/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køre diesel tør
Fra : Ukendt


Dato : 14-10-06 12:01

Hej

Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et kæmpe
bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud, som man
skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?

Peter



 
 
www.netink.dk (14-10-2006)
Kommentar
Fra : www.netink.dk


Dato : 14-10-06 13:49

Hesja

>Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et kæmpe
>bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud, som man
>skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?

De flere nyere dieselmotorer udlufter selv systemet med nøglen i
tænding ca. 1 min - men hvad siger din instruktionsbog ?


Ukendt (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-10-06 13:55


"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4530c37e$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et
> kæmpe bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud,
> som man skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?

I betragtning af at "man" snakker om priser på 15-20.000 Kr for en ny
dieselpumpe, så tror jeg slet ikke jeg ville bare tænke på at køre til det
sidste

--
Tom



Henrik B. (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-06 22:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4530de26$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> I betragtning af at "man" snakker om priser på 15-20.000 Kr for en ny
> dieselpumpe, så tror jeg slet ikke jeg ville bare tænke på at køre til det
> sidste

Er det ikke kun et problem på tyske biler? )

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Thomas Bruun (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Bruun


Dato : 14-10-06 14:05


Peter DK (snabel) skrev:
> Hej
>
> Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et kæmpe
> bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud, som man
> skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?
>
> Peter

Jeg har da kørt min VW Caravelle1,6 TD årg.1981 tør et par gange og
derefter hældt diesel på igen og kørt igen efter 5 min.,uden at det
kunne mærkes på motoren?


Hans L. Jørgensen (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 14-10-06 15:01


"Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1160831097.101043.75490@i3g2000cwc.googlegroups.com...


Jeg har da kørt min VW Caravelle1,6 TD årg.1981 tør et par gange og
derefter hældt diesel på igen og kørt igen efter 5 min.,uden at det
kunne mærkes på motoren?

Ja men - der er altså sket en del i den mellemliggende tid, pumpetrykket er
12-14 gange højere i de nye højtrykspumper, og tro mig de kan absolut ikke
lide startforsøg uden dieselbrændstof i pumpen.

Det er altid en god ide at spørge sælger/forhandler.



--
MVH Hans



Per Henneberg Kriste~ (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-10-06 20:42

Hans L. Jørgensen wrote:

> Ja men - der er altså sket en del i den mellemliggende tid,
> pumpetrykket er 12-14 gange højere i de nye højtrykspumper, og tro
> mig de kan absolut ikke lide startforsøg uden dieselbrændstof i
> pumpen.

Nogle biler - f.eks. Golf V - stopper simpelthen motoren _før_ den kører tør
så dyser/pumper ikke tager skade af tør-kørsel.

--
Per, Esbjerg



Jens (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 14-10-06 22:50


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45313d80$0$20238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
>
>> Ja men - der er altså sket en del i den mellemliggende tid,
>> pumpetrykket er 12-14 gange højere i de nye højtrykspumper, og tro
>> mig de kan absolut ikke lide startforsøg uden dieselbrændstof i
>> pumpen.
>
> Nogle biler - f.eks. Golf V - stopper simpelthen motoren _før_ den kører
> tør så dyser/pumper ikke tager skade af tør-kørsel.
>
> --
> Per, Esbjerg

Ja og en sådan sikring havde f.eks. MB ikke på de første CDI motorer, så det
koster hurtigt 15-20000kr at køre sådan en tør.

Jens



Hans L. Jørgensen (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 15-10-06 06:41


"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45315b96$0$12695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Ja og en sådan sikring havde f.eks. MB ikke på de første CDI motorer, så
> det koster hurtigt 15-20000kr at køre sådan en tør.
>

Ja - eller 28,000 kr.



--
MVH Hans



Thomas Bruun (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Bruun


Dato : 14-10-06 14:05


Peter DK (snabel) skrev:
> Hej
>
> Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et kæmpe
> bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud, som man
> skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?
>
> Peter

Jeg har da kørt min VW Caravelle1,6 TD årg.1981 tør et par gange og
derefter hældt diesel på igen og kørt igen efter 5 min.,uden at det
kunne mærkes på motoren?


