vandskade og anmeldelsesfrist ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 14-11-06 17:19

har haft en vandskade d. 26/8-06 ... men har af personlige årsager glemt at
anmelde den ... er det for sent at gøre nu eller er der regler for sådan
noget ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jubii

Dato : 14-11-06 20:52

On Tue, 14 Nov 2006 17:19:25 +0100, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
>har haft en vandskade d. 26/8-06 ... men har af personlige årsager glemt at
>anmelde den ... er det for sent at gøre nu eller er der regler for sådan
>noget ?

For lidt information til et meningsfuldt svar.

Hvor? lejlighed, båd, sommerhus, garage, kælder o.s.v.
Hvorfra?
Hvordan?
Beviser?

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 14-11-06 21:34

nååå ja ... undskyld

i min kælder under en mega regnbyge ( sidst i august, hvor himmel og hav var
et )
beviser er vel at mange ting i kælderen er vandskadet ... eller er det ikke
nok ?

Fra : JBH

Dato : 14-11-06 22:34

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:455a282a$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
var
> et )
> beviser er vel at mange ting i kælderen er vandskadet ... eller er det

Du burde nok starte med at checke om din forsikring overhovedet vil dække en
vandskade i en kælder :-/

mvh
JBH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-11-06 22:49

JBH wrote:

> Du burde nok starte med at checke om din forsikring overhovedet vil
> dække en vandskade i en kælder :-/

Det gør de hvis der er tale om skybrud. Grænsen ligger på ca 40mm regn
indenfor en time
Vi har fået dækket tingskade, bygningsskade, oprydning plus affugter 2 gange
nu
Men det skal anmeldes umiddelbart efter skaden er sket svjv

Der er ikke andet at gøre end at tage en snak med selskabet
Jeg vil dog ikke sætte næsen op efter dækning på nuværende tidspunkt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 15-11-06 00:10

On Tue, 14 Nov 2006 21:33:42 +0100, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
> [...]
>nååå ja ... undskyld
>
>i min kælder under en mega regnbyge ( sidst i august, hvor himmel og hav var

Nu er der for lidt igen, man kan jo ikke regne ud om du har eget hus på
fredriksberg eller bor til leje. Bor du til leje, kunne udlejeren komme ind i
billedet og så mener jeg du kan "være på den" ved den for sene anmeldelse til
udlejer om vandskade. På den anden side kunne vandskaden skyldes mangler ved
ejendommens sikring mod nedsivende vand i kælderen. Er det ejendommens skyld, så
at sige, kan der måske være en mulighed for erstatning.

Ved eget hus kan det være for sent, men følg andres råd her.

>beviser er vel at mange ting i kælderen er vandskadet ... eller er det ikke
>nok ?

Joh, kan "nogen" gives skylden så er vanskaden jo beviselig.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-06 07:17

det er en andelsforening jeg bor i

skaden kom i forbindelse med et regnvejr, hvor der kom meget vand på kort
tid

Fra : Jubii

Dato : 15-11-06 11:24

On Wed, 15 Nov 2006 07:17:17 +0100, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
>det er en andelsforening jeg bor i

Så er der nogen der kan gøres ansvarlig for at der ikke sådan lige kan trænge
vand ind i ejendommen, især i kældre.

>skaden kom i forbindelse med et regnvejr, hvor der kom meget vand på kort
>tid

Bor bestyrelsen i ejendommen kan de sikkert selv huske det og evt. selv haft
vandskade i deres kældre. Underligt de ikke har rundsendt en skrivelse om at
anmelde vandskader. Er det den du har valgt ikke at udfylde/give til
bestyrelsen, så har du måske et problem.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-11-06 20:20

Johnny B [2000] wrote:

> har intet hørt fra bestyrelsen ...

Kontakt nu bare forening plus bestyrelse, jo før desto bedre
Det værste der kan ske er at du selv hænger på regningen
Jo længere du venter med at gøre noget ved vandskaden dest dyrere kan/vil
det blive

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-11-06 20:51

ville bare lige høre hvad jeg kunne gøre, hvis og hvis ikke ...

tak for hjælpen alle

Fra : K+T

Dato : 15-11-06 20:57

Du kan da anmelde din skade når som helst - men din bevisbyrde for at det er
en forsikringskade bliver jo ikke nemmere af tiden der er gået.

Knud

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4559ec90$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...