/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køb af MB 300E-24 ?
Fra : Henrik.


Dato : 09-10-06 19:44


Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
Er sådan en velholdt MB overhovedet de ca. 200.000 kr værd , eller
er prisen kun sådan fordi den er eftertragtet ? Den er alligevel ca 13 år
gammel og
koster stadig ca 150-200KKr....

MVh Henrik.





 
 
Mogens... (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-10-06 19:53

"Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
> Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?

Jep - motoren er dens problem !
24V er langt fra så holdbar, som MB ellers er det.

Jeg har søgt lidt efter dokumentation og så dette:
http://forum.mbspares.com.au/viewtopic.php?p=4759&sid=bedd5d1da03e61dde20eeb5a5025e35c
http://www.mercedesshop.com/shopforum/showthread.php?t=80761&highlight=300E-24+problems



Henrik. (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik.


Dato : 09-10-06 20:43


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:1UwWg.19526$E02.7408@newsb.telia.net...
> "Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
> news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
>> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
>> Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
>
> Jep - motoren er dens problem !
> 24V er langt fra så holdbar, som MB ellers er det.
>
> Jeg har søgt lidt efter dokumentation og så dette:
> http://forum.mbspares.com.au/viewtopic.php?p=4759&sid=bedd5d1da03e61dde20eeb5a5025e35c
> http://www.mercedesshop.com/shopforum/showthread.php?t=80761&highlight=300E-24+problems
>
Ja det lyder ikke rart med sådan en motor / model !
Hvilken model skal jeg så købe når jeg er "forelsket" i en stor kraftig
Mercedes , men kun har 200.000kr at gøre godt med ?
Hvad koster en ny motor sådan ca til en MB 300E-24 og kan det overhovedet
betale sig..
Det jeg synes er lækkert hos MB er masser af plads og komfort og
at den trods sin størrelse godt kan "følge med trafikken" .
Er ikke meget for de gamle udrangerede Taxa MB der kan fåes til
de ca 200.000..Trods MB er en solid bil er der vel grænser for hvad der
stadig
virker efter 500.000 Km ?

Henrik.



Mogens... (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-10-06 20:50

"Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
news:452aa627$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvilken model skal jeg så købe når jeg er "forelsket" i en stor kraftig
> Mercedes , men kun har 200.000kr at gøre godt med ?

Jég ville gå efter en V8 - enten S- eller E-klasse

> Hvad koster en ny motor sådan ca til en MB 300E-24 og kan det overhovedet
> betale sig..

Man kan jo finde noget sydpå, men det er næppe billigt at gå igang med...

> Det jeg synes er lækkert hos MB er masser af plads og komfort og
> at den trods sin størrelse godt kan "følge med trafikken" .

OK

> Trods MB er en solid bil er der vel grænser for hvad der stadig
> virker efter 500.000 Km ?

Det er der sikkert mange meninger om. Med de importregler, vi har
fået i DK, kunne jeg ikke drømme om at købe een med mange km.
Find een med få km sydpå og hent den, IMO...
http://bilimport.tkrath.dk



Michael Nielsen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 09-10-06 20:56


"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:xJxWg.19537$E02.7496@newsb.telia.net...
> "Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
> news:452aa627$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvilken model skal jeg så købe når jeg er "forelsket" i en stor kraftig
> > Mercedes , men kun har 200.000kr at gøre godt med ?
>
> Jég ville gå efter en V8 - enten S- eller E-klasse

V8 kan anbefales ;)
Men hvorfor ikke en "vanlig" 300 E 12 ventiler? En av de mest solide
benzinmotorer Mercedes har lavet, 180 hk flytter bilen fra A til B højst
akseptabelt :)

--
Med vennlig hilsen
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com



Mogens... (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-10-06 21:27

"Michael Nielsen" <mercefreaken@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:452aa940$0$8008$c83e3ef6@nn1-read.tele2.net...

> V8 kan anbefales ;)

Jep - og så dyrt er det heller ikke.

