Skat og BMW 320i/323i
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 19:51

Jeg har kig på en 320i fra '91 der er blevet udstyret med motor+gearkasse
fra 323i/'96. Arbejdet er udført hos Schmiedmann og bilen er efterfølgende
synet med ændringerne (der ligger inderfor de lovlige 20% effektforøgelse
fra 150 til 170HK). Da der ikke står noget på registreringsattesten, er jeg
lidt nervøs for om SKAT efterfølgende kan komme efter mig ved at påstå at
bilen har skiftet identitet til 323i?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-10-06 20:00

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på en 320i fra '91 der er blevet udstyret med motor+gearkasse

Du kan faktisk godt have tabt identiteten hvis gearkasse er flyttet med, men
den eneste mulighed for at få sikkerhed, er at forhøre hos SKAT.
Er der andre forskelle end motor/gear mellem de to modeller ?

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 20:09

Kent Nielsen wrote:

> Er der andre forskelle end motor/gear mellem de to modeller ?

Jeg mener at '96 modellen er faceliftet to gange siden '91, men jeg ved ikke
så meget om E36. Mere om E30

mvh.
Kim Frederiksen