Avensis diesel
Fra : Lars

Dato : 14-10-06 20:27

Jeg overvejer at sætte en såkaldt "box tuning" på min Avensis. Jeg har set
på Powerklik der vil øge fra 110 til 133, - og moment fra 250 til 300.

Men der findes sikkert andet/andre mærker?

Men inden jeg kaster mig ud i et projekt, - vil jeg da lige høre om andre
har erfaring med hhv. box tuning og/eller Avensis med en sådan fætter på.

Jeg behøver ikke høre noget om lovlighed m.v. jeg vil blot ikke ædelægge
motoren.

/lars

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 14-10-06 22:17

"Lars" <badge5050@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har erfaring med hhv. box tuning og/eller Avensis med en sådan fætter på.

Jeg ville nok kigge på H&N Electronics www.dieseltuning.com - sådan en har
jeg selv på BMW'en....

/Claus

Fra : Lars

Dato : 14-10-06 22:36

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nok kigge på H&N Electronics www.dieseltuning.com - sådan en
> har jeg selv på BMW'en....
>
> /Claus

Hej Claus

Tak for dit svar..

Hvem har du haft brugt, - har du bestilt direkte eller?

/lars

Fra : Janner

Dato : 14-10-06 22:23

> [...]
>
> Jeg behøver ikke høre noget om lovlighed m.v. jeg vil blot ikke ædelægge

Se på www.landberg.dk han har oednet mine 2 sidste diesel'er *S* og det er
118>% iorden

/Jan

Min TDI'er er fixet fra 90 HK til 135

Fra : Lars

Dato : 14-10-06 22:44

"Janner" <NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> skrev i en meddelelse

> Se på www.landberg.dk han har oednet mine 2 sidste diesel'er *S* og det er
> 118>% iorden
>
> /Jan
>
> Min TDI'er er fixet fra 90 HK til 135
Hej Jan

Tak for dit svar.

Ja ham/dem havde jeg også googlet mig frem til, men det lader ikke til de
har en til min motor, - ærgerligt nok.

/lars

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 15-10-06 18:14

> [...]
>
> Tak for dit svar.
>
> Ja ham/dem havde jeg også googlet mig frem til, men det lader ikke til de

Hvilken motor kører den da med . tjek evt www.dieseltuning.com -
configurator

/Claus

Fra : Lars

Dato : 15-10-06 18:59

> Hvilken motor kører den da med . tjek evt www.dieseltuning.com -
> configurator
Min fejl, - jeg havde fået skrevet forkert, de har den, - og jeg går ud fra
at du i dit tilfælde blot har bestilt den?

/lars

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-06 22:32

> [...]
> på Powerklik der vil øge fra 110 til 133, - og moment fra 250 til 300.
>
> Men der findes sikkert andet/andre mærker?

Har du prøvet at spørge din lokale Toyota, om de kan/vil hjælpe dig? Er der
rest-garanti tilbage på bilen?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jens

Dato : 14-10-06 22:35

> [...]
>
> Jeg behøver ikke høre noget om lovlighed m.v. jeg vil blot ikke ædelægge

Jeg ville kontakte Toyota i Flensborg der kan du købe Toyotas egen TTE
chiptuning til den og undgå problemer med garantien, Toyota i DK vil ikke
sælge
den.
Der er nemlig flere der har problemer med at den går i nødprogram med
uoriginale bokse, læs mere her
http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=52262&showAllThreads=1

MVH
Jens

Fra : Lars

Dato : 15-10-06 11:49

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sælge
> den.
> Der er nemlig flere der har problemer med at den går i nødprogram med

Hej Jens

Tak for dit svar, - og linket som jeg læste med stor interesse, og især den
del med i rat indbygget fartpilot, - (lige som jeg har været vænnet til på
mine amerikanske biler), og som Toyota DK hævder man ikke kan få.. Og
naturligvis det om TTE.

Jeg tror jeg skal have en mail snak med Flensborg :)

Endnu engang tak for hjælpen.

/lars

Fra : Jens

Dato : 15-10-06 20:39

> [...]
> Og naturligvis det om TTE.
>
> Jeg tror jeg skal have en mail snak med Flensborg :)

Det var da godtnok utroligt med rattet med fartpilot, en af mine kollegaer
købte det da eftermonteret her i DK, men det er sikkert også billigere i
Flensborg.
MVH
Jens

Fra : Lars

Dato : 15-10-06 21:25

> [...]
> købte det da eftermonteret her i DK, men det er sikkert også billigere i
Hej Jens

Jeg var nu også overrasket... men måske det hænger sammen med at de gerne
vil sælge dem på pinde, - som i øvrigt er temmelig dyre 4-5500 så vidt jeg
husker (monteret).

Jeg forstår stadig ikke at de ikke kommer standard monteret, men det er jo
nok de danske afgifter. Samme årsag til at man kan købe en spritny Corolla
UDEN A/C eller klima (fås dog eftermonteret til "kun" 16 kilo.

Og alt andet lige tror jeg du har ret... i Flensborg vil jeg om ikke andet
spare lidt på omsen.. og sikkert også på monteringen...

/lars