> Men hvorfor ikke en "vanlig" 300 E 12 ventiler? En av de mest solide
> benzinmotorer Mercedes har lavet, 180 hk flytter bilen fra A til B højst
> akseptabelt :)

Jeg ville gå efter topmodllen - god gensalgsværdi
og pragtfuld i hverdagen. 300E er for vanlig i DK...



Thomas (09-10-2006)
Mogens... (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-10-06 21:52
Kim Voss Schrader (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-10-06 21:56

Hej!

Mogens... wrote:
....
> Bortset fra at en E500 sikkert koster mere end 200 kkr i DK,
> ville det her være en mulighed, IMO
> http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&sr_qual=EGN&id=11111111228217928

Hvor er det nu liiiige du vil tanke LPG herhjemme? Hos den lokale
Kosangas-forhandler?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 04:54

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:452ab745$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor er det nu liiiige du vil tanke LPG herhjemme?

Den kan køre på benzin OG gas...



Kim Voss Schrader (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-10-06 21:18

Hej!

Mogens... wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:452ab745$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Hvor er det nu liiiige du vil tanke LPG herhjemme?
>
> Den kan køre på benzin OG gas...

Ok.

Men hvad med bensindampe?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 21:21

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:452bfffe$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok. Men hvad med bensindampe?

En V8'er kører ikke på dampe - dét må du som V8-freak
sgu da vide alt om



Kim Voss Schrader (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-10-06 21:28

Hej!

Mogens... wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:452bfffe$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Ok. Men hvad med bensindampe?
>
>
> En V8'er kører ikke på dampe - dét må du som V8-freak
> sgu da vide alt om

Tjooo

Er der mon overhovedet nogen som helst chance for at forsikre en 500E som
29-årig m. fast arbejde?

Kunne godt finde på at skaffe noget V8 til hverdagskørsel, men har ikke uanede
ressurser

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 21:31

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:452c026b$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Er der mon overhovedet nogen som helst chance for at forsikre en 500E som
> 29-årig m. fast arbejde?

Nej, du får aldrig forsikret bilen for en rimelig pris. Den kostede
1.700.000 kr i 1992, og den pris er udgangspunkt for de fleste
forsikringsselskaber. Forget it...



Kim Voss Schrader (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-10-06 21:40

Hej!

Mogens... wrote:
....
> Nej, du får aldrig forsikret bilen for en rimelig pris. Den kostede
> 1.700.000 kr i 1992, og den pris er udgangspunkt for de fleste
> forsikringsselskaber. Forget it...

Damn, det er skisme da også noget af en nyvognspris

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 21:43

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:452c0522$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> Damn, det er skisme da også noget af en nyvognspris

Jep - for 15 år siden !
Husker stadig prisskiltet fra den, MB i Esbjerg havde stående i
udstillingen i knap 2 år, indtil en vognmand købte den - som taxa !



Kim Voss Schrader (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-10-06 21:57

Hej!

Mogens... wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:452c0522$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Damn, det er skisme da også noget af en nyvognspris
>
>
> Jep - for 15 år siden !

Selv idag, dengang var det da en uhyrlig sum.

> Husker stadig prisskiltet fra den, MB i Esbjerg havde stående i
> udstillingen i knap 2 år, indtil en vognmand købte den - som taxa !

Hehe, lyder som nogle fornøjelige kilometre :)

Hmm, så må man jo finde noget andet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kent Oldhøj (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-10-06 22:10

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in
news:452ab39d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>> Jeg ville gå efter topmodllen - god gensalgsværdi og pragtfuld i
>> hverdagen. 300E er for vanlig i DK...
> Ja en MB E500 holder:

Og koster. Et lille tip er istedet at gå efter en 400E.

Stadig V8, 205 kW, normal karosse (ikke brianskærme som på 500E), og til
priser der er til at betale:

http://www.mobile.de/SIDWsl0Z0.fel6DmwxjrhGJrg-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%
F3R~BmSB11LsearchPublic%82G-t-
vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07J1160429766%82G-t-
vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07A1LsearchPublicD1100CCarW-t-
vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81d-t-
vCaMIMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100F150000C140E17200BGND1994CPKWA0Hi
nPublicA2A0A0A0D1990A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=
11111111220037805&

Hans Paulin \(6310\) (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-10-06 22:41

Kent Oldhøj skrev:

> http://www.mobile.de/SIDWsl0Z0.fel6DmwxjrhGJrg-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%
> F3R~BmSB11LsearchPublic%82G-t-
> vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
> A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
> 21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07J1160429766%82G-t-
> vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
> A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
> 21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07A1LsearchPublicD1100CCarW-t-
> vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81d-t-
> vCaMIMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100F150000C140E17200BGND1994CPKWA0Hi
> nPublicA2A0A0A0D1990A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=
> 11111111220037805&

http://www.kortlink.dk/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Henrik. (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik.


Dato : 09-10-06 23:16


"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9857EB9B28421kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in
> news:452ab39d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>>> Jeg ville gå efter topmodllen - god gensalgsværdi og pragtfuld i
>>> hverdagen. 300E er for vanlig i DK...
>> Ja en MB E500 holder:
>
> Og koster. Et lille tip er istedet at gå efter en 400E.
>
> Stadig V8, 205 kW, normal karosse (ikke brianskærme som på 500E), og til
> priser der er til at betale:
>
> http://www.mobile.de/SIDWsl0Z0.fel6DmwxjrhGJrg-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%
> F3R~BmSB11LsearchPublic%82G-t-
> vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
> A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
> 21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07J1160429766%82G-t-
> vCaCiCoHsMkMoPESeTsZiaDkWkmrD~BCDA1A1DLinzAAC708E17200e500%FF%A0E%FF%
> A0Sammlerst%FCck%FF%A0Originalzustand%21%21%
> 21E17900CCarC423D4020A1C240F129000G1991-07A1LsearchPublicD1100CCarW-t-
> vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81d-t-
> vCaMIMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100F150000C140E17200BGND1994CPKWA0Hi
> nPublicA2A0A0A0D1990A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=
> 11111111220037805&

Altså en MB 400E.Hmmm...Ovenstående link kan jeg ikke lige få til at virke..
Hvilke svagheder har den model så , udover rust ?
Hvis i mener den er et godt køb og den kan fåes til ca de 200Kkr. , så er
der
kun et problem tilbage og det er vel forsikring..? Koster vel en "herregård"
selv som 51 årig
billist med kørekort siden 1974 ? Benzinforbruget er jeg "ligeglad" med da
vi kun kører omkring de
5-6000 km pr. år..Mener kun jeg har set en enkelt på "Bilbasen" igennem lang
tid..Er det den samme bil som en 300E-24 bare med større motor ? ja , jeg
unskylder de mange spørgsmål..Har "googlet" men synes de engelske og tyske
sider er lidt svært forståelige, (tekniske udtryk)..

På forhånd mange tak for hjælpen.
Henrik.



Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 05:10

"Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
news:452aca05$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Og koster. Et lille tip er istedet at gå efter en 400E.

Tja' -

>> Stadig V8, 205 kW, normal karosse (ikke brianskærme som på 500E)

Gå ud at vaske din mund - de skærme er da kanon...

> Altså en MB 400E.Hmmm...Ovenstående link kan jeg ikke lige få til at
> virke..

Nej det kræver sin mand
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111220037805&

> Hvilke svagheder har den model så , udover rust ?

Bilen har mig bekendt ikke specielle svagheder ift. andre af modellerne

> Hvis i mener den er et godt køb og den kan fåes til ca de 200Kkr. , så er
> der kun et problem tilbage og det er vel forsikring..? Koster vel en
> "herregård" selv som 51 årig billist med kørekort siden 1974 ?

Der skal muligvis ledes lidt for at finde et selskab. Alm Brand eller
Østifternes (Nykredit) kan sikkert hjælpe...

