Garantireperation - Infocare
Fra : Id

Dato : 17-11-06 07:01

Hej gruppe

Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare

Jeg sendte min 19" samsung-913B til garantirep hos Infocare d. 23/10
Forventede ca. en uges rep tid + forsendelse
Kontaktede dem efter ca. 14 dage for at høre hvornår jeg ville modtage min
skærm.
Fik det svar at alt inden for 2 mdr. var akseptabel rep tid, det mente jeg
ikke
Fik svarret forventet færdig 16/12.

Er det rimeligt? er det normalen? eller hvad gør jeg?

Forslag modtages med tak

Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
mail, det har de dog ikke gjort.

Mvh.

Id

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
107 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis TryUs SPAMfighter i dag!

Fra : JSM

Dato : 17-11-06 07:35

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.

Jeg var tidligere værkstedschef med ansvar for håndtering af rma hos en
IT-leverandør. Jeg har derfor haft en del at gøre med Infocare. Og det du
beskriver der lyder desværre meget lig mine oplevelser med dem. De er sløve
til at reparere og man skal helst rykke jeg-ved-ikke-hvor-mange-gange før
der sker noget. Men bare vent - du mangler stadig, at de får smidt din skærm
væk og skal vente 3-4-5 uger på at de lokaliserer den igen, hvilket en
overgang var mere reglen end undtagelsen at de gjorde.
Jeg har ikke meget til overs Infocare. Når jeg i dag køber nyt udstyr
spørger jeg altid om hvem der udfører evt.garanti-reparationer. Hvis svaret
er Infocare, vælger jeg et andet produkt.

mvh
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 17-11-06 12:53

In news:455d5822$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JSM <sevelsted@pc.dk> typed:

Uden at overskrive min tavshedspligt helt, så kan jeg sige du er ikke helt
forkert på den, de har dog fået noget emre styr på hvor apperaterne er efter
de flyttede til nye lokationer, rep tiden den er stadig ekstremt svingende.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 17-11-06 12:57

In news:b0b23df04829cb9b948b314050febfd6@spamme-dyndns.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
> In news:455d5822$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> JSM <sevelsted@pc.dk> typed:
>
> Uden at overskrive

Overskride selvfølgelig.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Christen Fihl

Dato : 17-11-06 10:48

> Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare

Ja da, jeg skulle have SyncMaster ombyttet for et par år siden, da
strømforsyningen lugtede meget brændt.
Altså uden at den gamle først skulle kontrolleres.

Men InfoCare skulle jo først lige have en container hjem med nye
forsyninger, var deres forklaringen på at der gik flere måneder, inden jeg
fik en ny.

> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
> mail, det har de dog ikke gjort.
Næste gang jeg selv har problemet vil jeg sørge for at det er forretningen,
der tager al besværet, og ikke mig selv.
Så lad hellere forretningen få svaret tilbage fra InfoCare. Så kan de rykke
jævnlig.
Til sidst (efter diverse "rimelige tider") må de jo give dig en ny skærm.

Så desværre...
Christen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-11-06 12:36

Id wrote:
> [...]
>
> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.

Retningslinierne kan du finde her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

Det udpensler naturligvis ikke hvilken frist du måtte kunne gøre
gældende for din vare, og så bliver man som lægmand hurtigt usikker i
sin sag.

Men nederst kan du læse at du under alle omstændigheder må henvende dig
til butikken med et ultimatum svarende til den frist der er passende for
din sag.

Af de paraller der kan drages af denne sag kan du læse at en skærm ikke
betragtes som en teknisk kompliceret sag. Hvad der skiller sagerne og
taler imod, er hvorvidt en kalender(med skærm) kontra en "bare" skærm
kan betragtes som nødvendig for forbrugeren.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/afhjaelpning-i-godt-en-maaned-var-for-laenge/

Her er en afgørelse for en harddisk, der må siges at være lige så
nødvendig for forbrugeren som en skærm. Tidslinien er lidt uklar i
beskrivelsen, men man kan da læse at der ihvertfald kan hæves efter 2
md. (om det kunne være mindre fortaber sig i de manglende detaljer)
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/langsom-afhjaelpning-gav-koeber-ret-til-ophaevelse/

Hvis ikke der er nogen der kan finde nogen afgørelser der går under 2
mdr. ville jeg acceptere dette og huske at give en skriftlig frist til
butikken inden den tid kommer (en skriftlig frist skal gerne gives en
uge før den udløber).
Alternativt kan du kræve en mindre tid (1 md?, 1½?, en uge fra nu?
måske) og forberede dig på at det er dig der skal gå først i den sag og
være ham der giver anledning til den afgørelse vi sidder og mangler.