/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ratplacering i lastbil?
Fra : ERLO


Dato : 12-10-06 20:11

Angående blandingen af bløde trafikanter og store køretøjer i bytrafik.
Hvorfor skal rattet sidde i venstre side på de store køretøjer når alle de
farlige situationer sker i højre side?
Mvh ERLO



 
 
Andersen [3650] (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 12-10-06 20:20

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:wrwXg.54$Gl4.48@news.get2net.dk...
> Angående blandingen af bløde trafikanter og store køretøjer i bytrafik.
> Hvorfor skal rattet sidde i venstre side på de store køretøjer når alle de
> farlige situationer sker i højre side?
> Mvh ERLO
>
Er det afstedkommet af noget lomme filosofi det der?
Hvad tror du der kommer til at ske i lastbilernes venstre side
hvis man rykker rattet til højre?
Venstresving vil godt nok kunne udføres rimelig sikkert, men
hvad med når LKW'en skal ud fra en sidevej. Der vil den
første tværgående trafik komme i den venstre side.



Bjarke Hansen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-10-06 20:48

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote in message
news:ZzwXg.55$Lt4.16@news.get2net.dk...
> "ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:wrwXg.54$Gl4.48@news.get2net.dk...

> Er det afstedkommet af noget lomme filosofi det der?
> Hvad tror du der kommer til at ske i lastbilernes venstre side
> hvis man rykker rattet til højre?
> Venstresving vil godt nok kunne udføres rimelig sikkert, men
> hvad med når LKW'en skal ud fra en sidevej. Der vil den
> første tværgående trafik komme i den venstre side.

Så placer rettet i midten



Martin Vollert (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 12-10-06 21:27

Bjarke Hansen skrev:
>> Er det afstedkommet af noget lomme filosofi det der?
>> Hvad tror du der kommer til at ske i lastbilernes venstre side
>> hvis man rykker rattet til højre?
>> Venstresving vil godt nok kunne udføres rimelig sikkert, men
>> hvad med når LKW'en skal ud fra en sidevej. Der vil den
>> første tværgående trafik komme i den venstre side.
>>
>
> Så placer rettet i midten
>

Jamen jeg mener det er Mercedes der har lavet en prototype lastbil til
distribution i byer (faktisk for nogle år siden) som havde rattet i
midten netop for at give chaufføren bedre udsyn.
Prøver lige om jeg kan finde den.


--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Ukendt (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-06 22:13

Martin Vollert skrev:

> Jamen jeg mener det er Mercedes der har lavet en prototype lastbil til
> distribution i byer (faktisk for nogle år siden) som havde rattet i
> midten netop for at give chaufføren bedre udsyn.
> Prøver lige om jeg kan finde den.
>
>
Rattet i midten giver jo ikke bedre udsyn i 2 sider men 2 x dårligt udsyn.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Martin Vollert (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 12-10-06 22:18

Brian Søgaard skrev:
> Martin Vollert skrev:
>
>> Jamen jeg mener det er Mercedes der har lavet en prototype lastbil
>> til distribution i byer (faktisk for nogle år siden) som havde rattet
>> i midten netop for at give chaufføren bedre udsyn.
>> Prøver lige om jeg kan finde den.
>>
>>
> Rattet i midten giver jo ikke bedre udsyn i 2 sider men 2 x dårligt
> udsyn.
>
Tjaa det kommer jo an på hvorledes førerhuset og spejle er udført.
Jeg tror jeg skrev prototype.


--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Per D (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Per D


Dato : 13-10-06 01:48

> Jamen jeg mener det er Mercedes der har lavet en prototype lastbil til
> distribution i byer (faktisk for nogle år siden) som havde rattet i midten
> netop for at give chaufføren bedre udsyn.
> Prøver lige om jeg kan finde den.
>
>
> --
> Hilsen Martin.


Jammen det har du da ret i, Colani-truck er bygget på Mercedes "undervogn".

