F1 pilot med lange ører og tom pengepung.
Fra : BJ

Dato : 08-10-06 20:00

En lille reportage fra TV-Syd om en uheldig F1 pilot in spe..

http://www.tvsyd.dk/page/3?clip=22153

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 08-10-06 20:19

> http://www.tvsyd.dk/page/3?clip=22153

"Raarcer-bane", "raarcer-sko", osv.. Har den mand ikke lært at snakke dansk?
:)

Men puha, kunne satme godt tænke mig en tur i sådan en bil, men 30k i
selvrisiko?! Av!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 20:24

> [...]
> dansk?
> :)
>
> Men puha, kunne satme godt tænke mig en tur i sådan en bil, men 30k i

Ja 1. køreren så nu heller ikke for stolt ud ))

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 20:39

Tom used his keyboard to write :

> Ja 1. køreren så nu heller ikke for stolt ud

Som han selv siger, det er ikke alle der oplever at køre galt i en F1
racer :) Så lidt har han da fået ud af det!

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 10:33

> Som han selv siger, det er ikke alle der oplever at køre galt i en F1
> racer :) Så lidt har han da fået ud af det!

Jeg synes ikke 50.000kr er så slemt for at kunne "prale" af det. Men
merprisen for at have haft lidt onboard video ville jo nok ikke har været
voldsom....

DR's store nørds var på anderstorp og leje i en f1 hvor en af dem også
præsterede at lave en 360''er og var super heldig stadig at være på asfalten
med næsen den rigtige vej ....Og han så billeder af det

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-06 20:27

Klaus G. skrev:

> "Raarcer-bane", "raarcer-sko", osv.. Har den mand ikke lært at snakke dansk?
> :)

Nu du siger det, saa hedder det at TALE dansk....

Lars B

Fra : Solid Ground

Dato : 08-10-06 21:38

Pas på den rykker omkring 9000 Omdrejninger.

Det er bare dejligt. Så er der vel kun 11000 til slut.

KHS

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 09-10-06 08:13

Solid Ground skrev:
> Pas på den rykker omkring 9000 Omdrejninger.
>
> Det er bare dejligt. Så er der vel kun 11000 til slut.

Nej langtfra, F1 biler fra 1991 tog kun omkring 14.000-15.000 omdrejninger.

De burde for øvrigt nok også have valgt en F1 model med traction
control, i stedet for den umoderne Dallara-Judd.

Fra : spamsen

Dato : 09-10-06 11:29

"Martin Bisgaard Andersen" wrote in
message news:4529f692$0$12621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Nej langtfra, F1 biler fra 1991 tog kun omkring
> 14.000-15.000 omdrejninger.
> De burde for øvrigt nok også have valgt en F1 model med
> traction control, i stedet for den umoderne Dallara-Judd.
ja dem kan man nemlig bare købe nede rundt om hjørnet? :)

--
vh.
Flemming

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 09-10-06 12:05

spamsen skrev:
> ja dem kan man nemlig bare købe nede rundt om hjørnet? :)

Det siger jeg ikke at man kan, men når det nu er nybegyndere der skal
køre i bilen, så burde man måske have overvejet om ikke man skulle
udskyde projektet til en sådan kunne fremskaffes.

Fra : BJ

Dato : 09-10-06 12:17

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det siger jeg ikke at man kan, men når det nu er nybegyndere der skal køre
> i bilen, så burde man måske have overvejet om ikke man skulle udskyde
> projektet til en sådan kunne fremskaffes.

Det vil jeg nu ikke give dig ret i, når man læser med her i gruppen.

Her er alle F1 piloter og kan sagtens køre alt.

De håbefulde F1 piloter skulle måske hellere høre efter, hvad instruktøren
siger eller uden kny hoste op med "dummepengene".

F1 er jo alvor og på ingen måde leg!!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 09-10-06 12:59

BJ skrev:
> [...]
>
> De håbefulde F1 piloter skulle måske hellere høre efter, hvad instruktøren
> siger eller uden kny hoste op med "dummepengene".

Ok, ikke fordi jeg ved noget om det, men jeg kan bare forestille mig at
700hk til 500kg er særdeles hidsigt at have med at gøre. Derfor ville
det da alt andet lige være nemmere for ikke-racerkørere at prøve
kræfterne i sådan en bil, hvis der er lidt elektronik til at tøjle lidt
af vildskaben. Men selvfølgelig skal de da også høre efter instruktøren,
og bagefter betale hvis de ikke har fattet det, det er jo de vilkår de
deltager på.

Fra : BJ

Dato : 09-10-06 13:05

> [...]

> Men selvfølgelig skal de da også høre efter instruktøren, og bagefter
> betale hvis de ikke har fattet det, det er jo de vilkår de deltager på.

O.k.

Jeg er ikke ekspert i konstruktionen af en moderne F1-racer, men har dog
lagt mærke til, de nemt kan lave hjulspind.

Anvender de kun antispind til selve starten?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 09-10-06 13:14

BJ skrev:
> O.k.
>
> Jeg er ikke ekspert i konstruktionen af en moderne F1-racer, men har dog
> lagt mærke til, de nemt kan lave hjulspind.
>
> Anvender de kun antispind til selve starten?

Nej de har antispind der er aktivt hele tiden, blandt andet gør Alonso
meget brug af det, da han kommer meget hurtigt på gassen ud af svingene.
Deres antispind kan dog justeres fra cockpittet, og der er stor forskel
på hvor aktiv de forskellige kørere foretrækker den, selvfølgelig også
afhængigt af forholdende. Men blandt andet i regnvejr vil jeg da tro de
fleste kører med maksimal antispind funktion.

Fra : Anders

Dato : 10-10-06 07:21

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> De håbefulde F1 piloter skulle måske hellere høre efter, hvad instruktøren
> siger eller uden kny hoste op med "dummepengene".

Jeg har en kammerat der har prøvet F1 på Anderstorp. (mener det var en
Jordan eller Jaguar)
Han syntes det var uhyggeligt fedt at prøve men det var faktisk sjovere at
køre F2000 raceren da F1'eren var for vild.

Anders

Fra : BJ

Dato : 10-10-06 11:17

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har en kammerat der har prøvet F1 på Anderstorp. (mener det var en
> Jordan eller Jaguar)

O.k.

> Han syntes det var uhyggeligt fedt at prøve men det var faktisk sjovere at
> køre F2000 raceren da F1'eren var for vild.

Sådan tror jeg faktisk 99,99% af alle alm. bilister/mennesker vil opleve
det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-10-06 13:01

Den Tue, 10 Oct 2006 12:17:19 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>Sådan tror jeg faktisk 99,99% af alle alm. bilister/mennesker vil opleve
>det.

Mjah, nu er jeg jo vant til en Hyundai Getz 1,3 med 82 fyrrige heste,
så det vil næppe være den store forskel...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : C boy

Dato : 09-10-06 19:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> En lille reportage fra TV-Syd om en uheldig F1 pilot in spe..

> [...]

Det er nu sjvoere at prøve nogle nye istedet, enddag billigere

http://www.rajamakiracing.com/eng/index.html

Fra : BJ

Dato : 09-10-06 19:28

"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nu sjvoere at prøve nogle nye istedet, enddag billigere
>
> http://www.rajamakiracing.com/eng/index.html

O.k., hvordan var det så.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : C boy

Dato : 10-10-06 07:26

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> O.k., hvordan var det så.?

Jeg har ikke selv prøvet,dem som jeg kender som var deroppe siger det er
fedt, da man kører efter ham instruktøren..det var mere at det er en
'rigtigt' F1 bane, og bilerne er nyere!, som skrevet andet sted er det
ærgeligt at det ikke er orginal motor der er i, men en JUDD..

men til en pris af ca 10.000 SEK som billigeste tur i F1, så er det da pænt
billigere end Padborg park, i en gammel F1, nu ved jeg ikke hvor mange
omgange man får dernede.

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 09-10-06 19:48

C boy skrev:
> Det er nu sjvoere at prøve nogle nye istedet, enddag billigere
>
> http://www.rajamakiracing.com/eng/index.html

Bare ærgeligt de har udskiftet bilernes originale V10 maskiner med nogle
langt mindre hidsige V8 maskiner.

Fra : Anders

Dato : 10-10-06 07:25

"Martin Bisgaard Andersen" <martin@mbatech.dk> wrote in message

> Bare ærgeligt de har udskiftet bilernes originale V10 maskiner med nogle
> langt mindre hidsige V8 maskiner.

Men på trods af det mener de stadig at kunne køre 330 km/t.... det passer
vist ikke helt.

Derudover er der ingen tvivl om at 550 hp til 600 kg er nok, nok nærmest for
meget.

Anders