Tele 2 igen
Fra : alexbo

Dato : 22-11-06 18:17

Davs Ng

Er jeg på vildspor når jeg mener at Tele 2 selv aktivt har medvirket til at
sagen ikke kommer videre.
At de ikke behøvede at anke noget.
At hvis de intet havde gjort ville fogedsagen skulle have være prøvet i
retten.
At Tele 2 må have meddelt modparten at de ikke ønskede at forsvare deres
synspunkt.

At de ved ikke at gå i retten, holder muligheden åben for andre, hvor en
tabt retssag ville gøre det nærmest umuligt for andre.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 22-11-06 20:23

In news:4564863f$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> typed:
> Davs Ng
>
> Er jeg på vildspor når jeg mener at Tele 2 selv aktivt har medvirket
> til at sagen ikke kommer videre.

Det mest skræmmende er at TDC og Cybercity, vælger at lukke også, det er den
værste glidebane jeg kan komme i tanke om er sket i de sidste 20 år (hvis
ikke mere)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter

Dato : 22-11-06 21:04

> værste glidebane jeg kan komme i tanke om er sket i de sidste 20 år (hvis
> ikke mere)

TDC har da ikke lukket noget endnu!!

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 22-11-06 21:11

In news:4564ad15$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Peter <doc_069X@hotmail.com> typed:

http://www.computerworld.dk/art/36701?a=rss&i=0

--
MVH.
N_B_DK

Fra : alexbo

Dato : 22-11-06 22:09

"N_B_DK" skrev

> Det mest skræmmende er at TDC og Cybercity, vælger at lukke også,

Jeg kan ikke rigtig se det skræmmende i at deres jurister vurderer sagen på
samme måde som Tele 2`s.

Hvis de er enige i at allomfp3 handler med stjålne varer, og at lukningen af
ruten dertil er i overensstemmelse med dansk lovgivning, så kan de ikke gøre
andet end at lukke.
Det er også muligt de er uenige men ellers nærmest ligeglade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-11-06 22:32

alexbo wrote:

> [...]
> lukningen af ruten dertil er i overensstemmelse med dansk
> lovgivning, så kan de ikke gøre andet end at lukke.

Har du overvejet implikationerne af dette synspunkt? IFPI/APG lejren har
formentlig en bruttoliste på 25.000 websteder, som de gerne ser lukket
af den ene eller den anden grund. Skal internetudbyderne afsætte
ressourcer til at foretage en detaljeret juridisk vurdering af samtlige
25.000 sager (og hvem skal betale?), eller skal man holde fast i
princippet om at der skal afsiges en dom vedr. hver enkelt sag? Det
sidste er man allerede ved at give afkald på, når man "giver op" på
grundlag af en foreløbig retskendelse ved fogedretten. Der er en grund
til at der skal anlægges en justifikationssag efter en kendelse ved
fogedretten; en sag, som vi bliver "snydt" for i dette tilfælde.

--
Jesper Lund

Fra : N_B_DK

Dato : 22-11-06 22:32

In news:4564bca6$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> typed:
> Jeg kan ikke rigtig se det skræmmende i at deres jurister vurderer
> sagen på samme måde som Tele 2`s.

Men det er vi mange andre der kan.

> Hvis de er enige i at allomfp3 handler med stjålne varer, og at
> lukningen af ruten dertil er i overensstemmelse med dansk lovgivning,
> så kan de ikke gøre andet end at lukke.

Hvordan kan DE afgøre om noget er ulovligt i Rusland ?

> Det er også muligt de er uenige men ellers nærmest ligeglade.

Ja måske nu, men de opdager senere det var en meget stør brøler at stå
passive nu.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 22:46

Den 22-11-06 22.32 skrev N_B_DK følgende:

> Hvordan kan DE afgøre om noget er ulovligt i Rusland ?

Det gør de heller ikke. De vurderer, om det er ulovligt i Danmark ud fra
danske love. Eller de vurderer, om det er værd at tage slåskampen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : alexbo

Dato : 23-11-06 21:49

"N_B_DK" skrev

> Men det er vi mange andre der kan.

Er I, hvor mange?

> Hvordan kan DE afgøre om noget er ulovligt i Rusland ?

Det gør de heller ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 23:42

In news:456609b8$1$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> typed:
> Er I, hvor mange?

Hvilken rolle spiller det hvor mange der kan se det skræmmende i det ?

> Det gør de heller ikke.

Dvs der bliver spærret for en side der er lovlig, fordi de ikke kan lide
siden ? ja det er da en endnu bedre grund....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-11-06 23:22

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev:

> Jeg kan ikke rigtig se det skræmmende i at deres jurister vurderer
> sagen på samme måde som Tele 2`s.

Der er flere problemer ved bare at følge IPFIs krav. Bl.a. er det
umiddelbart klart, at IPFI vil kræve en lang række sider lukket -
AllOfMP3 var bare den mest oplagte i første omgang. Men konsekvenserne
er større end som så. En lang række kendte og meget brugte sider skal
også lukkes derunder Google. Google foretager nemlig i meget stor
udstrækning eksemplarfremstilling i strid med Lov om ophavsret.

> Hvis de er enige i at allomfp3 handler med stjålne varer,

At kopiere ophavsretsligt beskyttet materiale har intet med tyveri at
gøre.

> og at
> lukningen af ruten dertil er i overensstemmelse med dansk
> lovgivning, så kan de ikke gøre andet end at lukke.

Hvem siger at det er i overensstemmelse med dansk lovgivning? Der er to
§§ der regulerer spørgsmålet.

§ 11 a. Det er tilladt at fremstille midlertidige eksemplarer, som

1) er flygtige eller tilfældige,

2) udgør en integreret og væsentlig del af en teknisk proces,

3) udelukkende har til formål at muliggøre enten en mellemmands
transmission af et værk i et netværk mellem tredjemænd eller en lovlig
brug af et værk og

4) ikke har selvstændig økonomisk værdi.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke for edb-programmer og
databaser.

Her røg argumentet i Fogedrettens afgørelse med eksemplarfremstilling
efter Lov om ophavsret §2. Eksemplarfremstillingen er nemlig fuldt ud
lovlig når den er midlertidig og udgør en væsentlig del af en teknisk
process.

Og den anden relevante § er i lov om tjenester i informationssamfundet:

§ 14. En tjenesteyder, som på et kommunikationsnet transmitterer
information, der leveres af en tjenestemodtager, er ikke ansvarlig for
den transmitterede information, hvis tjenesteyderen

1) ikke selv tager initiativ til transmissionen,

2) ikke udvælger modtageren af transmissionen og

3) hverken udvælger eller ændrer den transmitterede information.

Stk. 2. Transmission som nævnt i stk. 1 omfatter også automatisk,
mellemliggende og kortvarig oplagring af information, hvis denne
oplagring udelukkende har til formål at gennemføre transmissionen, og
hvis oplagringen ikke varer længere, end hvad der med rimelighed kan
antages at være nødvendigt for at gennemføre transmissionen.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 gælder også for en tjenesteyder,
der leverer adgang til et kommunikationsnet.

Dvs. ren videreformidling som der er tale om når brugeren bruger deres
internetforbindelse er udbyderne ikke ansvarlige for.

Vi kan så stadig godt argumentere for, at adgangen til materialet skal
lukkes, hvis der er tale om retsstridigt materiale. Dette i henhold til
retsplejelovens §642.

Men og her skal vi holde tungen lige i munden:
§642 i RPL kan kun bruges, hvis formålet med forbudet forspildes, hvis
sagen skal køre ved de almindelige domstole. Jeg anser det som
tvivlsomt, at dette er opfyldt i forhold til AllOfMP3. IPFI kan bare
køre sagen ved de russiske domstole og der kræve erstatning for deres
påståede tab.

