Bogføring af backup
Fra : Karina

Dato : 01-12-06 11:54

Hej gruppe,

Er der nogen af jer, der kan pege mig i den rigtige retning mht
bogføring af ekstern backupservice?

Mvh
Karina

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-12-06 12:30

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen af jer, der kan pege mig i den rigtige retning mht
> bogføring af ekstern backupservice?

Jeg bruger "(Service)abbonnementer" til sådan noget. Det kan også være
"kontorhold" og meget andet.

Nico

Fra : Karina

Dato : 01-12-06 13:02

> Jeg bruger "(Service)abbonnementer" til sådan noget. Det kan også være
> "kontorhold" og meget andet.

Jeg bruger Summa og overvejede også kontoen abonnementer, men kan det
godt passe, der ikke er moms på sådan noget?

Mvh
Karina

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-12-06 13:17

Karina wrote:

> Jeg bruger Summa og overvejede også kontoen abonnementer, men kan det
> godt passe, der ikke er moms på sådan noget?

Det lyder mere som aviser og evt. tidsskrifter.

- Men du kan jo se på din faktura, om der er moms på den service, du
betaler for...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-12-06 13:30

> Jeg bruger Summa og overvejede også kontoen abonnementer, men kan det
> godt passe, der ikke er moms på sådan noget?

Der er jo mange abonnementer med moms på, f.eks. Falck.
Andre, f.eks. avis, har ikke moms på (ihvertfald ikke da jeg holdt avis for
mange år siden).
I hverste fald kunne du have to abonnementskonti, een med og een uden moms.

Nico

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 14:24

Man kunne jo også overveje at lave en ny konto til dette. Jeg har lavet en
kto 7650 som jeg kalder "Internet og web". På denne plupses alt hvad der
han med netservices at gøre (dog ikke handel over nettet - da disse er
almindelige køb)

mvh Karsten Madsen / Als IT
Sig Summa til dit kasseapparat www.alskassen.dk
Danmarks billigste e-faktura www.xomilo.dk

Fra : Karina

Dato : 02-12-06 00:10

> [...]
> kto 7650 som jeg kalder "Internet og web". På denne plupses alt hvad der
> han med netservices at gøre (dog ikke handel over nettet - da disse er

Sådan en har jeg nemlig også, og den overvejede jeg faktisk også at
bruge... Det er nok det, jeg ender med, for det giver mest mening, da
der er moms på.

Mvh
Karina