Foreningssalg af julekort
Fra : jesper08@gmail.com

Dato : 29-11-06 13:13

Hej

Må en vilkårlig forening, klub eller skole gerne sælge julekort
videre til privatpersoner på gader og stræder og ved andre
sammenkomster?

/Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-11-06 15:46

jesper08@gmail.com wrote:

> Må en vilkårlig forening, klub eller skole gerne sælge julekort
> videre til privatpersoner på gader og stræder og ved andre
> sammenkomster?

Det var ikke mange svar - men jeg kan ikke umiddelbart finde noget, der
skulle gøre det ulovligt, så mit bedste bud er: Ja.

I gamle dage indeholdt politivedtægterne (nogle steder) en regulering af
gadesalg, men det ser ikke ud til at være omfattet af den nye fælles
"ordensbekendtgørelse"
(http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20050051105-regl).

"Næringsdrivende" må - med visse undtagelser (§§12-14)- kun afsætte
varer fra fast forretningssted (§10), men jeg kan ikke forestille mig,
at kortsælgerne betragtes som "næringsdrivende". (Næringsloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19880018529-regi).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/