Findes dette?
Fra : Martin Neergaard

Dato : 11-10-06 20:48

Kan man få en "plade" til at montere under motoren/rummet, således at der
bliver lukket af for skidt, møg og ikke mindst vejsalt. Håber i forstår hvad
jeg mener.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 20:53

"Martin Neergaard" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få en "plade" til at montere under motoren/rummet, således at der
> bliver lukket af for skidt, møg og ikke mindst vejsalt. Håber i forstår
> hvad jeg mener.

Ja til mondeo gør der, men hvad for en bil taler vi om?

--
Tom

Fra : Martin Neergaard

Dato : 11-10-06 20:57

> Ja til mondeo gør der, men hvad for en bil taler vi om?
>
> --
> Tom

VW Lupo 1,0 og VW Lupo 1,2 Tdi.

Fra : Martin Neergaard

Dato : 11-10-06 21:00

> Ja til mondeo gør der, men hvad for en bil taler vi om?
>
> --
> Tom

Hvad er det nærmere betegnelse for den?

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 21:31

Martin Neergaard wrote:
> Hvad er det nærmere betegnelse for den?

Er det et bundskjold under motoren du efterlyser?

Fra : Martin Neergaard

Dato : 12-10-06 05:41

> Er det et bundskjold under motoren du efterlyser?

Ja, kunne bare ikke komme i tanke om den rigtige betegnelse.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 21:04

Martin Neergaard skriver:

> Kan man få en "plade" til at montere under motoren/rummet, således at der
> bliver lukket af for skidt, møg og ikke mindst vejsalt. Håber i forstår hvad
> jeg mener.

Jo, den sidder der i forvejen (altså på min bil).

Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 21:07

Klaus D. Mikkelsen expressed precisely :

> Jo, den sidder der i forvejen (altså på min bil).

Ja er det ikke standard på nyere biler ?

Fra : Martin Neergaard

Dato : 11-10-06 21:12

> Ja er det ikke standard på nyere biler ?

Så havde mit spørgsmål vel været overflødigt.....

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 21:40

> Så havde mit spørgsmål vel været overflødigt.....

Vejsalt støver når det er tørvejr...derfor skal et motorrum
gerne være 'smasket' til i undervognsbehandlngsolie.
En dækplade er mig bekendt intet værd mht. salt når
det støver..

Fra : Martin Neergaard

Dato : 12-10-06 05:44

> Vejsalt støver når det er tørvejr...derfor skal et motorrum
> gerne være 'smasket' til i undervognsbehandlngsolie.
> En dækplade er mig bekendt intet værd mht. salt når
> det støver..

Begge mine biler er sovset ind i dinitrols undervognsbehandling, jeg er bare
træt af at bruge timer på at rengøre motorrummet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 21:40

After serious thinking Martin Neergaard wrote :

> Så havde mit spørgsmål vel været overflødigt.....

Det kunne jo være du havde en dyt hvor pladen var blevet afmonteret af
en der var træt af den - eller hvor den var gået i stykker.

Fra : Anders Mogensen

Dato : 11-10-06 21:30

Den sidder også på vores Lupo 3l fra 2002, så det må man kunne købe. Ellers
er det bare at finde en stabil plasticplade og skære til. Det er i øvrigt
smart lige at lave et hak til bundproppen, ellers ærgrer du dig over det når
du skal skifte olie...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-06 21:40

Anders Mogensen explained on 11-10-2006 :
> Det er i øvrigt smart lige at lave et hak til bundproppen, ellers ærgrer du
> dig over det når du skal skifte olie...

JA!! Min er lavet så genialt at der IKKE er hul til proppen - til
gengæld er det i den anden side, så vidt jeg kan se er det gearkassen
der er hul op til - giver ikke så meget mening...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-10-06 05:44

Hej

Martin Neergaard wrote:
> Kan man få en "plade" til at montere under motoren/rummet, således at der
> bliver lukket af for skidt, møg og ikke mindst vejsalt. Håber i forstår hvad
> jeg mener.

Ja, der findes. Jeg kan slet ikke se motoren nedefra i min.

Men hvis du nu oplyser hvilken bil du har, så er der måske nogen der
præcis kan sige om det findes. Alternativt er at få klippet/bukket en
aluminiums dorkplade til som de gør på offroadere og montere den.