Derudover skal vi bemærke, at der i §14 i lov om tjenester i
informationssamfundet ikke står noget i §14, om at udbyderen når denne
gøres opmærksom på krænkelser skal hindre adgangen til det pågældende
materiale. Det er derimod specifikt omtalt i §§15-16 om henholdsvis
caching og oplagring. Det er næppe tilfældigt, at man ikke nævner noget
om at hindre materialet i §14 mens man specifikt gør det i §§15-16.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : alexbo

Dato : 23-11-06 21:50

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev

> Der er flere problemer ved bare at følge IPFIs krav. >

Det er muligt men har ikke noget med mit indlæg at gøre,
jeg skriver at det ikke er skræmmende at flere jurister har samme vurdering.

mvh
Alex Christensen

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-11-06 23:26

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> Det gør de heller ikke. De vurderer, om det er ulovligt i Danmark
> ud fra danske love. Eller de vurderer, om det er værd at tage
> slåskampen.

Den diskussion har vi haft. Det er ikke relevant når vi snakker
musik. Det er lovligt at købe musik i udlandet og det er lovligt at
importere musik købt i udlandet til Danmark.

Det altafgørende er fortsat, at der ikke er en russisk
domstolsafgørelse der erklærer AllOfMP3 for ulovlig.

Hvad siger du eksempelvis til denne eksemplarfremstilling:
http://64.233.161.104/search?q=cache:DPMuNGH8wEQJ:www.kimludvigsen.dk/+kimludvigsen.dk&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1

Du kan reelt kræve at de danske udbydere skal lukke for adgangen til
Google pga. ovenstående, da du næppe har indgået en aftale med
Google om, at de må foretage eksemplarfremstilling.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 27-11-06 12:06

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev:

> Det er muligt men har ikke noget med mit indlæg at gøre,
> jeg skriver at det ikke er skræmmende at flere jurister har samme
> vurdering.

Dit svar giver ikke rigtigt mening.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 27-11-06 12:08

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev:

> Og en kopi af et bestemt filmklip er blevt afvist som bevis fordi
> det kunne være en forfalskning
> Jow der er forskel på folk og fæ

Den er faktisk værre endnu. Ham der har filmet har modtaget bødeforlæg
for ikke at oplyse om hvem der førte bilen, da bilen blev ført med al
for høj hastighed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-06 16:12

Morten Bjergstrøm wrote:

> Den er faktisk værre endnu. Ham der har filmet har modtaget bødeforlæg
> for ikke at oplyse om hvem der førte bilen, da bilen blev ført med al
> for høj hastighed.

Det er der ikke noget forkert i - men sammenlignet med resten af sagen
virker det knap så godt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 27-11-06 17:57

> Det er der ikke noget forkert i - men sammenlignet med resten af
> sagen virker det knap så godt

Ja jeg manglede vist lige en forklaring. Min pointe var, at det ikke er
heldigt, at man udsteder et bødeforlæg til den bagvedkørende men ikke
den forankørende i den pågældende sag med begrundelsen, at sagerne slet
ikke er sammenlignelige.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-06 11:55

alexbo wrote:
> [...]
> ruten dertil er i overensstemmelse med dansk lovgivning, så kan de ikke gøre

Så skal der da også lukkes for lauritz.com, dba.dk, qxl.dk,
guloggratis.dk, ebay.com.........

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 12:00

In news:1164279271.181350.90720@h54g2000cwb.googlegroups.com,
Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:

> Så skal der da også lukkes for lauritz.com, dba.dk, qxl.dk,
> guloggratis.dk, ebay.com.........

Det skal nok komme, de (internet udbyderne) har vitterligt ikke set hvilke
konsekvenser den fogeddom vil få.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 12:16

N_B_DK was thinking very hard :
> Det skal nok komme, de (internet udbyderne) har vitterligt ikke set hvilke
> konsekvenser den fogeddom vil få.

Det tror jeg nu nok de har, men de har nok også set at det danske
retsvæsen er så inkompetente i forhold til IT at det vil være uønsket
opmærksomhed hvis man kører sagen videre - tænk hvis flere fik ideer...

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 13:28

In news:mn.badb7d6b60b778bb.34878@news.hs235.dk,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> typed:

> [...]
> retsvæsen er så inkompetente i forhold til IT at det vil være uønsket
> opmærksomhed hvis man kører sagen videre - tænk hvis flere fik

Og netop derfor SKAL sådan en sag prøves ved højere instans, sagen har
allerede fået maksimal uønsket opmærksomhed, så de skyder sig i begge fødder
ved at sige ja vi kan jo ikke ændre på den dom (hvilket de ikke aner om de
kan), korrekt at fogedretten muligvis vil dømme en sag mod TDC/CC på samme
måde som med Tele2, men det er ikke ensbetydende med at højere instans også
vil dømme i samme retning. (TDC er forståeligt nok, da de har en interesse i
siden ikek kan ses af deres kunder, da kunderne så måske vil handle i deres
online musik butik istedet for).

Sagen lugter meget af inkompetance (blandt forsvarere og dommer)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter

Dato : 23-11-06 13:53

> Sagen lugter meget af inkompetance (blandt forsvarere og dommer)

Det er jo ikke nogen nyhed.
De har jo længe godtaget screendump som beviser på fildeling,
på trods af at screendumps nemt kan forfalskes.

Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 14:04

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-06 14:04

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke nogen nyhed.
> De har jo længe godtaget screendump som beviser på fildeling,
> på trods af at screendumps nemt kan forfalskes.

De fleste beviser der fremlægges i civile sager kan nemt forfalskes, så der
er egentlig ingen forskel her.

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-06 14:05

Den 23-11-06 13.52 skrev Peter følgende:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De har jo længe godtaget screendump som beviser på fildeling,
> på trods af at screendumps nemt kan forfalskes.

Hvis man afviser beviser, fordi de kan forfalskes, så vil der ikke være
ret mange beviser tilbage i retssager.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polterabend: Tysk udtryk for et spøgelse, der larmer om aftenen...

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 14:44

In news:45659992$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Peter <doc_069X@hotmail.com> typed:

> Det er jo ikke nogen nyhed.
> De har jo længe godtaget screendump som beviser på fildeling,
> på trods af at screendumps nemt kan forfalskes.

Det jeg tænker på er at der ifølge dommen jo nu sker en kopiering i
routeren, og det er specielt den del, de vil forbande langt væk senere. (det
er ikke så meget det at der nu skal spærres for en bestemt side, men mere de
tekniske dele af sagen).

Det samme vil nu kunne ske med teleselskaberne, (at de gøres ansvarlige for
hvad folk siger fordi de benytter deres net).

--
MVH.
N_B_DK

Fra : alexbo

Dato : 23-11-06 21:40

"N_B_DK" skrev

> Sagen lugter meget af inkompetance (blandt forsvarere og dommer)

Måske men de læser jo nok ikke her, så hvorfra skulle de få kompetancen.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 23:45

In news:456609b8$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> typed:
> Måske men de læser jo nok ikke her, så hvorfra skulle de få
> kompetancen.

Man skal ikke dømme i sager man intet aner om, man sætter jo heller ikke en
bager til at udføre operationer, man sørger for at den / de personer man
sætter til at udføre et givent arbejde er kompetente og holder sig løbende
up to date med den seneste viden.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : alexbo

Dato : 23-11-06 21:38

"Christian B. Andresen" skrev

>Så skal der da også lukkes for lauritz.com, dba.dk, qxl.dk,
>guloggratis.dk, ebay.com.........

Det er muligt, men jeg mener ikke at afgørelsen af hvad der er ret eller
uret skal afgøres af antallet af mulige lovbrydere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-06 12:15

N_B_DK wrote:
> [...]
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:

> Det skal nok komme, de (internet udbyderne) har vitterligt ikke set hvilke

Enig, og jeg forstår heller ikke at deres branceforening ikke vil
prøve sådan en sag.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk