Efter anbefaling fjernet jeg omtalte filter. Men skal ha bestilt et nyt, da
huset flækket da jeg forsøgte at få filteret ud, man kunne se nogle før
havde forsøgt uden held.
Nu fortæller du en masse ting Niels, der nok ikke, er nogen der vil høre !
;)
Defekt toppakning vil give olie -og vandforbrug. Ups ! Bruger godt med vand,
og Olien er ca 1 liter pr 2000-3000 km ( Før paknings skift på pind og
dæksel, og olie skift). Dog har jeg en utæt køler, og har ladet mig fortælle
den første generation stempler bruger godt med olie ( 0,3 L pr 1000 km ? )
Top eller blok kender jeg ikke symtomerne for...
Knækkede stempelringe osv osv osv, ville det ikke give effekt tap, eller
stort forbug af benzin, og eventuelt sætte en fejl kode ?
Benzin forbrug virker som er efter påskrifterne gns på 12 L / 100 km, og jeg
køre mellem Valby og Ballerup, hver dag, med speederen godt nede ved igang
sætninger men ellers nogen lunde pænt... På motorvej med 160 km/t bruger den
10,6L/100km med A/C tændt og 2 godt i stand, mænd...
Og effekten har aldrig været bedre end den er pt, 2,5" BSR og Simota
filter...
Så mon ikke det blot er kruptapsventilationen ? Ca 33 % af filteren var
brændt sammen, eller sodet godt, kunne ikke tivnge en lille skrugetrækker
ned gennem hullerne, og her var filteret meget sort, og ret mørt, endte med
at smulre, og det skal siges det er af plastik...
Har lige skiftet pakninger på oliepind og dæksel til påfyldning ( 3 uger
siden ), før dette, løb der ukendte mængder olie ud begge steder...
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost -
www.gregand.dk - Version 3 09/06