/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Jo, jeg er som en muslim
Fra : Bo Warming


Dato : 28-11-06 00:47

Jo, jeg er som en muslim

Mht at jeg mener at mine holdninger er bedre end andres.

Men jeg missionerer kun pr ord og ikke pr vold.

Så jeg står på et langt højere stade end BZ, Islam, Stalin osv



Jeg lokker ikke lejere ind i brandfælder, men står fast på aftaler og
bøjer mig gerne for kompromis, når sagen er ordentlig belyst, ikke
før.

Hvis jeg lokkede til at ryge i togvogn med ubeskyttet indvendig
flamingo-isolering, ville jeg være kritisabel.

Fordi lejere fra starten har vidst, at jeg ikke er normal og måske
netop har valgt at bo her delvis, fordi de fandt det spændende, så er
jeg ukritisabel





Brandfælder er som bakteriebomber, farlige for ulykkesfugle KUN.



Da jeg købte huset, var der flamingoskum i taget og nu har jeg kun 30
år tilbage at leve, og lejerne forlanger isolering, og jeg har fået en
masse af verdens mest isolerende materiale forærende og er
miljøbevidst genbrugs-tilhænger. Så lejerne kan ikke forlange mit
tilbud ændret til afskyeligt allergifremkaldende rockwool.



Når det afskærmes med brædder er det kun brædderne der kan starte
ildebrand. Er der også en """lov""" dvs mildt vejledende retningslinie
om profilbrædder - det tror jeg?



At kalde det en brandfælde er, at påstå, at alle med pejs har
brandfælde, hvis de har gulvtæppe af bomuld i samme stue



Hvis jeg glemmer bouillon udenfor køleskab, er det en bakteriebombe,
men hvis jeg spiser forsigtigt af den og ikke æder op, hvis dårlig
smag, så sker der næppe noget - det bør afvejes intuitivt i den
enkelte situation, og hvis fx jeg har godt immunforsvar og ikke har
job så jeg lider slemt ved lidt diarre, så er det MIN BESLUTNING at
løbe risiko



Lejerne flyttede ind i en 98% brandfælde og og kan droppe deres ønske
om at gøre det til en 99% brandfælde.



Hvis jeg sætter brædder op uden isoleringsfyld under brædder mellem
spær, så svarer det til, at jeg har bygget nogle flade tomme
pulterrum med det materiale, som lejerne har fået mig til at investere
2200 kr i.

Når de rejser, kan jeg fylde rummene op med gamle aviser el lign. Som
har isoleringsværdi i sig selv, og perfektionisme er pjat vedr nogle
få års brugsperiode.

Brandregulativer tager ikke højde for individuelle forhold og er ikke
noget, man straffer udfra, heller ikke hvis lejerne er ulykkesfugle og
laver ildebrand -

- som måske vil blive en anelse værre pga de lejerkrævede
brædder end ellers.

-

Flamingo bør ikke bruges til askebægre , hvis ikke folk skodder
grundigt, altid.

Flamingo beskyttet med brædder er normalt ikke farligere end brædderne
alene





 
 
Eliasen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 28-11-06 01:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
news:XNKah.17$K06.13@fe194.usenetserver.com...
>
> Så jeg står på et langt højere stade end BZ, Islam, Stalin osv
>

Bliv endelig i troen eller udeblivelsen af samme. Du er på samme stadie
som alle andre. Hverken mere eller mindre. Jeg skal ikke dømme om det
oftere er mindre.

>
>
> Jeg lokker ikke lejere ind i brandfælder, men står fast på aftaler og
> bøjer mig gerne for kompromis, når sagen er ordentlig belyst, ikke
> før.
>
> Hvis jeg lokkede til at ryge i togvogn med ubeskyttet indvendig
> flamingo-isolering, ville jeg være kritisabel.
>
> Fordi lejere fra starten har vidst, at jeg ikke er normal og måske
> netop har valgt at bo her delvis, fordi de fandt det spændende, så er
> jeg ukritisabel
>

Alene din manglende interesse for forståelse for lovgivningen gør dig
yderst kritisabel. Du egner dig tilsyneladende ikke til at omgås andre
mennesker professionelt, så mon ikke du blot skal opmagasinere dine
ytringer desangående på dit "highly flammable" loftsrum.

--
Eliasen



Bo Warming (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-11-06 16:55

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message
news:456b819d$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
> news:XNKah.17$K06.13@fe194.usenetserver.com...
>>
>> Så jeg står på et langt højere stade end BZ, Islam, Stalin osv
>>
>
> Bliv endelig i troen eller udeblivelsen af samme. Du er på samme
> stadie som alle andre. Hverken mere eller mindre. Jeg skal ikke
> dømme om det oftere er mindre.

Jeg er ofte udskretet som særligt afvigende, og derfor er der grund
til at påpege at det er altid ufarligt når ingen vold

>> Jeg lokker ikke lejere ind i brandfælder, men står fast på aftaler
>> og bøjer mig gerne for kompromis, når sagen er ordentlig belyst,
>> ikke før.
>>
>> Hvis jeg lokkede til at ryge i togvogn med ubeskyttet indvendig
>> flamingo-isolering, ville jeg være kritisabel.
>>
>> Fordi lejere fra starten har vidst, at jeg ikke er normal og måske
>> netop har valgt at bo her delvis, fordi de fandt det spændende, så
>> er jeg ukritisabel
>>
>
> Alene din manglende interesse for forståelse for lovgivningen gør
> dig yderst kritisabel. Du egner dig tilsyneladende ikke til at omgås
> andre

Er du sikker på at du har dyb indsigt i hvad din dømmesyge for dig til
at skrive?

> mennesker professionelt, så mon ikke du blot skal opmagasinere dine
> ytringer desangående på dit "highly flammable" loftsrum.

Som fanatisk tilhænger af åbenhed, er alt der sker i mit hus i samråd
med lejere og kun hvis de skriver under på at de tager fuldt medansvar
for valg af isoleringsmateriale, sker den af dem ønskede isolering

Min forståelse af loven er total men som så ofte i jura er det
afgørende at afveje sandsynligheder for myndighedernes eventuelle brug
af loven i forskellige situationer

At en kraftig brand er en slem sag og at flamingo ved VISSE BRANDE er
meget uheldigt, er indlysende, men der er forhold her der gør at det
kan være fornuftigt, når indpakket i alukraft

Måske eventuelle brædder også bør tapetseres hermetisk tæt med
alukraft

Det der starter en brand er ofte sjusket henslængte aviser og tyndt
tøj og cigaretter og stearinlys - jeg bør nok (måske) spionere lidt
på lejernes vaner i så henseende

Men de er meget ædruelige så jeg er ikke nervøs



Bo Warming (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 29-11-06 00:03

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message
news:456b819d$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
> news:XNKah.17$K06.13@fe194.usenetserver.com...
>>
>> Så jeg står på et langt højere stade end BZ, Islam, Stalin osv
>>
>
> Bliv endelig i troen eller udeblivelsen af samme. Du er på samme
> stadie som alle andre. Hverken mere eller mindre. Jeg skal ikke
> dømme om det oftere er mindre.

Du klipper så ingen forstår sammenhængen

Jeg nævnte at mine ekstreme synspunkter er ufarlige og rent verbale
men BZ og Islam er voldelige så jeg står etisk over dem "på et højere
stade"

Hvor er du uenig?



Jens (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 28-11-06 16:24

Bo Warming wrote:
> Jo, jeg er som en muslim

Modtager du så også bistandshjælp ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408932
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste