Hvordan står jeg stillet i denne sag (dobb~
Fra : Nedad

Dato : 29-11-06 21:33

Hejsa

Jeg er kommet til at bestille samme vare to gange via nettet. Det er en

del kalender med egne billeder på. Her er historien meget kort.

27-11-2006 23:25 Vil jeg bestille nogle kalender med egne billeder,
siden jeg ikke er medlem hos føtex.dk skal jeg melde mig til. Det gør

jeg og siger i farten ok til alt. Det jeg ikke lægger mærke til er at

jeg også har godkendt bestillingen. Af en eller anden grund ser jeg
på deres hjemmeside kun en tom indkøbskurv. Derfor tror jeg at man
skal lave en ny bestilling og det gør jeg.

27-11-2006 23:31 Modtager en Ordrebekræftelse på ordrer 511806
28-11-2006 03:44 Modtager en Ordrebekræftelse på ordrer 511498 (Laver

order nummer end den første bestilling)
28-11-2006 18:28 Sender jeg en mail til deres kundeservice og gør
opmærksom på at jeg kun vil have den ene bestilling.
29-11-2006 14:39 Modtager jeg svar på at dette ikke kan lade sig gøre

med begrundelsen:
"Hej

Mange tak for din henvendelse.

Vi beklager meget, men desværre er det ikke teknisk muligt at
omdirigere, korrigere eller afmelde en ordre, når du først har
godkendt og bestilt denne, idet vores produktion foregår automatisk.
Din ordre er allerede i vores produktionssystem ca. 5 min, efter du har

afgivet din bestilling.

Bemærk venligst at man kan afbryde, slette ordre indtil du logger på
med email adresse og password. Men på det tidspunkt, hvor du godkender

vores alm. Forretningsbetingelser samt vælger "Bestil", er ordren en
realitet, og kan derfor desværre ikke mere afmeldes. Vi gør
yderligere opmærksom på at en ordre ikke kan indgå på serveren,
hvis den ikke er gennemført.

Vi beklager, at vi ikke kan imødekomme dit ønske.

Med venlig hilsen
*******
OPS Kundeservice"

Hvordan er jeg stillet som forbruger, jeg ved godt at dette er en
speciel vare pga. den har mine billeder som motiv og ikke nogle
standard billeder. Men der må være noget fortrydelsesret selv om i
deres betingelser står der flg.:
" § 5
Annulleringsret, returneringsret
Ordregiver kan ikke annullere ordren, da de pågældende fotos
fremstilles i.h.t. ordregiverens specifikationer og er tilpasset hans
personlige behov. "

Betingelserne er at finde her:
http://asp07.photoprintit.de/microsite/10023/terms.php

I deres email står der yderligere:
" Når din ordre er produceret, vil du blive informeret via e-mail.
Normalt tager en produktion af en kalender 1-2 uger."

Det vil sige at der minimum er en uge hvor de kan stoppe produktionen
af dette.

Hvad kan jeg gøre, jeg har gjort dem opmærksom på fejlen på under
24 timer, havde jeg været A-menneske havde jeg opdaget den om morgnen,

men pga. jeg er B-menneske opdage jeg den om aftenen.

På forhånd tak
Nenad

Fra : Martin

Dato : 30-11-06 12:19

> Du har skaffet dig en ekstra julegave - giv den til en du holder af.

....eller måske hellere til en der holder af Nenad

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-11-06 13:19

Nedad skrev:

> Jeg er kommet til at bestille samme vare to gange via nettet. Det er en
> del kalender med egne billeder på.

Så er der ikke noget at gøre. Varen er specialtilpasset (kan ikke
sælges til anden side), så der er ingen returret.

--
Bertel