Thomas Bruun (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Bruun


Dato : 16-10-06 15:06


Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hans L. Jørgensen wrote:
>
> > Ja men - der er altså sket en del i den mellemliggende tid,
> > pumpetrykket er 12-14 gange højere i de nye højtrykspumper, og tro
> > mig de kan absolut ikke lide startforsøg uden dieselbrændstof i
> > pumpen.
>
> Nogle biler - f.eks. Golf V - stopper simpelthen motoren _før_ den kører tør
> så dyser/pumper ikke tager skade af tør-kørsel.
>
> --
> Per, Esbjerg

Ok mener faktisk motoren i en Golf er identisk med den i en VW
Caravelle.Og iøvrigt er det jo nærmest umuligt at slå en VW
diesel-motor i hjel

"Vil du være forrest i flokken,skal der stå VW på blokken"

Mvh Thomas B


Christopher Stein (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 17-10-06 09:37

Thomas Bruun skrev:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Hans L. Jørgensen wrote:
>>
>>> Ja men - der er altså sket en del i den mellemliggende tid,
>>> pumpetrykket er 12-14 gange højere i de nye højtrykspumper, og tro
>>> mig de kan absolut ikke lide startforsøg uden dieselbrændstof i
>>> pumpen.
>> Nogle biler - f.eks. Golf V - stopper simpelthen motoren _før_ den kører tør
>> så dyser/pumper ikke tager skade af tør-kørsel.
>>
>> --
>> Per, Esbjerg
>
> Ok mener faktisk motoren i en Golf er identisk med den i en VW
> Caravelle.Og iøvrigt er det jo nærmest umuligt at slå en VW
> diesel-motor i hjel
>
> "Vil du være forrest i flokken,skal der stå VW på blokken"
>
> Mvh Thomas B
>

cannon fodder.. ;D

Kito (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 17-10-06 07:09


"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4530c37e$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et
> kæmpe bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud,
> som man skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?
>
> Peter
Nu kommer det an på, hvordan den kører tør.
Mange biler bruger diesel olien som smøring i pumpen da den kører med højt
tryk, hvis den kører tør under høj fart vil den tage skade.

vh
Poul>



Ukendt (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-10-06 08:59


"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:45347345$0$3461$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4530c37e$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Har fået mig en Rav4 på diesel, og vil lige høre om da stadigvæk er et
>> kæmpe bøvl at køre den tør, tænker på med at lufte brændstofsystemet ud,
>> som man skulle i gamle dage. Er det stadigvæk sådan med de nye ?
>>
>> Peter
> Nu kommer det an på, hvordan den kører tør.
> Mange biler bruger diesel olien som smøring i pumpen da den kører med højt
> tryk, hvis den kører tør under høj fart vil den tage skade.

bilens hastighed gør vel ingen forskel. Pumpen plejer at køre med samme tryk
og spænding hele tiden. Den eneste forskel er hvor meget af brændstoffet der
ryger til motoren eller retur til tanken.

--
Tom



Lars Knudsen (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 17-10-06 09:18

On Tue, 17 Oct 2006 09:58:46 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>bilens hastighed gør vel ingen forskel. Pumpen plejer at køre med samme tryk
>og spænding hele tiden. Den eneste forskel er hvor meget af brændstoffet der
>ryger til motoren eller retur til tanken.

Plejer er død. I min BMW 530dA var en af "støttepumperne" fra
brændstoftanken defekt - det gjorde at der ikke var tilstrækkelig tryk
på brændstoffet ind i højtrykspumpen - og det finder bilen altså ud af
og skruer derfor kraftigt ned for motoren så man ikke riskerer at
højtrykspumpen brænder sammen. Irriterende at køre med i øvrigt...

Men det havde ikke meget med bilens hastighed at gøre faktisk, men til
gengæld var der stort set intet moment og over 100 km/t kunne den kun
holde hastigheden hvis det ikke gik for meget op af bakke. Fedt hen
over Øresundsbroen


** Lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste