SMS spam?
Fra : Christian Madsen

Dato : 12-11-06 20:45

Hej Alle,

Jeg har nu siden torsdag hver dag modtaget mellem 1-2 reklamer fra
Telia, hvor de skriver at jeg kan deltage i en konkurrence hvis jeg
SMS'er forskellige ting til dem.

Er det ikke ulovligt at udsende reklamer på denne måde?

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 12-11-06 20:50

Christian Madsen skrev:
> [...]
> SMS'er forskellige ting til dem.
>
> Er det ikke ulovligt at udsende reklamer på denne måde?

Er du kunde hos dem?

/Bacher

Fra : Christian Madsen

Dato : 12-11-06 20:51

Den 12-11-2006, skrev Codexx:

> Er du kunde hos dem?
>
> /Bacher

Ja.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 12-11-06 20:59

Christian Madsen skrev:

> Ja.

Prøv at se (den ny) markedsføringsloven § 6.

og

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/spamundtagelse/

/Bacher

Fra : Christian Madsen

Dato : 12-11-06 21:07

Codexx har bragt dette til os:

> Prøv at se (den ny) markedsføringsloven § 6.
>
> og
>
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/spamundtagelse/
>
> /Bacher

Tak for svaret. Sådan som jeg ser det, har jeg købt et
telefonabonnement, og de sender reklamer ud ang. rejsekonkurrencer. I
følge loven skal det jo netop være "tilsvarende produkter". Et
teleselskab blev desuden i UfR 2005.3446 straffet for at have sendt
(blandt andet SMS'er ud til kunder).

Nu prøver jeg at ringe til dem i morgen og frabede mig deres reklamer.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 12-11-06 21:58

Christian Madsen skrev:
> [...]
> telefonabonnement, og de sender reklamer ud ang. rejsekonkurrencer. I
> følge loven skal det jo netop være "tilsvarende produkter".

Ja, så er der næppe tvivl om at det ikke falder ind under § 6 stk.
2.

Så med mindre du har "anmodet" om reklamerne, ser det ud til de
strider mod loven. Overvej at sende en kort klage til
Forbrugerombudsmanden.

> Et
> teleselskab blev desuden i UfR 2005.3446 straffet for at have sendt
> (blandt andet SMS'er ud til kunder).

Debitelsagen..... Bøden blev i øvrigt nedsat af Højesteret fra
2.000.000.- (!!!) til 400.000.-

/Bacher

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-11-06 00:21

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> writes:

> [...]
-snip-

> Debitelsagen..... Bøden blev i øvrigt nedsat af Højesteret fra
> 2.000.000.- (!!!) til 400.000.-

Var det den hvor de sendte sms'er til Telmore's kunder? Hvis ja: Ja, det
var noget svineri...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Codexx

Dato : 13-11-06 00:52

Martin Jørgensen skrev:

> -snip-

> Var det den hvor de sendte sms'er til Telmore's kunder? Hvis ja: Ja, det
> var noget svineri...

Ja nemlig.

http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/pdf/fo/SHdom-debitel-anonym.PDF

"Markedschef XXX har forklaret, at han deltog i beslutningen om at
sende 12.000 sms'er for at lave "lidt sjov i gaden" i forbindelse med
TDC's køb af Telmore."

/Bacher