Trafik når den er værst.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-06 12:54

På vej hjem fra Düsseldorf i går skulle jeg jo forbi Hamburg.

HSV spillede fodbold hjemme mod Schalke 04, og hele Skandinavien + 3
delstater i Tyskland begyndte på efterårsferien. (

På strækningen mellem Osnabrück og Bremen (ca. 200 km.), var der i
sydgående retning 3 staus. En på 28 km. og to på hver ca. 6-8 km. Det
lovede jo ikke godt.

De tre staus var iøvrigt alle fremkaldt af mindre harmonikasammenstød
med 2-3 biler impliceret, samt en blinkende politibil. Altsammen
placeret i nødsporet!!

Nå, men Hamburg dukkede jo op ude i horisonten. 22 km. stau!

For dem som ikke kender lokaliteten, så handler det om at der ved
Stillhorn skal flettes ind til højre, og et par kilometer længere
fremme skal der flettes til venstre.

Desuden er der et vejarbejde i gang af nogenlunde samme
størrelsesorden som det på Motorringen ved København.

Normalt tager det ca. 25 minutter. I går tog det 4½ time!

Hver gang én bane rykkede et par meter, så troede 450 BMW-førere at
den bane var mere fordelagtig, og begyndte at skifte bane. )

Henne ved Raststätte Stillhorn kan der køres ind på anlægget og ud
igen uden at man skal forbi pumperne. Det var der mange BMW-førere der
troede var en fed smutvej.

Det var der ualmindeligt mange lastbilchauffører der ikke mente. )

Jeg har aldrig i mit liv været med til at køre i kø med såååå lidt
afstand som i går. Politiet var til stede flere gange, og syntes det
var et glimragende initiativ.

De var der iøvrigt på tankejerens foranledning, idet det ikke var
muligt at komme frem til hans pumper for bare køsnigere.

Det løsnede godt nok ikke meget på hans situation, med den lille
aktion vi havde gang i, men vi havde hans fulde sympati. )

Jeg kan i øvrigt afsløre, at de indsatte (som BJ ville kalde dem) i
deres BMW'er, ikke er så avancerede som lastbilchauffører. De pisser
ikke i pose eller flaske, næh, de stiller sig simpelthen op i
nødsporet og forretter deres nødtørft.

Dette skriv kunne godt give det indtryk at jeg ikke er så begejstret
for BMW-førere. Det skyldes at jeg her til formiddag har fået min
teori bekræftet.

Der står at læse i Berlingske, at en engelsk undersøgelse viser, at
"De (BMW-førerne), synes ude af stand til at bruge eller se signaler,
og forventer, at alle andre på vejen, os der kører mere almindelige
biler, har synske evner". ))

I England bliver det kaldt: The myway code.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-10-06 13:32

<clip af en hel masse køsnak>

LOL - glimragende historie...

> [...]
> biler, har synske evner". ))
> I England bliver det kaldt: The myway code.

Jep - I ska' sgu bare ind til højre, du. Nuvel xenonlygterne gør sit til
det.
Måske det er derfor, Volvo lastbiler har dét påde største modeller .

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-06 14:12

On Sun, 15 Oct 2006 12:32:26 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
><clip af en hel masse køsnak>
>
>LOL - glimragende historie...

>--

Det er nok fordi den er så genkendelig for de fleste.

> [...]

>det.
>Måske det er derfor, Volvo lastbiler har dét påde største modeller .

De lys skræmmer nu ikke livet af mig, men der skal da nok være svage
sjæle der bukker under.

Er du sikker på at Volvo ikke har de lamper på listen over
ekstraudstyr? Det trouwer a.

En bemærkelsesværdig detalje i går var, at på trods af den
ekstraordinære situation, var der ikke én der brugte hverken horn
eller lygter.

der var iøvrigt flere hundrede af bilerne som indeholdt tilskuere til
fodboldkampen. De var stadig i køen da 2. halvleg var næsten
færdigspillet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-10-06 14:23

> De lys skræmmer nu ikke livet af mig

Nope - den tenden ser man jo hos bedstefædre

> men der skal da nok være svage sjæle der bukker under

Man kan sige, at lygterne virker både dag og nat

> Er du sikker på at Volvo ikke har de lamper på listen over
> ekstraudstyr? Det trouwer a.

Uden tvivl - men de store modeller har det alle..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-10-06 14:37

Folmer Rasmussen skrev:
> De lys skræmmer nu ikke livet af mig, men der skal da nok være svage
> sjæle der bukker under.
> Er du sikker på at Volvo ikke har de lamper på listen over
> ekstraudstyr? Det trouwer a.

De sidste to modeller af arten jeg har kørt i har det som standard. Den
første var ca 1½ år gammel den anden er spritny.

