Har jeg mon ret?
Fra : Kasper Christensen

Dato : 27-11-06 22:52

Hej med jer

For længe siden fik jeg megen hjælp herinde til et forsikringsspørgsmål
med et stenslag fra en græsslåmaskine på en beboers rude.

Vores forsikring har sagt, at vi (Parcelforeningen) ikke kan stå til
ansvar for et sådan uheld, da man ikke kan finkæmmme en græsplæne inden
man slår den.

Den side er så afsluttet.

Meeeen....

Beboeren med vinduet har nu sendt sagen til advokat nu og det jeg ikke
forstår. Plejer man ikke at lade de 2 forsikringsselskaber slås om den
problematik?

Jeg har en formodning om at skadeslidte ikke har glasforsikring eller
har en høj selvrisiko (Dette spørgsmål vil hun ikke svare på). Tror I
jeg har ret? (Flere af jer kender nok gangen i sådanne sager bedre end mig)

Mvh

Kasper

Fra : Holst

Dato : 27-11-06 23:02

Kasper Christensen wrote:

> Jeg har en formodning om at skadeslidte ikke har glasforsikring eller
> har en høj selvrisiko (Dette spørgsmål vil hun ikke svare på). Tror I
> jeg har ret? (Flere af jer kender nok gangen i sådanne sager bedre end mig)

Hvis hun ikke selv skulle punge penge ud, gad hun jo nok ikke sende den
til en advokat. Så jo, jeg tror du har ret.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-06 08:22

Moske vil hun ikke have en "skade" hos eget forsikringsselskab eller at
forsikringsselskab ikke vil anerkende det som et forsikrings spørgsmål.

Derfor et civilt søgsmål.