Hæk på forkert side af skel ?
Fra : T-Rex

Dato : 16-11-06 00:18

Jeg er ved at købe et hus hvor hækken tydeligvis står 1 meter inde på
naboens grund og det har den gjort i over 20 år siger de øvrige naboer. Kan
naboen kræve hækken fjernet eller har han mistet retten til noget af sin
grund fordi den har stået så længe ?
Der foreligger ingen tilladelser eller samtykker og alle tidligere ejere er
døde, men derfor kan de tidligere ejere jo sagtens have været enige om
placeringen.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 16-11-06 07:19

Hvis skelpæl ikke står der skal du bede sælger el
mægler sørge for en landmålerattest an forholdet
og tage forbehold for at sælger betaler gildet vrdr
genetablering af skellet rigtige sted.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-11-06 08:19

"står 1 meter inde på naboens grund "

Så kan du da glæde dig over at du slipper for at klippe hæk.

Som jeg ser det kan han jo bare fjerne hækken, det er jo hans og ikke din.
Han kan da ikke forlange at du skal blandes ind i det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Anders Majland

Dato : 16-11-06 09:10

> Som jeg ser det kan han jo bare fjerne hækken, det er jo hans og ikke din.
> Han kan da ikke forlange at du skal blandes ind i det.

Nej men han kan forlange at køber skal medvirke (betale sin halvdel) ved
etablering af et fælles hegn/hæk.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-11-06 13:42

"kan forlange at køber skal medvirke (betale sin halvdel) ved etablering af
et fælles hegn/hæk"

Hmmm. Uden at jeg er inde i reglerne, er det så ikke kun hvis der er krav om
hæk i lokalvedtægter/planer. Ellers er der vel ikke et krav at kan skal have
hæk rundt om sin grund...

Fra : per christoffersen

Dato : 16-11-06 14:04

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om hæk i lokalvedtægter/planer. Ellers er der vel ikke et krav at kan skal

Det er jo altid lidt skidt ikke at være inde i reglerne, hvis man vil udtale
sig om jura

Reglerne om fælleshegn (i hegnsloven) er, at de to parter som udgangspunkt
skal deles om afgivelse af jord og udgifter til rejsning.
Fælleshegn skal rejses, hvis denm ene af parterne ønsker det, og her tæder
delingen også i kraft.

Herudover kan der være planmæssige krav, som du er inde på.

/Per