Spam
Fra : Jan Birk

Dato : 28-11-06 19:32

ind til det og jeg gætter på, at det er en 'udbyder' som 'tilbyder'
andre at spamme fra hans site.

Altså, at andre kan bruge sitet til at sende mails ud fra uden at levere
deres reelle site (email, adresse mm). En slags Proxy-Spam??

Jeg har skrevet til ejeren af domænet, at jeg ikke vil have mails fra
hans domæne(s).

Der er dog ikke nogen reaktion (suprise!)

Hvad kan mine juridiske skridt være for at få dette site (indehaveren)
til at stoppe?

Mvh

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-06 19:47

Jan Birk skrev:

> [...]

> Der er dog ikke nogen reaktion (suprise!)

> Hvad kan mine juridiske skridt være for at få dette site (indehaveren)

Der er ikke noget ulovligt i at sende spam hvis den ikke er
kommerciel (og ikke er led i et DoS-angreb).

Har du overvejet at oprette en snes tusind maillister der alle
spammer diverse mailinglist.dk-adresser?

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 28-11-06 19:52

> Der er ikke noget ulovligt i at sende spam hvis den ikke er
> kommerciel (og ikke er led i et DoS-angreb).

Det kommer an på hvordan man definerer ulovligt.
Definerer man spam som 'unsolicited bulk e-mail' så vil det som regel være
et brud på aftalen med netudbyderen at udsende den slags.
Jeg mener godt, at man kan kalde et aftalebrud for ulovligt.

En ikke kommerciel udsendelse vil dog ikke være ulovlig efter
Markedsføringslovens regler om elektronisk markedsføring.

> Har du overvejet at oprette en snes tusind maillister der alle
> spammer diverse mailinglist.dk-adresser?

Det kan så være en skidt ide, - se ovenfor.

/Per

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 28-11-06 21:02

per christoffersen skriblede:

> Det kan så være en skidt ide, - se ovenfor.

Ja, jura er nu ikke bertels stærke side.

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Bak

Dato : 28-11-06 19:54

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> ind til det og jeg gætter på, at det er en 'udbyder' som 'tilbyder' andre
> at spamme fra hans site.

Hvis alle mails kommer herfra må det vel være ret enkelt at filtrere sig ud
af problemet?

Martin

Fra : David Mc Nally

Dato : 29-11-06 10:11

Jan Birk wrote:
> ind til det og jeg gætter på, at det er en 'udbyder' som 'tilbyder'
> andre at spamme fra hans site.

Nej - det er en udbyder, der sælger et system, som kunderne kan bruge
til at sende nyhedsbreve. Modtager du e-mails fra kunderne, er det
altså ikke udbyderens skyld (uanset om du har bedt om dem eller ej),
og du skal derfor henvende dig til de enkelte afsendere og frabede dig
yderligere e-mails. Langt de fleste giver mulighed for framelding
direkte fra e-mailen, så gør brug af det.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-12-06 15:55

"David Mc Nally" <dmcn42@gmail.com> wrote in message

Jan Birk wrote:
> [...]

yderligere e-mails. Langt de fleste giver mulighed for framelding
direkte fra e-mailen, så gør brug af det.

Generelt det værste råd man kan give om spam mails - tryk på linket og
bekræft at den høstede mail adresse virker.

Takker du har vundet et ton rå spam mere..

Fra : David Mc Nally

Dato : 04-12-06 22:29

Flemming Lynggaard wrote:
> Generelt det værste råd man kan give om spam mails - tryk på linket og
> bekræft at den høstede mail adresse virker.

Korrekt, så længe det ikke drejer sig om uønsket e-mail fra danske
afsendere - så snart det er danske afsendere kan man dog være en
smule mindre på vagt.

> Takker du har vundet et ton rå spam mere..

I dette tilfælde har spørger nok nærmere undgået
irritationsmomentet.