> [...]
> der var iøvrigt flere hundrede af bilerne som indeholdt tilskuere til
> fodboldkampen. De var stadig i køen da 2. halvleg var næsten

Så sparede de da de penge. Hvis altså de havde været så fornuftig ikke
at købe biletterne på forhånd.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-06 14:56

On Sun, 15 Oct 2006 15:37:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Så sparede de da de penge. Hvis altså de havde været så fornuftig ikke
>at købe biletterne på forhånd.

>--

Nårh ja. Det koster jo ikke alverden at køre nede fra det tykkeste
Ruhr-distrikt til Hamburg og retur.

Og glem så ikke at de skal i gang med stau igen på hjemturen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-10-06 15:47

Folmer Rasmussen skrev:
> Nårh ja. Det koster jo ikke alverden at køre nede fra det tykkeste
> Ruhr-distrikt til Hamburg og retur.
> Og glem så ikke at de skal i gang med stau igen på hjemturen.

Og når de så klager sin nød over det "løser" myndighederne "problemet"
med yderligere forbud for lastbiler. :-/

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 16:36

> Normalt tager det ca. 25 minutter. I går tog det 4½ time!

har prøvet det talrige gange før ((

> [...]
>
> Jeg har aldrig i mit liv været med til at køre i kø med såååå lidt
> afstand som i går. Politiet var til stede flere gange, og syntes det

Selv om man kan mene sit om det, så har jeg svært ved at se hvilken paragraf
man bryder sig imod ved at smutte gennem et tankanlæg. Kan ikke forestille
mig at det kan være ulovligt

--
Tom

Fra : Il Duce

Dato : 15-10-06 17:05

> Selv om man kan mene sit om det, så har jeg svært ved at se hvilken
> paragraf man bryder sig imod ved at smutte gennem et tankanlæg. Kan ikke
> forestille mig at det kan være ulovligt

Du må være en dejlig bilist for dine medtrafikanter.

Desværre er det den normale danske opfattelse, at det skal stå tydeligt sort
på hvidt hvis der er et eller andet der er ulovligt. Men det står nu i
færdselsloven, at man som trafikant skal optræde hensynsfuldt og det er på
ingen måde hensynsfuldt at overhale indenom via en tank og både mase sig
foran i køen og evt. også genere dem der skal tanke. Blev det for komplekst?

--

MVH

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:07

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> Du må være en dejlig bilist for dine medtrafikanter.

Jeg kigger på om det er lovligt og ikke hvad JEG ville gøre, så find en
anden at skyde på i den sammenhæng

> [...]
> på ingen måde hensynsfuldt at overhale indenom via en tank og både mase
> sig foran i køen og evt. også genere dem der skal tanke. Blev det for

Spar dig din ironi og opfør dig som et voksen menneske. Du skal ikke begynde
at skyde på MIG fordi jeg stiller spørgsmål ved om det er ULOVLIGT at smutte
ind over et tankanlæg.

--
Tom

Fra : Niels Pein

Dato : 15-10-06 19:12

"Folmer Rasmussen" skrev ...

> [...]
> troede var en fed smutvej.
>
> Det var der ualmindeligt mange lastbilchauffører der ikke mente. )

Hvordan kendte I forskel på snyderne og de der reelt havde været inde at
tanke?
Man kan jo normalt ikke, henne ved udkørslen, følge med i alt hvad der
foregår på anlægget.
--
Mvh. Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:09

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tanke?
> Man kan jo normalt ikke, henne ved udkørslen, følge med i alt hvad der

Så ophæver man vel fletteregler og nægter at give plads?

--
Tom

Fra : Niels Pein

Dato : 17-10-06 11:46

"Niels Pein" skrev ...

> Hvordan kendte I forskel på snyderne og de der reelt havde været inde at
> tanke?

Nå, der kom ikke noget svar. Hmmm.
Tænkte nok at den kunne være lidt svær at forsvare. Selvtægt er det jo,
uanset hvordan vi vender det.
--
Mvh. Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-10-06 12:23

Niels Pein wrote:
> "Niels Pein" skrev ...

> Nå, der kom ikke noget svar. Hmmm.
> Tænkte nok at den kunne være lidt svær at forsvare. Selvtægt er det jo,
> uanset hvordan vi vender det.

Hmm. Hvordan mon reglerne ved udkørslerne er - de har jo netop ikke
flettepligt som os. Man skulle tro at der var en toimmelfingerregel ved
stau?

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 13:21

Niels Pein skrev:
> Nå, der kom ikke noget svar. Hmmm.
> Tænkte nok at den kunne være lidt svær at forsvare. Selvtægt er det jo,
> uanset hvordan vi vender det.