> Er det den samme bil som en 300E-24 bare med større motor ?

Langt hen af vejen er det - jeg vil dog tro, at teknikken er forstærket
ift de mange hestekræfter. Jeg kender til en vognmand, der kørte
500 E som taxa. Det kunne den fint holde til omend det var lidt dyrt
i benzin og bremseklodser/-skiver...

> Fandt lige sådan en MB 400E på Bilbasen med "brianfælge" ( Undskyld til
> dem der hedder Brian )
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=261900658&page=1
> Men en så gammel bil med så få kilometer ?

Se på indtræk og andet - er det okay eller slidt tilsvarende.

> Har hørt noget om at nogen skruer kilometertællerne baglæns ?

Jep, praktiseres i vid udstrækning. Måske du kan afdække dens
fortid vha. stelnummeret hos MB...

> Det betyder vel at jeg skal forlange en fuldttegnet servicebog så det kan
> kontrolleres ?

Man køber ikke den slags biler uden dokumenteret service.

> Til de ca 165.000kr er den jo "billig" eller hvad ?

Jeg ville undersøge det tyske marked og se hvad en import kunne
gøres for - http://bilimport.tkrath.dk/forum/



Henrik. (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik.


Dato : 09-10-06 23:22


"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9857EB9B28421kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in
> news:452ab39d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>>> Jeg ville gå efter topmodllen - god gensalgsværdi og pragtfuld i
>>> hverdagen. 300E er for vanlig i DK...
>> Ja en MB E500 holder:
>
> Og koster. Et lille tip er istedet at gå efter en 400E.
>
> Stadig V8, 205 kW, normal karosse (ikke brianskærme som på 500E), og til
> priser der er til at betale

Fandt lige sådan en MB 400E på Bilbasen med "brianfælge" ( Undskyld til dem
der hedder Brian ) :)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=261900658&page=1
Men en så gammel bil med så få kilometer ?,,Har hørt noget om at nogen
skruer kilometertællerne baglæns ? Det betyder vel at jeg skal forlange en
fuldttegnet servicebog så det kan kontrolleres ?
Til de ca 165.000kr er den jo "billig" eller hvad ?



Leo Jensen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 10-10-06 06:47


"Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
> Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
> Er sådan en velholdt MB overhovedet de ca. 200.000 kr værd , eller
> er prisen kun sådan fordi den er eftertragtet ? Den er alligevel ca 13 år
> gammel og
> koster stadig ca 150-200KKr....

Jeg ville købe en tilsvarende Jaguar XJ. Samme pris og ydelse, men stilen
rykker et par klasser op. Første indtryk af disse modeller er jo frikørt
taxa og pendlerbil. Nu har jeg ikke erfaringer med Mercedes'en fra andet end
taxa-ture, men Jaguaren er en dejlig bil

Leo



Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 20:20

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:452b33f1$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg ville købe en tilsvarende Jaguar XJ. Samme pris og ydelse, men stilen
> rykker et par klasser op. Første indtryk af disse modeller er jo frikørt
> taxa og pendlerbil. Nu har jeg ikke erfaringer med Mercedes'en fra andet
> end taxa-ture, men Jaguaren er en dejlig bil

Uden tvivl - kan man ikke lave noget selv, er Jaguaren
imidlertid noget dyre i reparationer...



Leo Jensen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 10-10-06 20:58


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:vnSWg.19602$E02.7262@newsb.telia.net...
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:452b33f1$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Jeg ville købe en tilsvarende Jaguar XJ. Samme pris og ydelse, men stilen
>> rykker et par klasser op. Første indtryk af disse modeller er jo frikørt
>> taxa og pendlerbil. Nu har jeg ikke erfaringer med Mercedes'en fra andet
>> end taxa-ture, men Jaguaren er en dejlig bil
>
> Uden tvivl - kan man ikke lave noget selv, er Jaguaren
> imidlertid noget dyre i reparationer...

Hvis den går i stykker. 7-9-13...

