Nu er det cyklisternes tur....
Fra : BJ

Dato : 18-10-06 16:10

Man må godt tale i mobiltelefon samtidig med man cykler på cykel ..... eller
må man:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article234816.ece

Uhhh ... det er skønt at være politibetjent..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens G

Dato : 18-10-06 17:05

On Wed, 18 Oct 2006 17:09:42 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Man må godt tale i mobiltelefon samtidig med man cykler på cykel ..... eller
>må man:
>
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article234816.ece
>
>Uhhh ... det er skønt at være politibetjent..

Artiklen siger at man godt må bruge mobiltelefon mens man cykler, men
det mener Dansk Cyklistforbund åbenbart ikke:
http://www.dcf.dk/composite-567.htm

--
Jens G

Fra : Leonard

Dato : 18-10-06 17:30

Jens G <nospam051214@kabelmail.dk> wrote:

>Artiklen siger at man godt må bruge mobiltelefon mens man cykler, men
>det mener Dansk Cyklistforbund åbenbart ikke:

§ 55 a. Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af
håndholdte mobiltelefoner.

§ 2. I denne lov forstås ved:
9. Køretøj:

indretning på hjul, bælter, valser, meder eller andet, som er
indrettet til kørsel på vej, og som ikke løber på skinner.
Færdselsreglerne for kørende gælder, i den udstrækning de kan
anvendes, også for ridende samt dem, der fører heste eller driver
kreaturer.

Det er som sædvanligt EB, der ikke har tjekket reglerne ...

--
Leonard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-10-06 18:33

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kreaturer.
>
> Det er som sædvanligt EB, der ikke har tjekket reglerne ...

Noget har de trods alt læst på
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article234936.ece

Med venlig hilsen Kim

Fra : Madsen58

Dato : 18-10-06 19:38

Kim Kristensen wrote:

> Noget har de trods alt læst på
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article234936.ece

En "glædespiges" bil med det helt rette navn
--
Hilsen Madsen

Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-06 17:49

> Man må godt tale i mobiltelefon samtidig med man cykler på cykel .....
eller
> må man:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article234816.ece
Min lillesøster er flere gange blevet mindet om af flere betjente at hun
ikke må tale telefon og cykle på samme tid...

Hun er postbud, og præsterede også på én dag at blive stoppet 4 gange for at
cykle på fortorvet mellem husene :) Dog fik hun ingen bøder.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-06 09:00

Leonard wrote:

> [...]
> Færdselsreglerne for kørende gælder, i den udstrækning de kan
> anvendes, også for ridende samt dem, der fører heste eller driver

Så man må ikke snakke med lillemor mens man genner køerne hjem fra
marken hvis det er offentlig vej

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 13:44

Christian B. Andresen skrev:
> Så man må ikke snakke med lillemor mens man genner køerne hjem fra
> marken hvis det er offentlig vej

Ikke hvis man gør det på ægte cowboy maner. Men gør man det som hyrde
sker der vist ikke noget.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have