3 cylindre
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 15:15

Hmm

Nu har mondeo'en drillet gennem noget tid med at hakke voldsomt i det under
acceleration. Det har tidligere hjulpet at skifte tændkabler, så det gjorde
jeg igen.
Det hjalp da også med det samme, men så 2 dage efter begynder det igen og nu
med forstærket hakkeri, ja faktisk kører den kun på 3 cylindre nu.
Skal jeg virkelig til at bløde 500 Kr til et nyt tændingsmodul eller kunne
det tænkes at være andre ting?

Fejlen kom pludselig igen i dag da jeg lod den løbe op i 6000 RPM,

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 16-10-06 16:25

"Tom" skrev

> Skal jeg virkelig til at bløde 500 Kr til et nyt tændingsmodul eller kunne
> det tænkes at være andre ting?

Tænrørene har ikke haft godt af at mangle gnist, så hvi ikke de er skiftet
sammen med kablerne ville jeg gøre det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 18:00

> "Tom" skrev

> Tænrørene har ikke haft godt af at mangle gnist, så hvi ikke de er skiftet
> sammen med kablerne ville jeg gøre det.

hehe du var inde på noget af det rigtige. På det ene rør var en sort stribe
ned af siden hvor det var tydeligt at gnisten var løbet. En grundig rensning
og nu kører den igen.

Alle rør var fedtet ind i et eller andet grønt snask på keramikken. Man
skulle tro at det kom fra de tidl. tændkabler som har været for varme,
ellers ved jeg det ikke.

Tændrørene har kun kørt 20.000 Km - 1 år, så det er for tidligt at skifte
dem. De holder 60.000 Km

--
Tom