Kan jeg få penge mine penge tilbage?
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 11:47

Hej Gruppe.

Jeg skal prøve at gøre det kort, og præsis som muligt.

Jeg flyttede i starten af August i år, i hus, hvor nordit.dk levere internet
gennem vores kabel tv.
Jeg bestillet via deres hjemmeside. Fik efter 18 dage hul igennem til
nettet - Men det er så også alt.
Betaler for en 2048/256 linier, men denne linie kører for det meste kun som
128-512 linie - Og det med en Ping på over 500ms. Så dvs. at linien er
ubrugeligt til spil og IP-telefoni, hvilket jeg bruger meget (Eller gjorde)
Til først testede jeg jo mit udstyr, da jeg jo troede fejlen var ved mig.
Kontaktede derefter NOrdit.dk, hvor den første medarb. ikke kunne se der var
noget galt med linien til vores lokal område, eller andet.
Jeg købte en ny router, da det måske var den, men ´hellere ik. Efter megen
tid, med kabel udskift og alt andet, var jeg sikker på, fejlen ikke var ved
mig. Ringe igen, og der var det en medarb. som vidst at det ikke virkede her
i vores område. Det var noget med at Upload fra vores central, var for
lille, og derved stod pakker i kø, som gjorde at pingen og linie var dårlig.
De forventet det ville virke igen efter 3-5 uger.
Tiden går.
Ringer igen efter 6 uge, da intet virker, og de første medarb. man taler
med, ved ikke det ikke virker her ude.
For fat i en som ved noget, som fortælller de stadig arb. på sagen- noget
med at der skal graves nye kabler ned, fra deres central til en sonofon
point et eller andet sted.
Får altid at vide at det går vel ikke mere end 3 ugers tid.
Idag, virker det stadig ikke, og de har ikke så meget som sat en spade i
jorden endnu. Nu kommer vinteren, og der graver de vel næppe mere. Jeg
betaler fuld pris + 695 kr i oprettelse dengang, og har ikke brugt det til
noget endnu... Jeg giver op, og bestiller fastnet tlf ved tdc og får mig en
bredbåndslinie, men kan jeg få mine penge retur, da jeg aldrig har fået det
som jeg bestilte?
Vil lige gøre opmærksom på, at der intet står på deres hj. side om at det
ikke virker her (Ø.Bjerregrav) og at man sagtens stadig kan bestille
internet ved dem, her til!?

Mvh

Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-06 21:42

In news:12mis448dgh7m79@corp.supernews.com,
ji <ji> typed:
> Hej Gruppe.
>
> Jeg skal prøve at gøre det kort, og præsis som muligt.

Jeg har præcis samme problem med Cybercity, har nu haft dem i 6 måneder i
morgen, pg det har virker EN måned, alligevel mener de jeg skal betale for
6, da jeg jo har skrevet under på en aftale, og ikke har fejlmeldt det (så
når man ringer og siger til support "min linie virker ikke, den har den og
den fejl" så er det ikke en fejlmelding i deres opfattelse, så det korte og
lange må jo være at man som ISP blot kan sige, du har skrevet under på en
aftale, og den er du bundet af, nå ja det virker ikke, men du skal stadig
betale) (så venter på de trækker mig i retten)

Ps. er godt træt af den måde de danske ISP vælger at drive forretning på.

--
MVH.
N_B_DK