Nye regler for lasbiler? (længde)
Fra : Mogens...

Dato : 18-10-06 21:19

På vej hjem mødte jeg 2 svenske lastbiler af den lange udgave på 25 m
(sættervogn hægtet på en alm. forvogn). Dét troede jeg ikke var lovligt?
(een på vej til S - een på vej til DK)

Husker noget om, at Folmer gør nogle krumspring på den svenske side,
fordi han ikke må køre så lange træk i DK. Men det er måske ændret
for nylig?

Hvis jeghar ret - at det ikke er lovligt - er der en ny idntægtskilde for
politiet. Og de kan blot sætte sig og vente på dem hver aften - ved be-
talingsanlægget

Fra : Allan Møller

Dato : 18-10-06 22:33

> Husker noget om, at Folmer gør nogle krumspring på den svenske side,
> fordi han ikke må køre så lange træk i DK. Men det er måske ændret
> for nylig?

De har som forsøg fået lov til at køre til lufthavnen - ved ikke om de må
køre andre steder hen.

Sjovt nok oplevede jeg på vej over broen netop her til morgen en dansk 25m
som absolut
skulle overhale en kollega( 16 m) på vej mod betalingsanlæget - det tog sin
tid.
Sikkert mig der er uheldig at det netop skulle være en dansk lastbil - jeg
mener ikke
at have oplevet det ske med den lille fartforskel og en svensk lastbil.

Som tidligere lastbilchauffør synes jeg i har været lidt efter dem her i
gruppen.
Det ændrede jeg lidt mening om i morges

Allan

Fra : KMH

Dato : 19-10-06 06:12

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> De har som forsøg fået lov til at køre til lufthavnen - ved ikke om de må
> køre andre steder hen.

[SNIP]

Mener også at forsøget skulle dække kørsel til/fra havnen i århus, hvilket
nok skal blive "morsomt" når man tænker lidt over hvordan trafikken allerede
nu afvikles.

> Allan

Kim

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-10-06 08:25

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Mener også at forsøget skulle dække kørsel til/fra havnen i århus, hvilket
> nok skal blive "morsomt" når man tænker lidt over hvordan trafikken
> allerede
> nu afvikles.

Nej ikke i forsøgsfasen.

Århus havn er først planlagt medtaget i 3. udbygning. Men vil gerne flyttes
frem til 2. udbygning.

Vejnettet gennem Århus by kan faktisk allerede på nuværende tidspunkt
håndtere den øgede lastvognlængde, der er jo allerede nu udbyggede
faciliteter på de to fødeveje til Århus havn.

Derimod skal der laves enkelte justering i den gamle del af havnen, mellem
Nord og Sydhavnen.

--
MVH Hans

Fra : Mogens...

Dato : 19-10-06 16:43

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ah, okay !

> Vejnettet gennem Århus by kan faktisk allerede på nuværende tidspunkt
> håndtere den øgede lastvognlængde, der er jo allerede nu udbyggede
> faciliteter på de to fødeveje til Århus havn.

Så de har fået hævet broerne?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 13:49

KMH skrev:
> Mener også at forsøget skulle dække kørsel til/fra havnen i århus, hvilket
> nok skal blive "morsomt" når man tænker lidt over hvordan trafikken allerede
> nu afvikles.

Som jeg forstår det der allerede er givet tilladelse omfatter det kørsel
fra Sverige til Kastrup Lufthavn Cargo og fra færger og rundt på pladsen
i forbindelse med den danske færgehavn. I sidste tilfælde altså ikke ud
op almindelig vej.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 13:46

Mogens... skrev:
> [...]
> Hvis jeghar ret - at det ikke er lovligt - er der en ny idntægtskilde for
> politiet. Og de kan blot sætte sig og vente på dem hver aften - ved be-

Hvor så du det vogntog? (Sådan helt eksakt)

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 14:51

> Hvor så du det vogntog? (Sådan helt eksakt)

Kørte bag den ene (Finair) - fra Statoiltanken og ned på
motorevejen mod Sverige. På vej til Sverige møder jeg
så den anden, lige før han kører i tunnelen mod DK.

Altså stemmer det meget godt med, at de kan køre til/fra
Kastrup (og Sverige)...

Fra : Mogens...

Dato : 01-11-06 20:04

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> På vej hjem mødte jeg 2 svenske lastbiler af den lange udgave på 25 m
> (sættervogn hægtet på en alm. forvogn). Dét troede jeg ikke var lovligt?
> (een på vej til S - een på vej til DK) Men det er måske ændret for nylig?

Det er åbenbat en succes - testen udvides til at dække noget mere af DK:
www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061101/NEWS06/111010223