Det kan man, bl.a. når man kan se den samme rækkefølge i bilerne der
kommer ud fra pladsen som den var på dem der kørte ind. I de situationer
hvor det foregår har man jo god tid til det da man typisk holder stille.

I øvrigt var det vist i Tyskland det foregik, hvor pladserne oftest er
mere åbne mod motorvejen end herhjemme og hvor jeg ikke er sikker på
andet end at det er ulovligt at bruge den smutvej.

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 14:54

> [...]
> åbne mod motorvejen end herhjemme og hvor jeg ikke er sikker på andet end
> at det er ulovligt at bruge den smutvej.

Dårlig forklaring - du kan næppe overskue en gennemsnitlig hel P-plads
med tank fra ende til anden. Kommentaren fra Niels Pein var lige i øjet !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 20:23

Mogens... skrev:
> Dårlig forklaring - du kan næppe overskue en gennemsnitlig hel P-plads
> med tank fra ende til anden. Kommentaren fra Niels Pein var lige i øjet !

Hvad er en gennemsnitlig p-plads?

De, tyske, rastepladser jeg lige har målt er mellem 500 og 700 m fra
indkørsel til udkørsel. Det kan man da vist godt se.

Skærup Øst derimod er 800+ m fra indkørsel til udkørsel, den ligger i et
højresving og der er beplantning på skrænterne, så der kan man ikke se
fra indkørsel til udkørsel.

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 20:31

> Hvad er en gennemsnitlig p-plads?

Har du sikkert en fornemmelse af, hvis du kører i landet .o)

> De, tyske, rastepladser jeg lige har målt er mellem 500 og 700 m fra
> indkørsel til udkørsel. Det kan man da vist godt se.

Nope - du kan sgu da ikke følge med i trafikken ind og ud af pladsen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-06 21:32

Mogens... skrev:
> Har du sikkert en fornemmelse af, hvis du kører i landet .o)

Nu var det din opfattelse jeg var ude efter.

> Nope - du kan sgu da ikke følge med i trafikken ind og ud af pladsen.

Hvad problem skulle der være i det, hvis du holder stille i en kø?

Hvis trafikken bevæger sig nogenlunde er der jo ingen fidus i at bruge
smutvejen.

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 21:40

> Nu var det din opfattelse jeg var ude efter.
> Hvad problem skulle der være i det, hvis du holder stille i en kø?

OK - 700 m parkplatz kan næppe overskues således, at du med
sikkerhed (!) kan skille fårene fra bukkene. For du er vel ikke inter-
esseret i at chikanere en medtrafiaknt, der har været inde at tanke
på "legal" vis?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-10-06 23:05

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev :

> [...]
>sikkerhed (!) kan skille fårene fra bukkene. For du er vel ikke inter-
>esseret i at chikanere en medtrafiaknt, der har været inde at tanke

<ironi_on>

Skal man ikke bare tænde sine tågelygter ?? Så venter de kære
medtrafikanter vel til man er kommet frem i verden

--
Jan_stevns

Fra : Mogens...

Dato : 22-10-06 03:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Skal man ikke bare tænde sine tågelygter ?? Så venter de kære
> medtrafikanter vel til man er kommet frem i verden

Nu kører du jo en del og har sikkert lagt mærke til, at mange
lastbiler kører med fuldt blus på alle lamper. De har sikkert
læst med her

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-10-06 09:25

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev :

>Nu kører du jo en del og har sikkert lagt mærke til, at mange
>lastbiler kører med fuldt blus på alle lamper. De har sikkert
>læst med her

Jep - jeg triller en hel del - og må jo nok desværre prikke et hul i
den fordom med fuldt blus på det hele , det er ikke mit indtryk.

(men - bevares - alt for mange af dem, har da de forreste tåbelygter
tændt til inden nytte, andet en nytteløst belysning af det område, de
alligevel ikke kan stoppe i .......)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-06 08:45

Mogens... skrev:
> [...]
> sikkerhed (!) kan skille fårene fra bukkene. For du er vel ikke inter-
> esseret i at chikanere en medtrafiaknt, der har været inde at tanke

Nu er det jo ikke mig der snakker om at chikanere andre, blot om at det
lader sig gøre at holde øje med dem der kører ind over rastepladsen for
at komme længere frem i en kø.

Fra : Mogens...

Dato : 22-10-06 20:12

> Nu er det jo ikke mig...

Nej, det er altid de andre :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-10-06 18:46

On Sun, 22 Oct 2006 19:12:03 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

>Nej, det er altid de andre :)

>--

Ja, det da ved gud det er.