Leo



Mogens... (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-10-06 21:01

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:452bfb5d$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvis den går i stykker. 7-9-13...

Get real

Kan man selv, kan man købe det hele til ingen penge i England.
Kender det som gammelt medlem i Jaguarklubben. En Jag er
ualmindelig billig at holde kørende - i England...



Ukendt (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-06 11:19


"Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
> Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
> Er sådan en velholdt MB overhovedet de ca. 200.000 kr værd , eller
> er prisen kun sådan fordi den er eftertragtet ? Den er alligevel ca 13 år
> gammel og
> koster stadig ca 150-200KKr....

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1040145

Den har du så råd til at skifte motor i, når den engang om 300000-1300000 km
står af /bliver for dyr at reparere på.

Det er en limobil og den er billig i reservedele..

Sørg endelig for at det er en der har fået skiftet delene hos Mercedes, de
er ikke nær så villige til at lave det pr kulance som de har været.

Mvh Tommy



Henrik. (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik.


Dato : 10-10-06 11:47


"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:452b7363$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Henrik." <prut@prut.slut> skrev i en meddelelse
> news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
>> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca 90-93 ?
>> Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
>> Er sådan en velholdt MB overhovedet de ca. 200.000 kr værd , eller
>> er prisen kun sådan fordi den er eftertragtet ? Den er alligevel ca 13 år
>> gammel og
>> koster stadig ca 150-200KKr....
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1040145
>
> Den har du så råd til at skifte motor i, når den engang om 300000-1300000
> km står af /bliver for dyr at reparere på.
>
> Det er en limobil og den er billig i reservedele..
>
> Sørg endelig for at det er en der har fået skiftet delene hos Mercedes, de
> er ikke nær så villige til at lave det pr kulance som de har været.
>
> Mvh Tommy
>


Øh den på dit link har kørt ca. 680.000km...Alle andre dele end måske
motoren må da være ved at stå af ?
Nogen der har erfaringer med at købe nyere MB med høje kilometertal eller
kender et sted på nettet
hvor de fortæller om det ? Jeg har søgt , men synes ikke jeg finder noget
brugbart..

Mvh Henrik.




Kent Oldhøj (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 10-10-06 12:34

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in
news:452b7363$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1040145

Det er jo slet ikke den slags bil Henrik spørger efter. Det her er jo en
sløv diesel med næsten 700.000 km på klokken.

Men du henviser måske til den fordi du har svært ved at komme af med den?


Brian (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-10-06 18:36

Kent Oldhøj wrote:

> Men du henviser måske til den fordi du har svært ved at komme af med
> den?

Hehe, godt spottet

/Brian



Ukendt (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-06 21:03


"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns985889EE351Ckentoldhoj@oldhoj.dk...
>
> Det er jo slet ikke den slags bil Henrik spørger efter. Det her er jo en
> sløv diesel med næsten 700.000 km på klokken.

Gad vide hvad du kører i til dagligt, siden du mener det er en sløv bil?
Bevares det er da ingen racerbil, men den mangler da ikke noget. Km standen
er ikke et problem. FDM skriver i deres test at den snildt holder 1 million
km i karossen, så der kan jeg heller ikke se noget problem.(mange af dem har
jo fået rigtig meget skiftet på garantien)

Hvis du bor i nærheden, er du velkommen til at tjekke den ud og se hvorfor
jeg ikke mener de mange km er et problem.

> Men du henviser måske til den fordi du har svært ved at komme af med den?
tjae... både og. Jeg vil da gerne gøre opmærksom på den, men jeg tænkte nu
også generelt at den model var en mulighed. Med hans budget kan han jo også
få den model bare med turbo (og så er der intet sløvt over den, kan jeg
forsikre dig om.)
Men altså - jeg havde ikke så mange skumle bagtanker, jeg tror såmænd ikke
det er via NG den bliver solgt.

Mvh Tommy



Martin Sørensen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-10-06 20:07


Henrik. wrote:

> Ja det lyder ikke rart med sådan en motor / model !
> Hvilken model skal jeg så købe når jeg er "forelsket" i en stor kraftig
> Mercedes , men kun har 200.000kr at gøre godt med ?

Hvad koster de seneste W124ere, som f.eks E280 eller E320?

For detaljer om W124, se Kaufberatung på
http://www.f22.parsimony.net/forum43054/

mvh

Martin


Leo_Jensen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 11-10-06 08:50


Mogens... wrote:
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:452bfb5d$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Hvis den går i stykker. 7-9-13...
>
> Get real
>
> Kan man selv, kan man købe det hele til ingen penge i England.
> Kender det som gammelt medlem i Jaguarklubben. En Jag er
> ualmindelig billig at holde kørende - i England...

I disse moderne tider er det jo ikke et større problem at finde delene
på nettet og få dem sendt, så reservedelspriser frygter jeg ikke.
F.eks. har jeg fået lidt 'lyde' fra forhjulsophængene. Et komplet
sæt bøsninger, styrekugler osv: 157£. Og det var uden at søge efter
lave priser. En kvalificeret mekaniker til en rimelig timeløn er det
derimod nok meget sværere at finde i DK end i UK. Foreløbig har jeg
brugt Skallebølle Auto, de virker både kvalificerede og rimelige i
timepris og timeforbrug, og Ernst (Jaguar-manden) har lige købt en
XJ40 han kan øve sig på...
Jokeren i mine øjne er el-systemet. Så længe det virker er det
dejligt, men jeg har svært ved at forestille mig at en tysker af samme
årgang og udstyrsniveau er ret meget bedre på det punkt. Det virker
faktisk utroligt gedigent og fornuftigt opbygget, så det er nok de
indgroede fordomme omkring engelske biler og især Lucas (Prince of
Darkness) der er Jaguarens største fjende på brugtmarkedet.

Leo


spamsen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 11-10-06 22:03

"Leo_Jensen" wrote in message
news:1160552976.501179.170500@b28g2000cwb.googlegroups.com
<snip>
> Jokeren i mine øjne er el-systemet. Så længe det virker
> er det dejligt, men jeg har svært ved at forestille mig
> at en tysker af samme årgang og udstyrsniveau er ret
> meget bedre på det punkt. Det virker faktisk utroligt
> gedigent og fornuftigt opbygget, så det er nok de
> indgroede fordomme omkring engelske biler og især Lucas
> (Prince of Darkness) der er Jaguarens største fjende på
> brugtmarkedet.
Jeg ved ikke hvad der er bedst, men hvad mener du lidt mere præcist at
týskerne ikke kan med ledninger som englændere "er bedre" til? :) (selve
ledningerne er robuste eller samle kvaliteten)?
Jaguar er skam en "fed vogn", ingen tvivl om det, men den hælder også lidt
mere til hvad mine forældre ville køre i.. det samme gør en 600/8 hos
mercedes :)
Har selv en MB 300E der kører pisse godt, og bremser lidt for godt(eller
bedre end den golfV der pottede op i røven på den i sidste uge (can't beat
them, try to kill them :| ))

> Leo
--
vh.
Flemming



spamsen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 11-10-06 22:24

"Henrik." wrote in message
news:452a9867$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Udover rust er der så noget særligt at være opmærksom på
> ved køb af en gammel Mercedes 300E-24 benziner fra ca
> 90-93 ? Den har vel nogle svage punkter lige som alle andre biler?
> Er sådan en velholdt MB overhovedet de ca. 200.000 kr
> værd , eller er prisen kun sådan fordi den er eftertragtet ? Den er
> alligevel ca 13 år gammel og
> koster stadig ca 150-200KKr....
Alderen har ikke såå frygtelig meget at sige, mere rust og km.. så hvis den
er dokumenteret under 100kkm så koster de.
Så hvis du er smart og kan undvære garanti, så hent den syd på hvis det kan
lade sig gøre. (husk at tjekke servicebogen)
Og endelig, de kører ikke meget mere end 8km/l. Men følge med i den alm.
trafik kan de, og med en køreglæde som du ikke finder i ret mange nye biler
til 200kkr.

