Gæld stiftet, vildledt af samlever
Fra : Benny Andersen

Dato : 15-11-06 23:15

Situatioen er at min mors samlever lige er kommet ud af billedet, og vi
(jeg og søskende) overtager oprydning i økonomien. Det skal nævnes at min
mor har Alzheimers demens, og det har vi papirer på fra undersøgelser på
hospital. Min mor lever desuden med en sindslidelse.
Økonomisk er det noget rod, med regninger som ikke er betalt og der er
stiftet gæld.
Det er altsammen i min mors navn, og alle gældsposter vedrører noget som
hun er mere eller mindre del i. Man kan bare sige at det hele er skørt -
bevidst manglende vilje til at betale (af deres i praksis dengang fælles
midler) fra hendes tidligere samlevers side. Han styrede økonomien.
Hans handlinger antyder:
   1) Hun skal have en gæld, der bliver ved med at vokse - fordi den først i
retten bliver tilføjet advokatomkostninger og gebyrer, og siden vil blive
tilskrevet renter. Det med helt at ignorer rykkere og breve fra indrivnings
advokater viser denne hensigt.
   2) Vilje til at rende fra fra gæld. Da hendes konto i Danske Bank var
overtrukket med over kr. 50.000 (kassekredit) og der blev problemmer,
oprettede han en konto i eget navn i lån og spar bank, og ændrede
udbetalinger af hendes pensioner til hans konto (internettet - nem konto)

Er der nogen mulighed at få gjort ham til debitor overfor fordringerne.
Disse er

Falck Abonnement
Falck bugseringsudgift (bil)
Telefon regning
Elektriker
VVS arbejde
Acceptcard (min mor har skrevet under på kreditaftale)

Nogle af fordringerne går snart i retten og vil dermed vokse med små kr.
3000,- Ændrer det noget på eventuelle muligheder for at gøre krav overfor
ham, at jeg betaler regningerne.

Benny Andersen

Fra : David T. Metz

Dato : 16-11-06 09:38

Benny Andersen skrev:

> oprettede han en konto i eget navn i lån og spar bank, og ændrede
> udbetalinger af hendes pensioner til hans konto (internettet - nem konto)

Overraskende hvis det kan lade sig gøre, men det er bedrageri. Jeg ville
ikke tøve med en anmeldelse.

David

Fra : NDAN

Dato : 16-11-06 11:47

Nem konto kører vel efter persom nummer så hvordan vil du forklare at en
anden har fået overført pension?

Fra : per christoffersen

Dato : 16-11-06 12:30

"NDAN" <kni@kabelogmail.dk> skrev i en meddelelse
> Nem konto kører vel efter persom nummer så hvordan vil du forklare at en
> anden har fået overført pension?

Den pågældende har muligvis haft adgang til netbanken, hvor man kan bytte
nem konto.
Alternativt kan det lade sig gøre, hvis man har adgang til den digitale
signatur eller muligvis gennem SKATs Tast Selv.
Man angiver selv NEM konto, og der er ikke et check på personnummer i den
forbindelse.

/Per

Fra : Benny Andersen

Dato : 16-11-06 19:00

On Thu, 16 Nov 2006 11:47:06 +0100, NDAN wrote:

> Nem konto kører vel efter persom nummer så hvordan vil du forklare at en
> anden har fået overført pension?
Via digital signatur tilhørende min mor (personnummer)
Han har administreret deres fælles økonomi, og haft fuldmagt.
Jeg har såmænd fået berettet derom, men tænkte oprindeligt at det var noget
han havde styr på. Først ved oprydning i lejligheden ser jeg hvor skørt det
er.
Benny Andersen

Fra : Benny Andersen

Dato : 16-11-06 19:08

On Thu, 16 Nov 2006 09:38:20 +0100, David T. Metz wrote:

> Overraskende hvis det kan lade sig gøre, men det er bedrageri. Jeg ville
> ikke tøve med en anmeldelse.
>
> David

Han havde fuld adgang til at bestyre det hele, incl. indhente fuldmagter.
Jeg arbejder også på sammenstykke facts der beviser bedrageriske hensigter.
Benny Andersen