Brug af dll-fil fra andet sprog
Fra : Lars Hundebøl

Dato : 26-06-01 11:02

Hej NG,

jeg håber I kan hjælpe mig med mit lille problem.
Jeg ved det er muligt at kalde metoder fra en dll-fil skrevet i et andet
sprog end object-pascal (f.eks. C++),
men hvordan gør man dette?
Jeg har prøvet Delphi hjælp, men det var ikke til meget hjælp.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det vil medvirke at jeg skal
til at lave en hel ny brugerflade C++ Builder, fordi min eksisterende
brugerfalde er bygget i Delphi.

Med venlig hilsen

Lars Hundebøl

<citat>
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in
life.
- Muhammad Ali
</citat>

Fra : Brian Jørgensen

Dato : 26-06-01 11:43

Lars Hundebøl <lh1588NOSPAM@ehs.dk> wrote:

> [...]
> sprog end object-pascal (f.eks. C++),
> men hvordan gør man dette?
> Jeg har prøvet Delphi hjælp, men det var ikke til meget hjælp.

Er der ikke et emne der hedder "External declarations".

> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det vil medvirke at jeg skal
> til at lave en hel ny brugerflade C++ Builder, fordi min eksisterende
> brugerfalde er bygget i Delphi.

Den anden dag hvor jeg kiggede lidt i på borland.com faldt jeg overfølgende

http://www.borland.com/borlandcpp/papers/bc360/

Den beskriver svjh. lige præcist det du har brug for.
Håber det kan bruges.

Brian Jørgensen
qte@mail.dk