erhvervsmobil og returret ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-06 07:22

har fået en mobil af firmaet (nokia n73)
havde deb fra torsdag d. 11 okt. ogca 1 uge frem, fandt så ud af at den hele
tiden går i sort under ind- & udgående opkald ... den genstarter eller låser
blev sendt til rep. hos tdc erhverv, fik den retur med en software
opdatering ... men ligemeget har det hjulpet ... nu er den så til rep. igen

hvor mange gange skal den rep'es før end jeg kan ophæve/annullere handlen ?
- gælder købsloven også for erhverv ???

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-11-06 07:48

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> writes:

> [...]
>

> hvor mange gange skal den rep'es før end jeg kan ophæve/annullere handlen ?

Købeloven gælder for alle køb, også erhvervskøb. Men reglerne for
håndtering af mangler er forskellige. I dit tilfælde er de relevante
paragraffer §41 og §49. Det giver dig umidelbar mulighed for at hæve
købet (§41) hvis leveringsdatoen er overskredet (§49).

//Peter Makholm

Fra : erectus

Dato : 15-11-06 11:00

Johnny B [2000] wrote:

> hvor mange gange skal den rep'es før end jeg kan ophæve/annullere
> handlen ? - gælder købsloven også for erhverv ???

§ 41 og § 49:

§ 41. Er salgsgenstanden efter konkursens begyndelse overgivet til
konkursboet, og er købesummen ikke betalt, kan sælgeren kræve genstanden
tilbage, medmindre boet erklærer at ville indtræde i købet og betaler
købesummen eller på opfordring stiller sikkerhed for dens betaling til
forfaldstid. Har boet afhændet genstanden eller i øvrigt for egen regning
rådet således over den, at den ikke kan tilbageleveres i væsentlig
uforandret stand, har sælgeren ret til at anse boet som indtrådt i købet.

§ 49. Tilbyder sælgeren at afhjælpe en mangel eller at foretage
omlevering, må køberen dermed lade sig nøje, hvis det kan ske inden udløbet
af den tid, da han er pligtig at afvente levering (jfr. § 21), og det
åbenbart ikke kan medføre omkostning eller ulempe for ham.
Stk. 2. Køberens ret til erstatning berøres ikke af denne bestemmelse.

Mvh Jarl

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-11-06 11:12

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> [...]
> paragraffer §41 og §49. Det giver dig umidelbar mulighed for at hæve
> købet (§41) hvis leveringsdatoen er overskredet (§49).

Ahhh, off by one. Det er ikke §41, men §42.