Spørgsmål vedr. tilskud til nødvendigt aut~
Fra : -= JF =- priv

Dato : 25-11-06 15:35

Hej.

Hvis man pga. handicap skal have automatgear i sin bil, kan man få tilskud
til dette - Men er det op til kommunen at bestemme tilskudets størrelse, om
tilskudet er afhængigt af køb af ny bil, eller om det også kan gives til køb
af brugt bil, eller er det en statsfastsat beslutning?

--
Mvh. John

Fra : Holst

Dato : 25-11-06 16:06

-= JF =- priv wrote:

> [...]
> tilskudet er afhængigt af køb af ny bil, eller om det også kan gives til køb
> af brugt bil, eller er det en statsfastsat beslutning?

Kommunen vurderer dine behov og fastsætter så at sige tilskuddet derefter.

Men prøv eventuelt at spørge i news:dk.helbred.hamdicap, idet der netop
i den gruppe sidder nogle mennesker med noget viden derom.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 25-11-06 19:35

Holst (newsnov06@shelter.dk) kradsede følgende besked i
<45685bdc$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> [...]
> Men prøv eventuelt at spørge i news:dk.helbred.hamdicap, idet der
> netop i den gruppe sidder nogle mennesker med noget viden derom.

Tak for svaret!
Jeg burde da selv have tænkt på den gruppe du nævner
Jeg hopper der hen!

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-11-06 19:48

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Kommunen vurderer dine behov og fastsætter så at sige tilskuddet derefter.

Det er ikke rigtigt. Normalt er det, men ikke med automatisk
transmission.

Hvis du køber bilen som fabriksny og født med automatgear får du et
helt fast tilskud på 19.800 i 2006. Dette tilskud kan du kun få, hvis
bilen er under 1 år gammel.

Hvis du skal have det sat i en "gammel" bil, skal du være opmærksom på
at der tidligst kan gives nyt tilskud til særlig indretning efter 6
år, også selvom du køber ny bil. Om du her får et fast tilskud på
19.800, eller om du får det reelle beløb er jeg faktisk ikke klar
over.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale