Ny bil til omkring de 330.000 Kr
Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-10-06 18:25

Hej med jer

Grundet lånomlægning får vi nogle finanser fri, så min kone har givet
mig lov til at få en ny bil denne gang.

Vi har ca. 330.000 Kr at gøre godt med.

Krav til bilen er plads, og det mest nødvendige udstyr (2-4 zonet
climaanlæg, fartpilot). Det skal være nemt med en barnevogn
Motorstørrelse omkring de 2.0.

Lige nu går jeg og venter på C4 Picasso, da jeg synes den er flot med
masser af plads, og masser af udstyr.

Så er der Skoda Octavia Combi, som også har en del plads.

Til sidst har jeg fået øjnene op for Hyundai Sonata 2.0 GLS, men det er
ikke en stationcar.

Har I andre en mening om det og evt. andre biler.

Mvh

Kasper

Fra : Peter Frost

Dato : 10-10-06 18:43

Volvo V50 2007

Fås fra 320.000 til 550.000 kr.

1,6D til 373.095,- skulle være ret kvik !

Ellers 1,6 til 320,965,- eller 1,8 til 341,595,- 2,0 koster 388,695 det nok
lige i overkanten.

Prisliste :
http://www.volvocars.dk/NR/rdonlyres/550CF505-AAAD-4BD6-95FD-5881FE8ACFA2/0/V50_prisliste_my07_juni06.pdf

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-10-06 20:56

> Volvo V50 2007

Hvis bagsædet skal bruges af voksne skal du nok lige teste benpladsen bagi.
Lækker vogn, men jeg valgte den fra af den grund

Leo

Fra : Mogens...

Dato : 10-10-06 21:05

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis bagsædet skal bruges af voksne skal du nok lige teste benpladsen
> bagi. Lækker vogn, men jeg valgte den fra af den grund

Siger en gut, der måske kører i en Jaguar LWB?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-10-06 19:01

Hej

Kasper Christensen wrote:
> Vi har ca. 330.000 Kr at gøre godt med.

Det havde vi også og det endte så med en Mazda 6.

> Krav til bilen er plads, og det mest nødvendige udstyr (2-4 zonet
> climaanlæg, fartpilot). Det skal være nemt med en barnevogn
> Motorstørrelse omkring de 2.0.

Så må det jo være en Mazda 6 2,3 Sport Stationcar. Den fås ikke med
flerzone klima, men ellers har den meget, meget andet.

http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=3720

Den står godt nok til 344.000, men da vi handlede oplyste Mazda at man
uden videre kunne få 25.000 i rabat.

Fra : Brian

Dato : 10-10-06 19:21

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
> Vi har ca. 330.000 Kr at gøre godt med.
> Så er der Skoda Octavia Combi, som også har en del plads.

Er det en "stationcar" i leder efter? Ellers så se da lidt på en Superb

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-10-06 19:39

Brian skrev:
> "Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det en "stationcar" i leder efter? Ellers så se da lidt på en Superb

Det er primært stationscars, og superb er over budget, da der næste ikke
er noget udstyr i den skrabede.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 10-10-06 19:30

Kasper Christensen skrev:
> [...]
> ikke en stationcar.
>
> Har I andre en mening om det og evt. andre biler.

En Mazda 5

Mikael

Fra : Kasper Christensen

Dato : 10-10-06 19:43

MikLarsen@gmail.com skrev:

> En Mazda 5
>
> Mikael

Synes ikke rigtig om den. Det midterste sæde bagi, er alt for "klapsæde
agtigt"

Fra : Morgan Jones

Dato : 10-10-06 20:12

Toyota Avensis med rabat?

Vi fik en 1.8 Sol STC spritny til ca. 325k. Det er en dejlig bil til prisen.

mvh Morgan

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-10-06 12:23

Kasper Christensen skrev:

> Synes ikke rigtig om den. Det midterste sæde bagi, er alt for "klapsæde
> agtigt"

Det er et klapsæde. Men hvis det ikke skal bruges så tit... Er det
måske til at leve med.

For 335.000 får du en bil med Xenonlygter, 17 tommer, sorte ruder,
tågelygter, fuldautomatisk klima, sorte ruder, 6+1 sæde, læderrat
m.m
Den klare sig glimrende i crashtest 5 stjerner

Men smag og behag er jo forskellige.

Mikael

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-10-06 20:47

MikLarsen@gmail.com wrote:
> For 335.000 får du en bil med Xenonlygter, 17 tommer, sorte ruder,
> tågelygter, fuldautomatisk klima, sorte ruder, 6+1 sæde, læderrat
> m.m

Og sorte ruder!

Mvh.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-10-06 20:58

Lars L. Hansen skrev:

> Og sorte ruder!

Ja, det glemte jeg. Så vil bættemand hvis blive glad.

Weekenden står hvis på bilprøvning.

Mvh

Kasper

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-10-06 12:37

On Tue, 10 Oct 2006 19:25:03 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Lige nu går jeg og venter på C4 Picasso, da jeg synes den er flot med
>masser af plads, og masser af udstyr.

Den er så fed! :) Den ville jeg absolut vælge, hvis jeg skulle have
noget i den dur.
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 21:05

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Grundet lånomlægning får vi nogle finanser fri, så min kone har givet mig
> lov til at få en ny bil denne gang.
>
> Vi har ca. 330.000 Kr at gøre godt med.

Så er en sprit ny Volvo V50 2.0 desværre for dyr.

Du kan dog få en lettere brugt:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198701042&marke=volvo&spec=autohus&grpnr=10156

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-06 21:06

Look no further : http://www.subaru.dk/impreza20r.shtml
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 21:12

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Look no further : http://www.subaru.dk/impreza20r.shtml

Jeg ville stærkt overveje at ind gå i forhandlingsdialog omkring denne her:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=240000396&marke=volvo&spec=autohus&grpnr=10156

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 12-10-06 08:29

Lars L. Hansen skrev:

> Og sorte ruder!

Ekstra tonede glas i bageste sideruder + bagrude.

Mikael

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-10-06 19:50

> Lige nu går jeg og venter på C4 Picasso, da jeg synes den er flot med
> masser af plads, og masser af udstyr.

Efter at have hørt fra flere at teknikken tit fejler i Citroën, er jeg
ved at trække lidt i land og skrive under på en Octavia Combi 2.0 FSI.

Er der nogen grund til at frygte Citroën (Mandagsbil.dk giver udtryk for
det)

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-06 21:15

On Fri, 13 Oct 2006 20:50:24 +0200, Kasper Christensen

> [...]
>ved at trække lidt i land og skrive under på en Octavia Combi 2.0 FSI.
>
>Er der nogen grund til at frygte Citroën (Mandagsbil.dk giver udtryk for

Jeg har haft lidt Citroën'er (Xsara1 Exclusive 2.0, Xsara2 VTS, Saxo
1.4i) alle sammen udmærkede biler uden specielt mange problemer - ikke
fejlfri - men meget bil til prisen og velkørende. Jeg ville som sådan
ikke være bange for en Citroën af den årsag.

Octavia'en, ja sådan en har vi p.t. som primær bil - jeg syntes
bestemt den giver noget for pengene. Men det er vel lige noget andet
end en C4 Picasso - i det mindste designmæssigt er den meget klassisk
stationcar.

** Lars

- Skoda Octavia 2.0TDI DSG Combi - 2006
- Peugeot 406 3.0 coupé - 1999

Fra : Kristian

Dato : 14-10-06 16:47

> Er der nogen grund til at frygte Citroën (Mandagsbil.dk giver udtryk for
> det)
>
> Mvh
>
> Kasper

På lige netop den hjemmeside er der vist flere bilmærker der har
problemer....
Og her i denne nyhedsgruppe, er det ikke populært at nævne franske biler
positivt...........os der gør det, bliver straks belært om, at vi ikke har
forstand på biler........og svinet til på mange måder.

Hvis du går dybt ned i mandagsbiler.....finder du også ud af, at fejlene
drejer sig om alt (på alle bilmærker)......fra motorer der brænder
sammen.....til pærer der brænder over allerede efter 40.000 km.....

Så deeee..........

Kristian......der holder meget af sine Citroëner.......men derfor ikke hader
alle andre bilmærker

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-06 16:53

Kasper Christensen skriver:

> Er der nogen grund til at frygte Citroën (Mandagsbil.dk giver udtryk for
> det)

Mandagsbil.dk kan du ikke bruge til en skid.

Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Fra : spamsen

Dato : 15-10-06 19:58

"Klaus D. Mikkelsen" wrote in message
> Kasper Christensen skriver:

> Mandagsbil.dk kan du ikke bruge til en skid.
Jow man kan da', de fleste af historierne er da grinagtige, meget skæg
læsning :)
Men ellers har du helt ret.

--
vh.
Flemming

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-10-06 22:28

Kasper Christensen skrev:
> [...]
> er ikke en stationcar.
>
> Har I andre en mening om det og evt. andre biler.

Den her, så får du også køreenskaber og plads i topklasse. den fåes også
til 300,000kr men det er så den skrabede uden ESP og så vidre.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=871

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-10-06 23:08

Så er den nye bil vist valgt. (Vi har dog næste uge til at tænke over det)

Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI

* Sort betræk
* Større radio
* Dæktryksmåler
* Sorte ruder bag
* Aft. træk.
* Regnsensor
* Isofix foran
* Maxi-dot display
* Multirat
* ELspejle med Memory (Selvom skoda siger at man skal købe elsæde så,
men det siger hjemmesiden ikke. Så den er lige en måske)

Pris: På den forkerte side af 300.000

Men fik 17.000 Kr rabat.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-10-06 07:53

On Mon, 16 Oct 2006 00:08:18 +0200, Kasper Christensen
> [...]

>* ELspejle med Memory (Selvom skoda siger at man skal købe elsæde så,
>men det siger hjemmesiden ikke. Så den er lige en måske)

Tillykke med den!! Så er det bare at vente 10-12 uger.... Vi fik vores
TDI'er for et par uger siden og er indtil videre rigtig tilfredse med
den.

Jeg tror desværre ikke på den dér memory i spejlene -
betjeningsknapperne til hukommelsen sidder nemlig i førersædet, så mon
ikke det blot er elspejle der understøtter funktionen hvis det er i
bilen? Så hvis du har betalt ret meget ekstra for det, ville jeg nok
enten sørge for at pille det ud igen eller sætte elsæder i.

Men derudover rigtig fin bil. Hvad farve bliver den?

>Pris: På den forkerte side af 300.000

*umpf*

>Men fik 17.000 Kr rabat.

Oh! Sagde du flåderabat - eller hvordan?

** Lars

Skoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance
Peugeot 406 Coupe 3.0V6.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-10-06 08:14

Lars Knudsen skrev:

> Tillykke med den!! Så er det bare at vente 10-12 uger.... Vi fik vores
> TDI'er for et par uger siden og er indtil videre rigtig tilfredse med
> den.

Lyder godt

> [...]
> bilen? Så hvis du har betalt ret meget ekstra for det, ville jeg nok
> enten sørge for at pille det ud igen eller sætte elsæder i.

De vil vende tilbage i dag.

> Men derudover rigtig fin bil. Hvad farve bliver den?

Cappocino Beige

Nej, fortalte dem om de 25.000 afslag på en Mazda6