Man bliver bare mere fristet af en W140, men den er vist nok sv**e dyr i
reservedele.. eks. nogen af dem har vandkølet generator pris ca. 6500,- (ca.
3x så meget som til den du har kig på)

> MVh Henrik.
--
Vh.
Flemming



Leo_Jensen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 13-10-06 08:48


spamsen wrote:
> "Leo_Jensen" wrote in message
> news:1160552976.501179.170500@b28g2000cwb.googlegroups.com
> <snip>
> > Jokeren i mine øjne er el-systemet. Så længe det virker
> > er det dejligt, men jeg har svært ved at forestille mig
> > at en tysker af samme årgang og udstyrsniveau er ret
> > meget bedre på det punkt. Det virker faktisk utroligt
> > gedigent og fornuftigt opbygget, så det er nok de
> > indgroede fordomme omkring engelske biler og især Lucas
> > (Prince of Darkness) der er Jaguarens største fjende på
> > brugtmarkedet.
> Jeg ved ikke hvad der er bedst, men hvad mener du lidt mere præcist at
> týskerne ikke kan med ledninger som englændere "er bedre" til? :) (selve
> ledningerne er robuste eller samle kvaliteten)?

Jeg skriver jo at jeg ikke tror at en tysker er ret meget bedre, ikke
at den er dårligere. Jeg er positivt overrasket over Jaguaren pga det
ry engelske biler har (haft). Nul elproblemer på en 14 år gammel
potte med ALT i el i løbet af 1 år og 26000 km er vel ikke så tosset
? Er mine forventninger mon bare for lave ? En Mercedes kører vel
mindst 200000 km og 5 år mellem hver gang der skal findes værktøj
frem ?

> Jaguar er skam en "fed vogn", ingen tvivl om det, men den hælder også lidt
> mere til hvad mine forældre ville køre i.. det samme gør en 600/8 hos
> mercedes :)

Nu ved jeg ikke hvor gammel du og dine forældre er, men mine er
omkring de 70 og klager sig nu lidt over at skulle ned og sidde i noget
der er 15 cm lavere end en Pug 307.

Leo


spamsen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 13-10-06 14:50

"Leo_Jensen" wrote in message
news:1160725655.707065.181660@m7g2000cwm.googlegroups.com
> spamsen wrote:
> > "Leo_Jensen" wrote in message
> > news:1160552976.501179.170500@b28g2000cwb.googlegroups.com
> > <snip>
> > > Jokeren i mine øjne er el-systemet. Så længe det
> > > virker er det dejligt, men jeg har svært ved at
> > > forestille mig at en tysker af samme årgang og
> > > udstyrsniveau er ret meget bedre på det punkt. Det
> > > virker faktisk utroligt gedigent og fornuftigt
> > > opbygget, så det er nok de indgroede fordomme omkring
> > > engelske biler og især Lucas (Prince of Darkness) der
> > > er Jaguarens største fjende på brugtmarkedet.
> > Jeg ved ikke hvad der er bedst, men hvad mener du lidt
> > mere præcist at týskerne ikke kan med ledninger som
> > englændere "er bedre" til? :) (selve ledningerne er
> > robuste eller samle kvaliteten)?
>
> Jeg skriver jo at jeg ikke tror at en tysker er ret meget
> bedre, ikke at den er dårligere. Jeg er positivt
> overrasket over Jaguaren pga det ry engelske biler har
> (haft). Nul elproblemer på en 14 år gammel
> potte med ALT i el i løbet af 1 år og 26000 km er vel
> ikke så tosset ? Er mine forventninger mon bare for lave
> ?
Jow det har min "16år" gamle mercedes dog heller ikke, andet end da jeg lige
havde fået den, men det var bare sikrings kassen der havde en løs klemme?
(tog dem dog flere timer at lige finde den finte :)), så nej tror ikke dine
forventninger er for lave eller for høje, det skal bare virke i sådanne
biler, og jeg tror af egen lomme at det jaguar har oplvet var det samme som
nimbus gjorde herhjemme? noget med de var sgu' for solide, og ikke knækkede
sammen efter "kort tidsperiode"

> En Mercedes kører vel mindst 200000 km og 5 år mellem
> hver gang der skal findes værktøj
> frem ?
Og nej, alle biler skal fixes lidt på engang imellem, det handler nok bare
om "kørestilen" (det nytter ikke meget at køre aggresivt hvis undervognen er
lavet til "limo" kørsel, eller prøve at tage hjørner som en ferrari(med
mindre det er en sådanne))

> > Jaguar er skam en "fed vogn", ingen tvivl om det, men
> > den hælder også lidt mere til hvad mine forældre ville
> > køre i.. det samme gør en 600/8 hos mercedes :)
>
> Nu ved jeg ikke hvor gammel du og dine forældre er, men
> mine er omkring de 70 og klager sig nu lidt over at
> skulle ned og sidde i noget der er 15 cm lavere end en
> Pug 307.
Det ligger i samme område, ja men en jaguar er også mere nede på "jorden"
end en merc(ihvertfald 124serien) men ja en landrover eller lign er nok
bedre for de "ældre" :)

> Leo
--
vh.
Flemming



Henrik. (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik.


Dato : 13-10-06 18:58


"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:452f9993$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> "Leo_Jensen" wrote in message
> news:1160725655.707065.181660@m7g2000cwm.googlegroups.com
>> spamsen wrote:
>> > "Leo_Jensen" wrote in message
>> > news:1160552976.501179.170500@b28g2000cwb.googlegroups.com
>> > <snip>
>> > > Jokeren i mine øjne er el-systemet. Så længe det
>> > > virker er det dejligt, men jeg har svært ved at
>> > > forestille mig at en tysker af samme årgang og
>> > > udstyrsniveau er ret meget bedre på det punkt. Det
>> > > virker faktisk utroligt gedigent og fornuftigt
>> > > opbygget, så det er nok de indgroede fordomme omkring
>> > > engelske biler og især Lucas (Prince of Darkness) der
>> > > er Jaguarens største fjende på brugtmarkedet.
>> > Jeg ved ikke hvad der er bedst, men hvad mener du lidt
>> > mere præcist at týskerne ikke kan med ledninger som
>> > englændere "er bedre" til? :) (selve ledningerne er
>> > robuste eller samle kvaliteten)?
>>
>> Jeg skriver jo at jeg ikke tror at en tysker er ret meget
>> bedre, ikke at den er dårligere. Jeg er positivt
>> overrasket over Jaguaren pga det ry engelske biler har
>> (haft). Nul elproblemer på en 14 år gammel
>> potte med ALT i el i løbet af 1 år og 26000 km er vel
>> ikke så tosset ? Er mine forventninger mon bare for lave
>> ?
> Jow det har min "16år" gamle mercedes dog heller ikke, andet end da jeg
> lige havde fået den, men det var bare sikrings kassen der havde en løs
> klemme? (tog dem dog flere timer at lige finde den finte :)), så nej tror
> ikke dine forventninger er for lave eller for høje, det skal bare virke i
> sådanne biler, og jeg tror af egen lomme at det jaguar har oplvet var det
> samme som nimbus gjorde herhjemme? noget med de var sgu' for solide, og
> ikke knækkede sammen efter "kort tidsperiode"
>
>> En Mercedes kører vel mindst 200000 km og 5 år mellem
>> hver gang der skal findes værktøj
>> frem ?


> Og nej, alle biler skal fixes lidt på engang imellem, det handler nok bare
> om "kørestilen" (det nytter ikke meget at køre aggresivt hvis undervognen
> er lavet til "limo" kørsel, eller prøve at tage hjørner som en ferrari(med
> mindre det er en sådanne))
>

Er det mest fornuftige indlæg jeg har set i lang tid ...
Henrik.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste