Bil som har fået nummerplader afmonteret
Fra : sdsf

Dato : 18-10-06 13:33

Min stakkels næsten nabo formåede ikke at få
bilen klar til syn, og nu står den så ude på vejen,
langs hans hus.
Måske har han selv afmonteret pladerne, eller også
har han fået "hjælp" af politiet.

Må han have den til at stå der? er der nogen regler?

Den generer ikke mig, så det er ikke fordi jeg vil
skaffe stakklen flere problemer på halsen at jeg
spørger.

Fra : Christopher Stein

Dato : 18-10-06 13:43

sdsf skrev:
> [...]
>
> Den generer ikke mig, så det er ikke fordi jeg vil
> skaffe stakklen flere problemer på halsen at jeg

den må ikke stå på offentlig vej uden plader. men få ham til at købe en
overtræks"garage" så er der ikke nogen der lægger mærke til det..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-06 13:48

sdsf wrote:
> [...]
>
> Den generer ikke mig, så det er ikke fordi jeg vil
> skaffe stakklen flere problemer på halsen at jeg

Måske det endda er en fordel at den står der, det kan være det
nedsætter hastigheden på vejen.
Har selv kortvarigt haft den tanke at anskaffe mig et køretøj og
henstille lidt henne af vejen udenfor vores hus, men da det jo er
ulovligt så er det droppet.........

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-06 15:57

"Christian B. Andresen" skriver:

> Har selv kortvarigt haft den tanke at anskaffe mig et køretøj og
> henstille lidt henne af vejen udenfor vores hus, men da det jo er
> ulovligt så er det droppet.........

Så må man jo leje en container.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 18-10-06 16:03

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Så må man jo leje en container...

Eller en gammel traktor.

--
Leonard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-10-06 20:35

> "Christian B. Andresen" skriver:

> Så må man jo leje en container.....

Det kan også give lidt "sjov" i gaden:
http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061016/ESBJERG/610150354/1003
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Madsen58

Dato : 18-10-06 21:12

Lars Frandsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:453640C8.291B093@du.kan.finde.den...

> Det kan også give lidt "sjov" i gaden:
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061016/ESBJERG/610150354/1003

Den slags henvisninger kræver at du lægger dit Brugernavn og adgangskode så
det er muligt at se artiklen.
--
Hilsen Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-06 21:29

Madsen58 expressed precisely :

> Den slags henvisninger kræver at du lægger dit Brugernavn og adgangskode så
> det er muligt at se artiklen.

Og iøvrigt sørger for at sitet virker i Opera ;)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-10-06 16:55

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Madsen58 expressed precisely :

> Og iøvrigt sørger for at sitet virker i Opera ;)

Kan de godt finde ud af det på JyskeVestkysten?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-06 23:50

After serious thinking Lars Frandsen wrote :

> Kan de godt finde ud af det på JyskeVestkysten?

Åbenbart - efter lidt mailen med deres, iøvrigt vældig flinke, IT folk
har det vist sig at være et problem der kun forefindes på min PC :(

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-10-06 16:54

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den slags henvisninger kræver at du lægger dit Brugernavn og adgangskode
> så det er muligt at se artiklen.

Det virker fint her, men lidt klippe/klistre giver:

"Container var usynlig for bilister
ESBJERG: Familien i huset Spangsbjerg Kirkevej nummer 32 har fået to chok
inden for 24 timer.

Lørdag morgen påkørte en bilist den container til byggeaffald, som var
stillet op ud for huset. Søndag morgen ved samme tid gik det galt igen.

Ifølge vagthavende ved Esbjerg Politi, vicepolitikommissær Ole Børge
Svendsen, er der ikke noget at sige familien på. Det er formentlig solens
placering på det pågældende tidspunkt, der har gjort containeren usynlig for
bilister.

Containeren blev fjernet i går, men familien, der er ved at bygge
badeværelse bryggers og gang om, var også næsten færdig med at bruge den.
Bilisten, der i går morges påkørte containeren, var en tur omkring sygehuset
for at få tjekket sine ribben, der havde fået en hård medfart af
sikkerhedsselen, men der var ikke sket noget."
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Menabra

Dato : 18-10-06 13:59

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den generer ikke mig, så det er ikke fordi jeg vil
> skaffe stakklen flere problemer på halsen at jeg
Se Færdsellovens §123

Fra : Martin Bak

Dato : 18-10-06 13:59

> [...]
> Måske har han selv afmonteret pladerne, eller også
> har han fået "hjælp" af politiet.
>
> Må han have den til at stå der? er der nogen regler?