Om den er køn må folk selv afgøre

http://images.google.dk/images?hl=da&q=colani%20truck&sa=N&tab=wi

Per



Torben Scheel (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-10-06 08:51

Per D wrote:
>
> Jammen det har du da ret i, Colani-truck er bygget på Mercedes "undervogn".

Jeg synes jeg har set en mere grusgravsagtig type - smalt førerhus langt
fremme i midten med glas "over det hele". Idéen kan jeg godt lide - også
fordi spejlorienteringen så bliver ensartet i begge sider.

> Om den er køn må folk selv afgøre
> http://images.google.dk/images?hl=da&q=colani%20truck&sa=N&tab=wi

Det er den ikke - men det er en lille pris at betale hvis det kan
redde et par menneskeliv.

--
vh
Torben

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-06 08:53

Per D skriver:
>
> http://images.google.dk/images?hl=da&q=colani%20truck&sa=N&tab=wi

Den er der da ikke meget udsyn i ??


Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Propellen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 13-10-06 00:00

On Thu, 12 Oct 2006 21:11:29 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:

>Angående blandingen af bløde trafikanter og store køretøjer i bytrafik.
>Hvorfor skal rattet sidde i venstre side på de store køretøjer når alle de
>farlige situationer sker i højre side?
>Mvh ERLO
>

Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
spare en masse menneskeliv!

Men der er ihvertfald en mindre cyklist der bliver dræbt... Holder i
en større provinsby med 16,5m køretøj og skal dreje til højre. Cyklist
kommer bagfra på cykelsti og holder lige der hvor man *ikke* kan se
cyklisten... Hvad gør man så? Stiger ud af lastbilen, og spørger
cyklisten: Kan du se mine spejle? Nej, svarer hun forundret! Så kan
jeg heller ikke se dig svarer man pænt... Jeg tror hun lærte noget den
dag

Og ja, spejlene var indstillet korrekt.

Henrik B. (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-10-06 00:18

"Propellen" <not@valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:3qhti2lcog2vd27dpkh1fk04lksied68au@4ax.com...

> Men der er ihvertfald en mindre cyklist der bliver dræbt... Holder i
> en større provinsby med 16,5m køretøj og skal dreje til højre. Cyklist
> kommer bagfra på cykelsti og holder lige der hvor man *ikke* kan se
> cyklisten... Hvad gør man så? Stiger ud af lastbilen, og spørger
> cyklisten: Kan du se mine spejle? Nej, svarer hun forundret! Så kan
> jeg heller ikke se dig svarer man pænt... Jeg tror hun lærte noget den
> dag

*Thumbs up!*

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Klaus D. Mikkelsen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-06 05:39

Propellen skriver:
>
> Jeg tror hun lærte noget den
> dag

Bare hun husker at fortælle historien til andre også....


Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

PMH (13-10-2006)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 13-10-06 07:00


"Propellen" <not@valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:3qhti2lcog2vd27dpkh1fk04lksied68au@4ax.com...
> On Thu, 12 Oct 2006 21:11:29 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:
>
>
> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> spare en masse menneskeliv!


Lige mine ord..
Jeg vil vove den påstand, at i 95% af alle højresvingsulykker,
der er det cyklistens egen skyld, da denne placerer sig uden for
chaufførens synsvinkel..
Og ja.. Jeg har kørt lastbil i 20 år.
Og ja.. Jeg har kørt meget på cykel i byen..


>
Hvad gør man så? Stiger ud af lastbilen, og spørger
> cyklisten: Kan du se mine spejle? Nej, svarer hun forundret! Så kan
> jeg heller ikke se dig svarer man pænt... Jeg tror hun lærte noget den
> dag

Sådan skal det være..


Mvh
PMH



Torben Scheel (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-10-06 08:58

Propellen wrote:

> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> spare en masse menneskeliv!

Hvordan skulle det løses i praksis? Skal cyklister holde tilbage for
grønt, skal der opsættes separate signaler eller hvordan? Hvad med lille
Ole der skal over fodgængerovergangen, skal han holde tilbage?

> Men der er ihvertfald en mindre cyklist der bliver dræbt... Holder i
> en større provinsby med 16,5m køretøj og skal dreje til højre. Cyklist
> kommer bagfra på cykelsti og holder lige der hvor man *ikke* kan se
> cyklisten... Hvad gør man så? Stiger ud af lastbilen, og spørger
> cyklisten: Kan du se mine spejle? Nej, svarer hun forundret! Så kan
> jeg heller ikke se dig svarer man pænt... Jeg tror hun lærte noget den
> dag

Stoplinien for højresvingende 5m tilbage, krav om fuldt stop før
højresving og færre men bedre/større spejle. Det vil spare en masse
menneskeliv, og øge incitamentet til at cykle til gavn for os alle.

> Og ja, spejlene var indstillet korrekt.

Godt du var opmærksom på hvad der kom indenom. Ærgeligt at spejlene
stadig er for dårlige.

--
vh
Torben

Finn Guldmann (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-06 15:47

Torben Scheel skrev:
>> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
>> spare en masse menneskeliv!
> Hvordan skulle det løses i praksis? Skal cyklister holde tilbage for
> grønt, skal der opsættes separate signaler eller hvordan? Hvad med lille
> Ole der skal over fodgængerovergangen, skal han holde tilbage?
>
Det enkle er at problemet kan *ikke* løses ved indgreb overfor
lastbilerne alene.

Indtil visse mennesker begynder at interessere sig for cyklisternes
rolle, og ændring af deres forhold, vil problemet med højresvingsulykker
blive der.

>> Men der er ihvertfald en mindre cyklist der bliver dræbt... Holder i
>> en større provinsby med 16,5m køretøj og skal dreje til højre. Cyklist
>> kommer bagfra på cykelsti og holder lige der hvor man *ikke* kan se
>> cyklisten... Hvad gør man så? Stiger ud af lastbilen, og spørger
>> cyklisten: Kan du se mine spejle? Nej, svarer hun forundret! Så kan
>> jeg heller ikke se dig svarer man pænt... Jeg tror hun lærte noget den
>> dag
> Stoplinien for højresvingende 5m tilbage, krav om fuldt stop før
> højresving og færre men bedre/større spejle. Det vil spare en masse
> menneskeliv, og øge incitamentet til at cykle til gavn for os alle.
>
Hjælper kun på en del af ulykkerne.

En del af dem sker ved at cyklisten kommer kørende og kører ind i en
lastbil der er i gang med at svinge, kommer under hjulene og bliver dræbt.

>> Og ja, spejlene var indstillet korrekt.
> Godt du var opmærksom på hvad der kom indenom. Ærgeligt at spejlene
> stadig er for dårlige.
>
Spejlene kan aldrig blive 'gode nok'.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Ebbe Kristensen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 13-10-06 10:15

Propellen wrote:

> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> spare en masse menneskeliv!

Ordene "Cyklister" og "holde tilbage" kan ikke indgå i samme sætning

Ebbe



Martin Vollert (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-10-06 10:49

Ebbe Kristensen skrev:
> Propellen wrote:
>
>
>> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
>> spare en masse menneskeliv!
>>
>
> Ordene "Cyklister" og "holde tilbage" kan ikke indgå i samme sætning
>
> Ebbe
>
>
>
ROFL

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Peter Dalgaard (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 13-10-06 10:53

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> writes:

> Ebbe Kristensen skrev:
> > Propellen wrote:
> >
> >
> >> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> >> spare en masse menneskeliv!
> >>
> >
> > Ordene "Cyklister" og "holde tilbage" kan ikke indgå i samme sætning
> >
> > Ebbe
> ROFL

Jojo, de skal bare i omvendt rækkefølge og med et "for" imellem...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik Stidsen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-10-06 17:42

Propellen explained :
> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> spare en masse menneskeliv!

Uha en lang kø det ville give, så vil det jo være umuligt for
cyklisterne at komme frem!

Nej det der skal til er at lyssignalerne deles op i flere "omgange"
sådan at der *aldrig* er biler der må svinge til højre samtidig med at
fodgængere og cyklister må køre ligeud. Så skulle det problem være
løst.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-06 18:26

On Fri, 13 Oct 2006 18:41:50 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Propellen explained :
>> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
>> spare en masse menneskeliv!
>
>Uha en lang kø det ville give, så vil det jo være umuligt for
>cyklisterne at komme frem!
>
>Nej det der skal til er at lyssignalerne deles op i flere "omgange"
>sådan at der *aldrig* er biler der må svinge til højre samtidig med at
>fodgængere og cyklister må køre ligeud. Så skulle det problem være
>løst.

Tjaaah, jeg kan liiiige se længden af køerne på Pile Alle i
myldretiden, hvor bussen i forvejen er i gåtempo
Ikke at forslaget er decideret dårligt - det giver bare endnu
langsommere afvikling af trafikken end i dag i og med der skal
indføres en ny periode i signalernes skiftemønster.
Men det er måske prisen for at sikre cyklisterne bedre.....gid de så
ville hjælpe lidt til selv. (der er alt for mange som opfører sig som
de bilister, der ikke har tid til at opholde sig på vejen (de skaber
bare kø på Køge Bugt eller Motorring 3) - eller også har de bare
parkeret hjernen i det skab, de tog cykelhjelmen.)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Khawk (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Khawk


Dato : 14-10-06 00:02


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse news:mn.6c617d6a9f89c554.34878@news.hs235.dk...
> Propellen explained :
> > Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> > spare en masse menneskeliv!
>
> Uha en lang kø det ville give, så vil det jo være umuligt for
> cyklisterne at komme frem!
>
> Nej det der skal til er at lyssignalerne deles op i flere "omgange"
> sådan at der *aldrig* er biler der må svinge til højre samtidig med at
> fodgængere og cyklister må køre ligeud. Så skulle det problem være
> løst.
Den regel troede en pensioneret politimand åbenbart allerede var indført, da han tog et højresving, med det resultat at jeg røg hen over hans motorhjelm (ca. 7 år siden).

Kim

Finn Guldmann (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-06 16:05

Henrik Stidsen skrev:
>> Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
>> spare en masse menneskeliv!
> Uha en lang kø det ville give, så vil det jo være umuligt for
> cyklisterne at komme frem!
> Nej det der skal til er at lyssignalerne deles op i flere "omgange"
> sådan at der *aldrig* er biler der må svinge til højre samtidig med at
> fodgængere og cyklister må køre ligeud. Så skulle det problem være løst.
>
Så er det jo blot at løse problemet i de kryds hvor der ikke er
lysregulering ved at cyklisterne har ubetinget vigepligt for højresvingende.

Og dog. De må hellere få ubetinget vigepligt overfor højresvingende over
alt.

At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre steder
overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Peter Dalgaard (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 14-10-06 22:27

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre steder
> overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.

Høh. Der mangler vist også evner andetsteds. Så sent som i går
bremsede jeg (på cykel) pænt og nydeligt ned for rødt lys i venstre
side af højresvingsbanen på Sallingvej, blot for at se en taxa passere
ca 15cm foran mit forhjul og til højre op ad Bellahøjvej. Jeg
repeterer: for klokkeklart rødt og fra en ligeudbane.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-06 23:09

Peter Dalgaard skrev:
>> At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre steder
>> overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.
> Høh. Der mangler vist også evner andetsteds. Så sent som i går
> bremsede jeg (på cykel) pænt og nydeligt ned for rødt lys i venstre
> side af højresvingsbanen på Sallingvej, blot for at se en taxa passere
> ca 15cm foran mit forhjul og til højre op ad Bellahøjvej. Jeg
> repeterer: for klokkeklart rødt og fra en ligeudbane.
>
Du skrev også taxa.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Peter Dalgaard (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 14-10-06 23:17

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Peter Dalgaard skrev:
> >> At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre steder
> >> overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.
> > Høh. Der mangler vist også evner andetsteds. Så sent som i går
> > bremsede jeg (på cykel) pænt og nydeligt ned for rødt lys i venstre
> > side af højresvingsbanen på Sallingvej, blot for at se en taxa passere
> > ca 15cm foran mit forhjul og til højre op ad Bellahøjvej. Jeg
> > repeterer: for klokkeklart rødt og fra en ligeudbane.
> >
> Du skrev også taxa.