Lad mig lige slå fast, at trafikken ud fra den omtalte rasteplads
kørte ud i 7-8 rækker. Nemlig foruden den "rigtige" vej, også ud over
den forholdsvis store spærreflade der er på stedet. Det kan jo ikke gå
hurtigt nok.

I slige tilfælde er jeg fuldstændig "græsk-katolsk" over om de
pågældende har været inde og tanke, eller ej.

Til Niels Pein og Mogens kan jeg bare sige, at Jeres bemærkning om, at
manglende svar sikkert skyldes dårlig samvittighed, er under
bæltestedet.

I véd begge ganske udmærket at mit job kræver at jeg af og til er væk
fra gruppen i længere perioder.

Der findes stadig mennesker der ikke ejer skam i livet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 18:58

> Der findes stadig mennesker der ikke ejer skam i livet.

Det var dælme da noget af en selverkendelse

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-10-06 19:07

On Fri, 27 Oct 2006 17:58:25 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Det var dælme da noget af en selverkendelse

>--

Du er i fuld strækmarch på vej væk fra emnet. )

Må jeg minde dig om, at det startede med egoistiske BMW-førere og
køkørsel ved Hamburg.

Et eller andet sted omtaler du en lastvogn fra "mit" firma, der skulle
have forulempet dig ude på Amager.

Hvor, sådan helt eksakt var det lige det var?

Hvis der er tale om det korte stykke hvor den højre vognbane ender ved
Fields, så er du eddermaneme langt ude.

Der er ikke andet end bøvl med de bådflygtninge. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 19:32

> Du er i fuld strækmarch på vej væk fra emnet. )

Måske - det handler om trafik(anter), når den er værst :)

> Må jeg minde dig om, at det startede med egoistiske BMW-førere og
> køkørsel ved Hamburg.

Jep...

> Et eller andet sted omtaler du en lastvogn fra "mit" firma, der skulle
> have forulempet dig ude på Amager.
> Hvor, sådan helt eksakt var det lige det var?

Det var på den 3-sporede (6 spor ialt) motorvej, der kører mod
Sverige. Det eksakte sted var lige før Sjællandsbroen, hvorfor du
hermed helt sikkert ved, at de 3 spor ikke er et kort stykke ved
Fields !

> Hvis der er tale om det korte stykke hvor den højre vognbane ender ved
> Fields, så er du eddermaneme langt ude.

Jeg er ikke noget fjols.

> Der er ikke andet end bøvl med de bådflygtninge

Desværre endnu mere med mine gamle kolleger bag det store rat

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-10-06 19:41

On Fri, 27 Oct 2006 18:32:11 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]

>Sverige. Det eksakte sted var lige før Sjællandsbroen, hvorfor du
>hermed helt sikkert ved, at de 3 spor ikke er et kort stykke ved

Så kan der kun være tale om Amagerbroen, og så er der tale om korrekt
placering i.f.t at skulle mod lufthavnen, eller Sverige, idet højre
spor fører til Sjællandsbroen og City.

>--

>Jeg er ikke noget fjols.

>--

Det ville jeg jo også nødigt tro.

>--

>Desværre endnu mere med mine gamle kolleger bag det store rat

>--

Må jeg minde dig om, at der er to svenske bøger der konkurerer om at
være den tyndeste.

Det drejer sig om:

1. Svenske krigshelte i 300 år.

2. Svensk humor.

*LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 27-10-06 19:51

> Så kan der kun være tale om Amagerbroen, og så er der tale om korrekt
> placering i.f.t at skulle mod lufthavnen, eller Sverige, idet højre
> spor fører til Sjællandsbroen og City.

Nej, der er sgu ikke tale om nogen korrekt placering ift. den afkørsel,
der ligger 5-10 km længere fremme. Get real !
Iøvrigt er det Amagermotorvejen og ja, det kan godt være, broen
hedder det, hvor krak kalder den noget nadet.

> Må jeg minde dig om, at der er to svenske bøger der konkurerer om at
> være den tyndeste. Det drejer sig om:
> 1. Svenske krigshelte i 300 år.
> 2. Svensk humor.

3: Bogen om moderne chaufførers evne til at gebærde sig korrekt.

Imorges var det så igen en chauffør, som med sit 40 tons vogntog
mente at jeg skulle fejes af vejen midt i en overhaling. Han slog
blinket til for i samme moment at trække over i mit spor...

> *LOL*

Uden tvivl :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-06 12:34

Niels Pein wrote:
> "Niels Pein" skrev ...

> Nå, der kom ikke noget svar. Hmmm.
> Tænkte nok at den kunne være lidt svær at forsvare. Selvtægt er det jo,
> uanset hvordan vi vender det.

1-0 !

--
Christian