Hvis det er politet der har fjernet pladerne er der en orange mærkat
klistret midt i synsfeltet på forruden med teksten:
"Køretøjet henstår uden nummerplader. Køretøjet skal fjernes indenfor 48
timer"
Mærkaten er desuden forsynet med tidspunkt for pladernes fjernelse.

Martin

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-10-06 15:05

> [...]
> timer"
> Mærkaten er desuden forsynet med tidspunkt for pladernes fjernelse.

Ja - hvis de da husker det ;)

--
MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-06 14:27

Menabra skrev:

> Se Færdsellovens §123

Der står jo sådan set ikke at den ikke må stå der uden plader på,
der står at politiet kan forlange den fjernet (og selv gøre det) hvis
de opdager den uden plader på.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-06 09:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Så må man jo leje en container.....

Det er for dyrt i længden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-06 09:06

Christian B. Andresen wrote:

> Det er for dyrt i længden.

Køb en udrangeret skibscontainer - jeg fik en for 3.500,- frit leveret
for en del år tilbage. Fin tyverisikret garage i øvrigt.

--
vh
Torben

Fra : Martin Bak

Dato : 19-10-06 15:39

> Køb en udrangeret skibscontainer - jeg fik en for 3.500,- frit leveret for
> en del år tilbage. Fin tyverisikret garage i øvrigt.

Tyverisikret? Er det ikke sådan en man uden videre kan rulle op på en dertil
indrettet truck med hele indholdet?

Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-06 06:54

Martin Bak wrote:

> Tyverisikret? Er det ikke sådan en man uden videre kan rulle op på en dertil
> indrettet truck med hele indholdet?

Ikke hvis den er sat fast til en lygtepæl med en wirelås fra basta

Ah - OK. Man skal nok ikke sætte sin originale Mercedes Silverwing i
den, men til gummibåd, trailer og vandski er den tilstrækkelig, og bedre
end de fleste garager.

De ruller nu ikke skibscontainere op, men løfter dem med en kran.

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-06 09:25

Torben Scheel wrote:

> Køb en udrangeret skibscontainer - jeg fik en for 3.500,- frit leveret
> for en del år tilbage. Fin tyverisikret garage i øvrigt.

Er nu både for stor og for grim.
Desuden så er det mange penge at miste hver gang kommunen fjerner den.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-06 13:50

"Christian B. Andresen" skriver:

> Er nu både for stor og for grim.
> Desuden så er det mange penge at miste hver gang kommunen fjerner den.

Det gør de ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-06 13:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Det gør de ikke.

En eller anden fjerner den jo nok når den har stået der længe nok og
generet trafikken længe nok.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-06 14:17

"Christian B. Andresen" skriver:

> En eller anden fjerner den jo nok når den har stået der længe nok og
> generet trafikken længe nok.

Så må du ud med pugerne og flytte den 2 meter en gang i mellem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-06 14:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Så må du ud med pugerne og flytte den 2 meter en gang i mellem.

Jeg tror ikke man må have sådan en stående ubegrænset.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-06 14:23

"Christian B. Andresen" skriver:

> Jeg tror ikke man må have sådan en stående ubegrænset.

Spørg kommunen om du må opstille en, da du er ved at bygge om.

Så er det jo bare et spørgsmål om at få gang i ombrugningen...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-06 08:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Spørg kommunen om du må opstille en, da du er ved at bygge om.

Måske man skulle overveje det

> Så er det jo bare et spørgsmål om at få gang i ombrugningen...

Hvis du mener ombygningen så er den skam i fuld gang

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 22-10-06 14:58

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den generer ikke mig, så det er ikke fordi jeg vil
> skaffe stakklen flere problemer på halsen at jeg
Har en gang fået fjernet en Escort af myndighederne, da den havde stået et
halvt år i en sidegade på Nørrebro. Viste sig at politiets opbevaring var
billigere end P-afgift i Kbh.
Hvad med at foreslå at han futter på motorkontoret og køber en af de der
selvklæbende prøveplader, bare for en dag. Så kan den da stå et stykke tid
før nogen begynder at checke udløbsdatoen. Problemet med at den "henstår"
uden plader er, at man ikke kan finde ejeren uden at bryde den op og finde
stelnummeret.

/Claus

/Claus