(Hvor h. kom det der UTF-8 rod mon nu fra?)

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-10-06 01:16

Peter Dalgaard skrev:
>>>> At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre steder
>>>> overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.
>>> Høh. Der mangler vist også evner andetsteds. Så sent som i går
>>> bremsede jeg (på cykel) pænt og nydeligt ned for rødt lys i venstre
>>> side af højresvingsbanen på Sallingvej, blot for at se en taxa passere
>>> ca 15cm foran mit forhjul og til højre op ad Bellahøjvej. Jeg
>>> repeterer: for klokkeklart rødt og fra en ligeudbane.
>> Du skrev også taxa.
>
> (Hvor h. kom det der UTF-8 rod mon nu fra?)
>
Det må komme fra dig. Jeg har ISO både ind og ud.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Martin Vollert (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 14-10-06 23:25

Finn Guldmann skrev:
> Peter Dalgaard skrev:
>>> At det foregår på en måde nogen steder og en anden måde andre
>>> steder
>>> overstiger jo nok cyklisternes evner til at holde tingene adskilte.
>> Høh. Der mangler vist også evner andetsteds. Så sent som i går
>> bremsede jeg (på cykel) pænt og nydeligt ned for rødt lys i venstre
>> side af højresvingsbanen på Sallingvej, blot for at se en taxa passere
>> ca 15cm foran mit forhjul og til højre op ad Bellahøjvej. Jeg
>> repeterer: for klokkeklart rødt og fra en ligeudbane.
>>
> Du skrev også taxa.
>
Ja de kører jo ligesom cyklister.


--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Per D (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Per D


Dato : 15-10-06 00:30

>>
> Ja de kører jo ligesom cyklister.
>
>
> --
> Hilsen Martin.


Lige mine ord:

Per

Og det er ikke en gang løjn.



Christian B. Andrese~ (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-10-06 08:54


PMH wrote:
> "Propellen" <not@valid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3qhti2lcog2vd27dpkh1fk04lksied68au@4ax.com...
> > On Thu, 12 Oct 2006 21:11:29 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:
> >
> >
> > Lad cyklister holde tilbage for højresvingende køretøjer... Det vil da
> > spare en masse menneskeliv!
>
>
> Lige mine ord..
> Jeg vil vove den påstand, at i 95% af alle højresvingsulykker,
> der er det cyklistens egen skyld, da denne placerer sig uden for
> chaufførens synsvinkel..

Egen skyld ?
DU skal holde tilbage.
At dte så er klogt af cyklisten at vente til du er væk er ikke det
samme.

> Og ja.. Jeg har kørt lastbil i 20 år.

Det forklarer så ovenstående.....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


ERLO (13-10-2006)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 13-10-06 11:49

Lige lidt mere lommefilosofi:
Det må jo i sidste ende være forsikringsselskaberne der har en mening om
hvor rattet skal sidde. De ved hvor, procentvis, fleste skader sker og
dermed hvor chaufførens opmærksomhed skal koncentreres.
Det spejlcirkus vi er udsat for idag er helt til grin.
Mvh ERLO.

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:wrwXg.54$Gl4.48@news.get2net.dk...
> Angående blandingen af bløde trafikanter og store køretøjer i bytrafik.
> Hvorfor skal rattet sidde i venstre side på de store køretøjer når alle de
> farlige situationer sker i højre side?
> Mvh ERLO
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste