Forkert vindue fra "Bedst og Billigst"
Fra : Sune

Dato : 10-11-06 19:50

Hej
Vi har modtaget et vindue, der var med forkert glas i fra "Bedst og
Billigst" vinduer.
Først bad vi dem tage det med retur, da det var forkert. Så får vi oplyst,
at det kan de da godt, men så vil det koste 125,- kr pr. dag i leje af
lagerplads (et meget lille vindue) indtil vi beslutter os for at modtage
det. Og når det så kommer igen skal vi betale for ekstra lastvognskørsel.
Hvor står det, spørger jeg så. Jo, det står i vores brochure, som vi
naturligvis ikke har fået udleveret.
Kan det dog være lovligt ?

Vh Sune

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-11-06 20:55

"Sune" <formel999@hotmail.com> writes:

> [...]
> det. Og når det så kommer igen skal vi betale for ekstra lastvognskørsel.
> Hvor står det, spørger jeg så. Jo, det står i vores brochure, som vi

Selvfølgeligt er det ikke rigtigt. Jeg går i det flg. udfra at der er
tale om forbrugerkøb: Du kan henvise til købelovens §78, jvf. §75/76 og
hilse at sige at det er sælgerens egen skyld at de leverer en forkert
vare, så derfor har de stadigvæk tilbage at efterkomme vilkårene i den
oprindelige aftale du har med sælgeren. Hvordan de vil gøre det er deres
eget problem. Jvf. §79, stk.2 kan købesummen holdes tilbage indtil de
bliver klogere, hvis du ikke allerede har betalt. Afslut evt. med at
fortælle at du vil klage til forbrugerklagenævnet hvis de ikke retter
sig ind, men det tror jeg godt de vil når du specifikt henviser til
købeloven - evt. bed om at tale med chefen (han burde kende reglerne).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik

Dato : 11-11-06 15:14

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Vi har modtaget et vindue, der var med forkert glas i fra "Bedst og
> Billigst" vinduer.

Hvad står der på din ordrebekræftelse ???

VH Henrik

Fra : Sune

Dato : 11-11-06 19:32

"Henrik" <ikke.nogen@slet.ikke> skrev i en meddelelse

> "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad står der på din ordrebekræftelse ???

Ikke noget om råglas, men han forklarede mig, at det var i orden. Det var
lige præcis, det vi lige havde aftalt (jeg bestilte direkte i forretningen,
hvor han rådgav mig om hvilket glas, jeg skulle bruge). Jeg fik forståelsen
af at oplysningen var gemt i de vindueskoder han skrev.

Men det som mit spørgsmål egentlig går på er deres måde at presse folk på :
"Ja men så koster det 125 kr pr. dag, indtil du tager imod det" og i øvrigt
henviser til et skrift jeg ikke har fået.

vh Sune

Fra : alexbo

Dato : 11-11-06 20:17

"Sune" skrev

> [...]
> det. Og når det så kommer igen skal vi betale for ekstra lastvognskørsel.
> Hvor står det, spørger jeg så. Jo, det står i vores brochure, som vi

Ja,
men du og manden der leverede taler om to forskellige ting, du vil have
vinduet byttet, han tror du vil have det leveret senere, at du bad om få det
opbevaret til du skal bruge det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 19:25

Der er vel heller ikke grund til at bytte vinduet. Mon ikke et nyt glas kan
gøre det. Det kan jo monteres hjemme hos dig af en eller anden glarmester
som vinduesfirmaet betaler..

Mvh. Per.

Fra : alexbo

Dato : 13-11-06 10:19

"Per Olsen" skrev

> Der er vel heller ikke grund til at bytte vinduet. Mon ikke et nyt glas
> kan
> gøre det. Det kan jo monteres hjemme hos dig af en eller anden glarmester
> som vinduesfirmaet betaler..

Tja, det kommer en smule overraskende, men hvis det kan gavne sagen, må de
da godt få vinduet ordnet hos mig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 16:03

> Tja, det kommer en smule overraskende, men hvis det kan gavne sagen,
> må de da godt få vinduet ordnet hos mig.

Nå ja, nu mente jeg jo hjemme hos Sune, men hvis han ikke er interesseret
kan du jo altid træde til

Per.

Fra : Sune

Dato : 15-11-06 01:40

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der er vel heller ikke grund til at bytte vinduet. Mon ikke et nyt glas
> kan
> gøre det. Det kan jo monteres hjemme hos dig af en eller anden glarmester
> som vinduesfirmaet betaler..

Det vil de nu godt nok ikke. Og jeg kan jo heller ikke bevise at aftalen var
en anden.
Men stadigvæk : det er heller ikke det jeg primært brokker mig over. Det er
at firmaet siger : hvis du ikke betaler ved modtagelsen for det vindue vi er
uenige om, tager vi det med tilbage, og du kommer til at betale 125 kr pr.
dag, indtil du vil tage imod det.
Hvis jeg nu f.eks. klager til en eller anden instans, og ikke får ret (hvad
jeg sikkert ikke gør, da jeg ikke kan bevise at sælgeren sagde noget andet.)
så hvis en evt. afgørelsen falder f.eks. 90 dage efter. Ja, så kommer jeg
ekstra til at betale 90 gange 125 kr. = 11.250 for pladsleje, fordi de skal
have et meget lille vindue stående. Det er da pression fra "bedst og
billigst", der vil noget. Og det var det spørgsmålet gik på, altså er en
sådan pladsleje lovlig ?

Jeg valgte i øvrigt, at betale vinduet og får selv skiftet glasset.

Sune