Vippende bil?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-06 19:43

Hej

Ja jo mere man laver jo flere ting dukker frem eller kan man pludselig mærke
Gålf'en er begyndt at "vippe" ved lav hastighed, det er vel et af de
bagerste lejer?

Stef

Fra : henrik

Dato : 15-10-06 19:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ja jo mere man laver jo flere ting dukker frem eller kan man pludselig
> mærke Gålf'en er begyndt at "vippe" ved lav hastighed, det er vel et

Lyder mere som defekt karkasse på det ene hjul så der er kommet en bule på
dækket.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-06 19:58

> Lyder mere som defekt karkasse på det ene hjul så der er kommet en bule på
> dækket.
>
> Henrik
> www.ha-ts.dk

Ikke usandsynligt, da der er monteret et par aluruller med gamle dæk idag,
men den gjorde det det også med de andre dæk, men det er da ikke utænkeligt
det også er et problem på dem. Det blev bare drastisk værre da alu'erne kom
på. Tror jeg vil prøve med vinterrullerne inden det bliver splittet ad.

Stef

Fra : Niels Pein

Dato : 15-10-06 20:44

"Stefan Jacobsen" skrev ...

> [...]
> utænkeligt det også er et problem på dem. Det blev bare drastisk værre da
> alu'erne kom på. Tror jeg vil prøve med vinterrullerne inden det bliver

Er alu'erne bredere? Det kan jo være hjulet sidder skævt, og at det så
mærkes tydeligere med et bredere dæk.
--
Mvh. Niels

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-06 22:16

> Er alu'erne bredere? Det kan jo være hjulet sidder skævt, og at det så
> mærkes tydeligere med et bredere dæk.
> --
Jeps fra 175 til 195. Det må nærsturderes imorgen.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:13

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ja jo mere man laver jo flere ting dukker frem eller kan man pludselig
> mærke Gålf'en er begyndt at "vippe" ved lav hastighed, det er vel et
> af de bagerste lejer?

Lyder temmelig usansynligt at du skulle kunne MÆRKE et sliddt leje på
kørslen, det giver som regl kun øget rumlen hvis et leje er defekt. Jeg
ville tippe det til at være dårlige dæk/ eller at der er noget galt med
støddæmper/fjedre

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-06 22:17

> [...]
> kørslen, det giver som regl kun øget rumlen hvis et leje er defekt. Jeg
> ville tippe det til at være dårlige dæk/ eller at der er noget galt med

Dæmperne bagi skal skiftes imorgen, så må vi se om det er det.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-10-06 10:04

> Dæmperne bagi skal skiftes imorgen, så må vi se om det er det.

Ja det var ihvertfald ikke dæmperne, så det er dækkene.

Stef

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 17-10-06 22:58

> Ja det var ihvertfald ikke dæmperne, så det er dækkene.

Eller et løst baghjulsleje som du selv tidligere var inde på.
Hvis du kan mærke slør når du rykker i baghjulet er det rimeligt sikkert
det.

Baghjulslejerne er koniske rullelejer, er de en smule løse (1/4 omgang på
møtrikken eller deromkring) kan du mærke det når du kører.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Stefan

Dato : 18-10-06 10:35

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Baghjulslejerne er koniske rullelejer, er de en smule løse (1/4 omgang på
> møtrikken eller deromkring) kan du mærke det når du kører.

Der er skiftet bremsere ved samme lejlighed så det er ikke der problemet
ligger.

Stef