/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan ikke starte min Mazda 323F
Fra : peter@votus.dk


Dato : 12-10-06 17:01

Hej,

Jeg er løbet ind i et akut problem, som jeg håber I kan hjælpe mig
med.

Jeg kom kørende i Odense med ca. 45-50 km/t og med ét døde min bil,
som er en Mazda 323F (fra 1990 med karburator). Den døde virkeligt fra
det ene sekund til det næste.

Først tænkte jeg benzin, og løb hen på nærmeste tank og fyldte
reservedunken, men det var tilsyneladende ikke det.

I mine forsøg på at starte bilen pumpede jeg speederen et par gange,
og da det lige lidt hjalp tænkte jeg at jeg nu måske kunne have
drunknet tændrørene. Så jeg pillede tændrørene af et for et, men
de var helt tørre.

Så prøvede jeg, et tændrør ad gangen, at holde tændrøret på
motorblokken, og her ser jeg at ingen af dem slår gnister!!

Hvad pokker kan der være galt?? Er det nye tændrør +
tændrørskabler eller hvad gør jeg?

Jeg kører den meget gerne på værksted, men jeg skal vel nærmest på
mazda værksted med den førend de har de rette dele?

Mit problem er lidt at den holder midt i byen og der er ca. 5 km til
Mazda Odense..

Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
det haster virkelig... :(

Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
uvidende bilsjæl...

På forhånd tak.


 
 
Rene LArsen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Rene LArsen


Dato : 12-10-06 17:12

Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
det haster virkelig... :(

Håber ikke du skal køre langt på ferie med din bil....

Det ville jo være super trist at stå på den tyske motorvej og ikke kan komme
nogen vegne.....

Blot til eftertanke



peter@votus.dk (12-10-2006)
Kommentar
Fra : peter@votus.dk


Dato : 12-10-06 17:18


Rene LArsen wrote:
> Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
> det haster virkelig... :(
>
> Håber ikke du skal køre langt på ferie med din bil....
>
> Det ville jo være super trist at stå på den tyske motorvej og ikke kan komme
> nogen vegne.....
>
> Blot til eftertanke

Det har du helt sikkert ret i. Jeg forstår bare ikke hvorfor det lige
sker fra det ene sekund til det næste, der må være noget der er
"hoppet af" el. lign., for der er aldrig problemer med at starte den
ellers.

Den har ellers tjent mig godt med lidt over 20.000 km de sidste 8 mdr..


Per Nordahl (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 12-10-06 17:55


<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
news:1160669901.887228.105850@h48g2000cwc.googlegroups.com...

Rene LArsen wrote:
> Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
> det haster virkelig... :(
>
> Håber ikke du skal køre langt på ferie med din bil....
>
> Det ville jo være super trist at stå på den tyske motorvej og ikke kan
> komme
> nogen vegne.....
>
> Blot til eftertanke

Det har du helt sikkert ret i. Jeg forstår bare ikke hvorfor det lige
sker fra det ene sekund til det næste, der må være noget der er
"hoppet af" el. lign., for der er aldrig problemer med at starte den
ellers.

Den har ellers tjent mig godt med lidt over 20.000 km de sidste 8 mdr..


Øhh. måske dumt - men tjekker man ikke stelforbindelsen, som det første
? (er kun vant til gl. biler)



Kent (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 12-10-06 17:32

<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
>news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...
>Hej,
>
>Jeg er løbet ind i et akut problem, som jeg håber I kan hjælpe mig
>med.
>
>Jeg kom kørende i Odense med ca. 45-50 km/t og med ét døde min bil,
>som er en Mazda 323F (fra 1990 med karburator). Den døde virkeligt fra
>det ene sekund til det næste.
>
>Først tænkte jeg benzin, og løb hen på nærmeste tank og fyldte
>reservedunken, men det var tilsyneladende ikke det.
>
>I mine forsøg på at starte bilen pumpede jeg speederen et par gange,
>og da det lige lidt hjalp tænkte jeg at jeg nu måske kunne have
>drunknet tændrørene. Så jeg pillede tændrørene af et for et, men
>de var helt tørre.
>
>Så prøvede jeg, et tændrør ad gangen, at holde tændrøret på
>motorblokken, og her ser jeg at ingen af dem slår gnister!!
>
>Hvad pokker kan der være galt?? Er det nye tændrør +
>tændrørskabler eller hvad gør jeg?
>
>Jeg kører den meget gerne på værksted, men jeg skal vel nærmest på
>mazda værksted med den førend de har de rette dele?
>
>Mit problem er lidt at den holder midt i byen og der er ca. 5 km til
>Mazda Odense..
>
>Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
>det haster virkelig... :(
>
>Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
>uvidende bilsjæl...
>
>På forhånd tak.

Du har vel ikke en rejseforsikring?

Mange rejseforsikringer dækker en leje-bil, hvis din egen bryder
sammen lige inden- eller under ferien.

Kent.



Jørgen M. Rasmussen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-10-06 17:37


<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
Hvad pokker kan der være galt?? Er det nye tændrør +
>tændrørskabler eller hvad gør jeg?

Det er nærmere udgangsmodul el. tændspolen. NEJ, jeg ved ikke hvor de sidder
på en 90'er Mazdarati 323F ;).

Jeg kører den meget gerne på værksted, men jeg skal vel nærmest på
>mazda værksted med den førend de har de rette dele?

Det kan enhver bil-pusher med æren i behold.

Mit næste problem er at jeg lørdag morgen kl. 7 skal på ferie...så
>det haster virkelig... :(


Ikke i den bil, hvis det ikke bliver lavet ;).



Uffe Ravn (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-10-06 18:09

peter@votus.dk wrote:

> Hvad pokker kan der være galt?? Er det nye tændrør +
> tændrørskabler

Næppe

> eller hvad gør jeg?

Få en ven til at bugsere bilen et sted hen hvor i kan rode med den.

1. afmonter tændrørsdækselet, og tørn motoren, bevæger rotoren sig? hvis den
ikke gør, så er tandremmen knækket.

2.hvilke spændinger er der på tændspolens primær(de tynde ledninger) når der
et tænding på? og når du tørner motoren?

Hvis spændingerne er noget nær 0V er fejlen måske i tændingsbundstykket.

Hvis begge sider er 12V og ikke ændrer sig når du tørner er fejlen sikkert i
tændingsmodulet, eller giver hertil.

Hvis den en spænding svinger, er fejlen sandsynligvis i
tændspole/tændkabel/strømfordelerdæksel/rotor.

Mvh. Uffe Ravn



K ö n i g (12-10-2006)
Kommentar
Fra : K ö n i g


Dato : 12-10-06 18:05


<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...
Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
uvidende bilsjæl...

Kunne være din benzinpumpe - check sikringen ellers hør om benzinpumpen
kører med tænding på . .


Mvh Peter



Awul Dasfilshabeda (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 12-10-06 18:15


<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...

Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en

Knækket tandrem ?
--
/ad



peter@votus.dk (12-10-2006)
Kommentar
Fra : peter@votus.dk


Dato : 12-10-06 18:40


Awul Dasfilshabeda wrote:
> <peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
> news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
>
> Knækket tandrem ?
> --
> /ad

Tak for alle Jeres indlæg - jeg påskønner virkelig at I har svaret
så hurtigt, det er helt fantastisk.

Jeg får hjælp af en ven indenfor en times tid, så vil vi prøve at
gennemgå de ting i har nævnt i denne tråd.

Håber virkelig ikke det er tandremmen, for så kommer jeg nok ikke på
ferie :( Nok utopi at tro at der er et værksted der har tid til at
tage mig ind med så kort varsel... :(

Hvis nogen kender et sted eller en mekanikker i området, hører jeg
også meget gerne fra Jer.

Endnu en gang tak.


Rene LArsen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Rene LArsen


Dato : 12-10-06 23:35

giv da lige lyd hvis du får "dytten" igang :)

Men hvis du nu tager på ferie på en længere køre tur så husk dine
forsikringer tegn så mange du kan rejse og alt mulig forsikring :P



<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
news:1160674813.390377.229490@i42g2000cwa.googlegroups.com...

Awul Dasfilshabeda wrote:
> <peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
> news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
>
> Knækket tandrem ?
> --
> /ad

Tak for alle Jeres indlæg - jeg påskønner virkelig at I har svaret
så hurtigt, det er helt fantastisk.

Jeg får hjælp af en ven indenfor en times tid, så vil vi prøve at
gennemgå de ting i har nævnt i denne tråd.

Håber virkelig ikke det er tandremmen, for så kommer jeg nok ikke på
ferie :( Nok utopi at tro at der er et værksted der har tid til at
tage mig ind med så kort varsel... :(

Hvis nogen kender et sted eller en mekanikker i området, hører jeg
også meget gerne fra Jer.

Endnu en gang tak.



Martin Bak (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-10-06 18:24


<peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
news:1160674813.390377.229490@i42g2000cwa.googlegroups.com...

Awul Dasfilshabeda wrote:
> <peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
> news:1160668876.183534.217300@k70g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Håber meget, der er en der kan komme med lidt hurtig hjælp til en
>
> Knækket tandrem ?
> --

De gamle 323´ere (fra 86 og frem) havde knastkæde. Skulle Mazda virkelig
være gået tilbage til rem da den nye genration kom?

Martin



Daniel Pedersen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 13-10-06 18:31

> De gamle 323´ere (fra 86 og frem) havde knastkæde. Skulle Mazda virkelig
> være gået tilbage til rem da den nye genration kom?
>
Min 92'er har tandrem :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste