stinker bilen igen de næste 3 uger. Men det "smarte" ved mondeo er
> da i det mindste at den i forvejen har masser af tilgangssteder i vangerne
> så man ikke er nød til at bore huller.
>
> Det bliver så spændende i morgen om jeg er kommet til at ramme
> sikkerhedsselerne med Dinitrol eller om de er gået fri
>
> Underligt nok så var der ikke antydning af rust nogen som helst steder i
> undervognen, men flere små bopler i dørkanterne. De blev så repareret med
> lakstift da de heldigvis kun er 1-2 mm i diameter (endnu).
>
> Hele den sidste del af udstødningen blev pudset med stålbørstet og
> derefter malet 3 gange med hammerlak. Det holder fint på det sidste stykke
> da det ikke bliver så varmt som de forreste stykker af udstødningen. Så
> kan jeg forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen som er lidt halv
> pebret til en ST200.
>
> Ellers blev der skiftet bremsevæske, viskerblade, smurt gummilister, og
> kontrolleret alt efter Haynes serviceskema. Bilen klarer sig ganske
> hæderligt i teknikken hvis det ikke havde været for rusten.
>
> Jeg kommer dog til at skifte skiver foran, der er sket et eller andet
> underligt med dem. De har fået en del ret store huller med sorte striber
> omkring hullerne. Det ligner nærmest noget tidl. rust selv om det ikke kan
> passe da bilen bliver kørt HVER dag. Underligt jeg har aldrig før set
> sådan nogle skiver, men de bliver i hvert fald skiftet.
>
> Tror ikke mondeo skal have flere undervognsbehandlinger af det hele, så om
> 2-3 år bliver det kun lidt suppleret i kanterne. Det ser ikke ud som om at
> behandlingen slides væk ved alm. kørsel. Så lige nu vejer bilen vel 10-15
> Kg mere med de 4 gange den har fået
>
> Men ellers er det da rart at vide at det kun kostede ca 400 Kr at foretage
> service plus undervognsbehandling og at jeg er kommet ind i alle kroge og
> sprækker fordi jeg ikke havde noget tidspres
>
> --

ST200 - er du kommet af med den gamle ??
Ku' heller ikke forstå du gad bruge 8 timer på et lig *S*.



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 09:05


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:4538805e$0$20239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45368d21$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Så fik jeg brugt 8 timer i dag på at give bilen den helt store tur.
>>
>> Den blev Dinitrol behandlet i undervognen og fik 2½ spray i ALLE hulrum.
>> Så nu stinker bilen igen de næste 3 uger. Men det "smarte" ved mondeo er
>> da i det mindste at den i forvejen har masser af tilgangssteder i
>> vangerne så man ikke er nød til at bore huller.
>>
>> Det bliver så spændende i morgen om jeg er kommet til at ramme
>> sikkerhedsselerne med Dinitrol eller om de er gået fri
>>
>> Underligt nok så var der ikke antydning af rust nogen som helst steder i
>> undervognen, men flere små bopler i dørkanterne. De blev så repareret med
>> lakstift da de heldigvis kun er 1-2 mm i diameter (endnu).
>>
>> Hele den sidste del af udstødningen blev pudset med stålbørstet og
>> derefter malet 3 gange med hammerlak. Det holder fint på det sidste
>> stykke da det ikke bliver så varmt som de forreste stykker af
>> udstødningen. Så kan jeg forhåbentlig forlænge levetiden på udstødningen
>> som er lidt halv pebret til en ST200.
>>
>> Ellers blev der skiftet bremsevæske, viskerblade, smurt gummilister, og
>> kontrolleret alt efter Haynes serviceskema. Bilen klarer sig ganske
>> hæderligt i teknikken hvis det ikke havde været for rusten.
>>
>> Jeg kommer dog til at skifte skiver foran, der er sket et eller andet
>> underligt med dem. De har fået en del ret store huller med sorte striber
>> omkring hullerne. Det ligner nærmest noget tidl. rust selv om det ikke
>> kan passe da bilen bliver kørt HVER dag. Underligt jeg har aldrig før set
>> sådan nogle skiver, men de bliver i hvert fald skiftet.
>>
>> Tror ikke mondeo skal have flere undervognsbehandlinger af det hele, så
>> om 2-3 år bliver det kun lidt suppleret i kanterne. Det ser ikke ud som
>> om at behandlingen slides væk ved alm. kørsel. Så lige nu vejer bilen vel
>> 10-15 Kg mere med de 4 gange den har fået
>>
>> Men ellers er det da rart at vide at det kun kostede ca 400 Kr at
>> foretage service plus undervognsbehandling og at jeg er kommet ind i alle
>> kroge og sprækker fordi jeg ikke havde noget tidspres
>>
>> --
>
> ST200 - er du kommet af med den gamle ??

Jeg har endda 2 stk

> Ku' heller ikke forstå du gad bruge 8 timer på et lig *S*.

SMINKET lig

--
Tom



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 10:44


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45388349$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> news:4538805e$0$20239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> ST200 - er du kommet af med den gamle ??
>
> Jeg har endda 2 stk
>
>> Ku' heller ikke forstå du gad bruge 8 timer på et lig *S*.
>
> SMINKET lig

Ja, smileys kan man måske komme langt omkring med
hvis man er til den slags..



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 11:25


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45389a6a$0$20242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45388349$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
>> news:4538805e$0$20239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>> ST200 - er du kommet af med den gamle ??
>>
>> Jeg har endda 2 stk
>>
>>> Ku' heller ikke forstå du gad bruge 8 timer på et lig *S*.
>>
>> SMINKET lig
>
> Ja, smileys kan man måske komme langt omkring med
> hvis man er til den slags..

Jep. man kender jo tingenes RETTE tilstand på godt og ondt. Så lidt sjovt på
egen bils bekostning kan man også lave.

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408873
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste