strips
Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 17:39

Politiets brug af strips som erstatning for håndjern undrer mig. De bruger
det især ved masseoptøjer og når løbske demonstrationer skal håndteres.

Jeg bruger selv stribs til lidt af hvert (dog ikke som håndjern ;) og jeg
ved derfor, hvor nemt de lader sig klippe over af en almindelig skævbider.

Hvorfor har demonstranter så ikke bare hver en billig skævbider på sig når
de går ind til demonstrationen? De vil så nemt som ingenting kunne befri
hinanden, og det hurtigere end politiet vil kunne nå at sætte strips på.

Er der eksempler på at dette er sket?

--
Martin

Fra : blue

Dato : 29-11-06 18:22

> [...]
> de går ind til demonstrationen? De vil så nemt som ingenting kunne befri
> hinanden, og det hurtigere end politiet vil kunne nå at sætte strips på.

Tror du, de anholdte går rundt mellem hinanden, når de har fået strips på?

Fra : Davidsen

Dato : 29-11-06 18:24

> [...]
> de går ind til demonstrationen? De vil så nemt som ingenting kunne befri
> hinanden, og det hurtigere end politiet vil kunne nå at sætte strips på.

Tror du ikke at politiet fjerner våben, herunder skævbidere, fra de
anholdte?

Mvh
Davidsen

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 18:31

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke at politiet fjerner våben, herunder skævbidere, fra de
> anholdte?

De gør naturligvis hvad de kan. Men når man ser hvor kaotisk det kan være
under sådanne uroligheder, så kunne jeg sagtens forestille mig, at
demonstranter eller fodboldbøller ville kunne opnå en vis virkning ved at
være udstyret med nævnte værktøj.
Politiet kan jo ikke strpse alle på en gang, endsige visitere dem, så der
vil være rig lejlighed for de endnu ikke stripsede til at befri kammerater,
eller kaste værktøjet til dem.

Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-11-06 18:53

Martin Bak skrev:
> [...]
> der vil være rig lejlighed for de endnu ikke stripsede til at befri
> kammerater, eller kaste værktøjet til dem.

Kun et spørgsmål om tid før de kan købes i enhver Brøndby IF support :)

Muligt det gør det nemmere, man kan også klippe håndhjern over. Begge dele
ville dog være strafbart (i denne kontekst) , i følge straffelovens §124
stk2.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-12-06 06:40

Martin Bak wrote:
> [...]
> sig når de går ind til demonstrationen? De vil så nemt som ingenting
> kunne befri hinanden, og det hurtigere end politiet vil kunne nå at

Teoretisk set er det let. I praksis nok lige så let at rejse sig og tage
benene på nakken.

Så jeg tror din problematik er mest teoretisk og knap så praktisk mulig.

Fordelen ved strips er jo også at 2 stks sat sammen ville kunne lænke ben.

/FL

Fra : blue

Dato : 02-12-06 11:50

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Fordelen ved strips er jo også at 2 stks sat sammen ville kunne lænke ben.

Hvor tit tror du lige, det sker?