BioDiesel / Rapsolie
Fra : Sts, Honda driver

Dato : 17-10-06 19:49

Har du køre 2 tankfulde biodiesel op, tanket i tyskland...
Min dyt er en VW-sharan TDI, årg 02, igen bøvl med biodieslen !

Men biodiesel og rapsolie, det er da ikke det samme vel ? eller er det

--

Hilsen
Stefan Sørensen

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-10-06 19:53

"Sts, Honda driver" <sts@(fjern)stsnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du køre 2 tankfulde biodiesel op, tanket i tyskland...
> Min dyt er en VW-sharan TDI, årg 02, igen bøvl med biodieslen !
>
> Men biodiesel og rapsolie, det er da ikke det samme vel ? eller er det
Nej det er ikke det samme:
http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel

Kent Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-10-06 20:13

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev
> Nej det er ikke det samme:

Og visse biler må kun køre med nogle % biodiesel eller slet ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 22:22

> [...]
> Min dyt er en VW-sharan TDI, årg 02, igen bøvl med biodieslen !
>
> Men biodiesel og rapsolie, det er da ikke det samme vel ? eller er det

Hmmm, sådan noget biodiesel er det ikke det som stinker som ind i h......?
Oplevede det for første gang for et par uger siden hvor jeg lå ca. 200 m bag
en 4x4 og pludselig stank det så ganske modbydeligt af noget der lignede
brændt plastic.
Jeg fik sådan en koldsved i ansigtet og troede kortvarigt et eller andet var
ved at smelte sammen i min mondeo.....og stanken blev værre og værre jo mere
jeg gav gas.
Ind til at jeg kom helt hen til den 4x4 og opdagede at det var den som stank
værre end noget jeg har oplevet i både Polen og Rusland i 80'erne.
FCK hvor var det dog noget ækelt skidt der var hældt i den
dieseltank.....det har jeg godt nok aldrig mødt før

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-10-06 00:12

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev> FCK hvor var det dog
noget ækelt skidt der var hældt i den
> dieseltank.....det har jeg godt nok aldrig mødt før

Jeg tror såmænd stanken er der alligevel. Biodiesel er renset/tørret,
forestret rapsolie.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen