Magthaverne lukker Tilst-sagen´s domæne
Fra : Ytringsfrihed NU

Dato : 09-11-06 19:15

Er det lovligt at magthaverne kan lukke et DK domæne som de lige har
gjort ?
Det er faderen til ham som blev dræbt af politiet som vil fortælle
sin version på nettet.
Politiet siger i TV at de har fået fogeden til at lukke
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=tilst-sagen.dk&submit..x=0&submit.y=0

tilst-sagen.dk
DNS:   tilst-sagen.dk
Registreret:   2002-06-12

Registrant:
Bruger-id:   SYWJ1-DK
Navn:   Stig Yngve Wølch Jørgensen
Adresse:   Staghøjvej 27
Adresse:   Hasle
Postnr. & by:   8210 Århus V
Land:   Danmark
Telefon:   +45 86 15 22 16

Fuldmægtig:
[...]

Navneservere:
ns1.cliche.se   CA4238-DK
ns2.cliche.se   CA4238-DK

Han skulle have oprettet det samme domæne i Canada (ca), men kan nogen
findet det, jeg vil gerne læse hans version ?
(magthaverne frikender jo altid sig selv, så jeg er overbevist om at
han taler sandt)

Synes det er aldeles utilgiveligt indgreb i ytringsfriheden, det som
sker i DK hvor magthaverne lukker folks domæner når nogen siger noget
om dem, som de ikke kan lide. Dette MÅ ikke ske, vi skal kæmpe imod.
DK-hostmaster er også nogle svin når de medvirker til det.

Jeg poster dette for at hjælpe manden med at folk kan finde hans
website. Jeg hader også når friheden på internettet bliver saboteret
af magthaverne. Det vil ikke lykkedes, for de er så teknisk ubegavede

dk.edb.internet.udbydere.webhotel
FUT dk.videnskab.jura

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 09-11-06 19:28

det nye link er her http://www.tilst-sagen.net/

Fra : bem

Dato : 09-11-06 19:45

"Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Han skulle have oprettet det samme domæne i Canada (ca), men kan nogen
> findet det, jeg vil gerne læse hans version ?

http://www.tilst-sagen.net/html/tilst-sagen.html

/Bo

Fra : jopa

Dato : 09-11-06 19:39

Ytringsfrihed NU skriblede bla:
> Jeg poster dette for at hjælpe manden med at folk kan finde hans
> website. Jeg hader også når friheden på internettet bliver saboteret
> af magthaverne. Det vil ikke lykkedes, for de er så teknisk ubegavede

GAAAAB
--
Mvh. John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-06 19:41

Den 09-11-06 19.15 skrev Ytringsfrihed NU følgende:
> Er det lovligt at magthaverne kan lukke et DK domæne

Det kan det være.

> Politiet siger i TV at de har fået fogeden til at lukke

Med hvilken begrundelse?

> DK-hostmaster er også nogle svin når de medvirker til det.

De skal vel overholde loven.

> Jeg poster dette for at hjælpe manden med at folk kan finde hans
> website.

Brug en opslagsgruppe til den slags.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Væltepeter: Drukmås, der sandsynligvis hed Peter Vinolentus Bristtofte...

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 09-11-06 19:44

Prøv http://www.tilst-sagen.net/

Fra : Dan Elgaard

Dato : 09-11-06 20:51

Har kigget lidt, og fatter ikke helt, hvad det går ud på, og hvad sagen
drejer sig om???
Men, kunne dog læse ud af web-siden, at det vist er to biltyve, der er
blevet skudt af Politiet.

Nåh, ja, og, hva' så???

Har man et problem med at komme i klammeri med Politiet, så skal man vel
blot lade være med at begå ulovligheder!
Og, kan man ikke det, så skal man i det mindste lade være med at forsøge at
flygte, når man bliver opdaget!

To forbrydere mindre... ...får ikke mig til at græde mig i søvn!
Godt arbejde, betjente!

Dan

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-11-06 23:32

Dan Elgaard skrev:
> [...]
> flygte, når man bliver opdaget!
>
> To forbrydere mindre... ...får ikke mig til at græde mig i søvn!

Du går med andre ord ind for de facto dødsstraf for alle forbrydelser?
Og nu hvor det ikke er en realitet, så er det fint at de lokale Judge
Dredds vælger at indføre det på gadeplan?

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sket i denne sag, men "de var
kriminelle, så det har naturligvis været helt rimeligt at skyde dem"
virker ikke som en god rute for vores samfund.

/Jacob

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 09-11-06 22:15

Synes dette indlæg ligner en der tidligere ville have alt anonymt.

Fra : Jimmy

Dato : 09-11-06 22:55

> [...]
> om dem, som de ikke kan lide. Dette MÅ ikke ske, vi skal kæmpe imod.
> DK-hostmaster er også nogle svin når de medvirker til det.

Hele sagen er tragisk. Men i realiteten er det meste af den hjemmeside
bagvaskelse, så jeg kan godt forstå at politiet har fået lukket den ned.
Den med ytringsfrihed holder bare ikke en meter.

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-11-06 01:22

Jimmy wrote:

> [...]
> hjemmeside bagvaskelse, så jeg kan godt forstå at politiet har
> fået lukket den ned. Den med ytringsfrihed holder bare ikke en

"det meste" er nok en kraftig overdrivelse, men man må ikke beskylde
bestemte personer for "mord" eller "kriminelle handlinger". De
udtalelser bør være rigeligt til at de forurettigede kan anlægge en
injuriesag ved domstolene. På den anden side virker det meget
vidtgående, hvis Fogedretten virkelig har pålagt DK-Hostmaster at
blokere domænet (jeg kender ikke sagen). Der skal næppe fjernes ret
mange liniers tekst før end at siden holder sig på den rigtige side af
loven, og der er bestemt også et hensyn til mandens ytringsfrihed (som
sker under ansvar).

--
Jesper Lund

Fra : Benny Amorsen

Dato : 10-11-06 09:41

JL> På den anden side virker det meget vidtgående, hvis Fogedretten
JL> virkelig har pålagt DK-Hostmaster at blokere domænet (jeg kender
JL> ikke sagen).

Der er et indscannet brev fra DK-Hostmaster på www.tilst-sagen.net. De
henviser til fogedretten og blokerer domænet.

JL> Der skal næppe fjernes ret mange liniers tekst før end at siden
JL> holder sig på den rigtige side af loven, og der er bestemt også et
JL> hensyn til mandens ytringsfrihed (som sker under ansvar).

Det er lidt uheldigt at det er tredjemand der skal forsvare en persons
rettigheder. DK-Hostmaster får jo ikke andet end bøvl ud af at anke,
og de taber ikke noget ved bare at gøre som fogedretten siger. Dermed
er retssikkerheden for borgeren selv ikke ret god.

Hvis fogedretten afsiger en kendelse mod DK-Hostmaster, som rammer mit
domæne, kan jeg så selv anke, eller er det kun DK-Hostmaster?

/Benny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 10:33

Den 10-11-06 09.41 skrev Benny Amorsen følgende:

> [...]
>
> Det er lidt uheldigt at det er tredjemand der skal forsvare en persons
> rettigheder. DK-Hostmaster får jo ikke andet end bøvl ud af at anke,

Dk-hostmaster har ikke noget at anke. Hvis nogen skulle anke, skulle det
være Cliche A/S. Man kan undre sig over, at Cliche ikke er mødt op i
retten, men det skyldes måske, at Cliche har vurderet, at det ikke ville
gøre nogen forskel.

Cliche har sikkert været klar over, at indholdet på siden er
problematisk, men har ikke villet lukke siden uden en dommerkendelse.

Sidens (tidligere) ejer kan ikke tillade sig at være utilfreds med
Cliche. Han kunne blot have ændret indholdet på siden - jeg er sikker
på, at han er blevet informeret om problemet længe inden fogedsagen.

Men hvad skete der i justifikationssagen?
Og er der blevet lagt sag an mod sidens ejer?

> Hvis fogedretten afsiger en kendelse mod DK-Hostmaster, som rammer mit
> domæne, kan jeg så selv anke, eller er det kun DK-Hostmaster?

Den bliver som sagt ikke lagt an mod dk-hostmaster, men mod den som
hoster domænet/siden. Du har ret i, at det er uheldigt, at det er
tredjemand der skal forsvare en persons rettigheder. Men i et tilfælde
som dette er det billigere for sidens ejer, hvis der ikke også er lagt
sag an mod ham.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fis i en hornlygte: Gammelt kommunikationssystem...

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-11-06 12:15

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> det er tredjemand der skal forsvare en persons rettigheder. Men i
> et tilfælde som dette er det billigere for sidens ejer, hvis der

Nu har det næppe været hensynet til sidens ejer, som var udslagsgivende
for retsstrategien. Tilsyneladende er der ikke anlagt nogen sag mod
sidens ejer fra de to forurettigede politibetjente (med det forbehold,
at man naturligvis ikke skal betragte websiden som noget sandhedsvidne).
Hvis det er korrekt, synes jeg godt at man kan se denne fogedsag som en
del af en uheldig tendens i dansk retspraksis vedr. internettet, hvor
domstolene tillader en meget liberal adgang til at gå efter de
mellemmænd, som blot hoster eller transporterer trafikken [kopierer den
i deres router ], i stedet for de egentlige bagmænd; i dette
tilfælde sidens ejer (rettere: forfatter), som naturligvis er ansvarlig
for sine udtalelser efter straffelovens bestemmelser.

--
Jesper Lund

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 12:39

Jesper Lund wrote:

> [...]
> for de egentlige bagmænd; i dette tilfælde sidens ejer (rettere:
> forfatter), som naturligvis er ansvarlig for sine udtalelser efter

Det helt rigtige fokus. For hvad er det domstole gør, går efter et
mellemled, fordi det kan og vil disciplinere dem til at holde selvjustist og
udøve selvcensur, så domstolene kan styre flowet af frie informationer på
denne måde. Går de efter side-ejeren, knægter de sansynligvis hans
ytringsfrihed. Det er et eksempel på, hvordan man kan lukke hjemmesider og
på længere og lang sigt dele af nettet ned, hvis der er noget bidende
kritik, der ikke kan rammes på anden måde. De kan jo bare køre en sag på
manden, hvis han har gjort noget forkert. Det ender med kineserne kommer til
DK for at lære, hvordan man censurerer uønsket materiale på nettet, uden at
overtræde den enkeltes menneskerettigheder. For derved at overtræde alles
menneskerettigheder og flowet af frie informationer på nettet.

Mvh Jarl

Fra : N/A

Dato : 10-11-06 15:33

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-11-06 15:33

Borked Pseudo Mailed <nobody@pseudo.borked.net> writes:

>Nettet er skabt til at være et sted hvor folket kan ytre sig mod
>magtovergreb og misbrug, og sådan skal det fortsætte med at være.

Nettet er skabt til at sikre det amerikanske militærs behov for
kommunikation - især i situationer hvor den øvrige infrastuktur
har taget alvorlig skade.

At det har udviklet sig i en anden retning, er tilfældigt. Det
er ikke skabt til at være et fristed, og der er vist ingen, der
har tiltænkt eller lovet, at det skal være (eller vedblive med
at være) det.

Det kunne jo passende være den juridiske indgangsvinkel at
finde lovgivning om den intention et sted

Mvh.
   Klaus.

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 15:49

Klaus Ellegaard wrote:

> [...]

> er ikke skabt til at være et fristed, og der er vist ingen, der
> har tiltænkt eller lovet, at det skal være (eller vedblive med

Det er ikke for videre at diskutere, men for at korrigere, for det er ikke
rigtigt, at nettet ikke er tænkt som fristed. Internettet er i sit
grundprincip et ureguleret verdensomspændende netværk af computere og
hjemmesider. Dvs. der er ingen der styrer og dirigerer internettet ud over
lovgivningen i de respektive lande. Der er efterretningstjenester, som
holder øje med trafikken og andre direkte statssikkerhedsmæssige forhold,
men ikke for at kontrollere den enkeltes brug af internettet. Der er frit
slag og det skal der blive ved med at være.

> Det kunne jo passende være den juridiske indgangsvinkel at
> finde lovgivning om den intention et sted

Den findes ikke. Den juridiske vinkel diskuteres ud fra lovgivningen på
livet løs i mange tråde.

Mvh Jarl

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-11-06 15:53

On 2006-11-10, erectus <freshair@vip> wrote:

> [...]
> rigtigt, at nettet ikke er tænkt som fristed. Internettet er i sit
> grundprincip et ureguleret verdensomspændende netværk af computere og

Nej, hjemmesider er noget, der er kommet til. Internet er designet som
et "Command & Control"-system, der kunne overleve et eller flere
atomangreb.

--
Andreas

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 16:00

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Nej, hjemmesider er noget, der er kommet til. Internet er designet som
> et "Command & Control"-system, der kunne overleve et eller flere
> atomangreb.

Det var før det blev offentligt tilgængeligt. Det Command-Control system, du
nævner passer på det militære net, som amerikanerne bruger i dag. Jeg
skriver om udgangspunktet for den civile udgave af internettet, som det
kendes i dag.

Hvis det endelig skal være, så er hele ideen og forarbejdet til internettet
sket på CERN i Schweitz. Det var derfra det gik over dammen.

Mvh Jarl

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-11-06 16:04

On 2006-11-10, erectus <freshair@vip> wrote:

> Hvis det endelig skal være, så er hele ideen og forarbejdet til internettet
> sket på CERN i Schweitz. Det var derfra det gik over dammen.

Nej, det er WWW du tænker på.

FUT: dk.snak.off-topic (som jeg ikke læser)

--
Andreas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-11-06 16:03

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> writes:

> [...]
>rigtigt, at nettet ikke er tænkt som fristed. Internettet er i sit
>grundprincip et ureguleret verdensomspændende netværk af computere og

Alle udbydere peerer ukritisk med hinanden, og det er aldrig sket,
at hele udbydere er blevet "udelukket" fra de store tiers af det,
der i praksis kan kaldes indholdsmæssig "censur"?

Dream on

Faktisk er det nok verdens mest velregulerede netværk. Fordi det
er i privateje, hører "man" bare ikke om de aftaler, der reelt
set styrer især trafikflow - men så sandelig også politik.

Mvh.
   Klaus.

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 16:19

Klaus Ellegaard wrote:

> Alle udbydere peerer ukritisk med hinanden, og det er aldrig sket,
> at hele udbydere er blevet "udelukket" fra de store tiers af det,
> der i praksis kan kaldes indholdsmæssig "censur"?

Dokumentation, tak.

> Dream on

Wake up man!

> Faktisk er det nok verdens mest velregulerede netværk. Fordi det
> er i privateje, hører "man" bare ikke om de aftaler, der reelt
> set styrer især trafikflow - men så sandelig også politik.

Teknisk er det heldigvis velreguleret, men så har jeg misforstået
udgangspunktet, hvis det er teknik og ejerforhold, det drejer sig om. Og til
politisk styring -- dokumentation, tak.

Mvh Jarl

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-11-06 16:27

On 2006-11-10, erectus <freshair@vip> wrote:

> Dokumentation, tak.

http://www.theregister.co.uk/2005/10/06/level3_cogent/

Derudover er peeringer ikke noget, der bliver talt meget om, så det ved
man kun noget om internt i branchen.

--
Andreas

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 16:36

> http://www.theregister.co.uk/2005/10/06/level3_cogent/

> Derudover er peeringer ikke noget, der bliver talt meget om, så det
> ved man kun noget om internt i branchen.

Arh, hvad er det for noget. Det er branche samarbejde i internationale fora
om det tekniske. Hvad odiøst skulle der være i det ?? Skulle det have noget
at gøre med censurering af indholdet ??

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci212768,00.html

Mvh Jarl

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-11-06 16:41

On 2006-11-10, erectus <freshair@vip> wrote:

> Arh, hvad er det for noget. Det er branche samarbejde i internationale fora
> om det tekniske. Hvad odiøst skulle der være i det ?? Skulle det have noget
> at gøre med censurering af indholdet ??

Nej, peeringer er meget andet end teknik. Og det man ikke taler om er de
konkrete peeringer.

--
Andreas

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 16:46

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Nej, peeringer er meget andet end teknik. Og det man ikke taler om er
> de konkrete peeringer.

Og så.

Mvh Jarl

Fra : Benny Amorsen

Dato : 10-11-06 15:43

> [...]
KL> er mødt op i retten, men det skyldes måske, at Cliche har
KL> vurderet, at det ikke ville gøre nogen forskel.

Det er DK-Hostmaster, der har lukket for domænet. Cliché lukkede for
domænet, men så blev nameservers blot flyttet til Sverige. Dermed
kunne Cliché ikke gøre mere.

Eftersom det er DK-Hostmaster, der har lukket, må det vel også være
dem, der skal anke? Eller bliver de automatisk omfattet af en sag mod
Cliché?

/Benny

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-11-06 13:54

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
> er tredjemand der skal forsvare en persons rettigheder. Men i et
> tilfælde som dette er det billigere for sidens ejer, hvis der ikke

Problemstillingen er at manden formentligt meget gerne vil have at
betjentene anlægger sag mod ham, da han (med rette) har et ønske om at
få en dommers vurdering af sagen. Det ved politiet også godt, og det er
også årsagen til den nogen utraditionelle måde at gribe tingene an på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : erectus

Dato : 10-11-06 14:55

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> få en dommers vurdering af sagen. Det ved politiet også godt, og det
> er også årsagen til den nogen utraditionelle måde at gribe tingene an

Lad os lige få præciseret, at det utraditionelle er, at domstolene blokerer
hosterens netserver i stedet for at drage sidens ejermand til ansvar for
hans handlinger. Det er vist kategorien politisk jura i DK anno 2006.

Mvh Jarl

Fra : Thomas

Dato : 09-11-06 22:57

"Ytringsfrihed NU" <3ZfQUbOsKwX6Dfpx@spambox.info> skrev i en meddelelse
>Er det lovligt at magthaverne kan lukke et DK domæne som de lige har
>gjort ?

Det ved de sikkert i jura gruppen

>Registrant:
>Bruger-id: SYWJ1-DK
>Navn: Stig Yngve Wølch Jørgensen
>Adresse: Staghøjvej 27
>Adresse: Hasle
>Postnr. & by: 8210 Århus V
>Land: Danmark
>Telefon: +45 86 15 22 16

Normalt er det ikke god skik at lægge andre mennesker info ud på den måde.

>Han skulle have oprettet det samme domæne i Canada (ca), men kan nogen
>findet det, jeg vil gerne læse hans version ?

Nu du har hans telefon nr kunne du jo ringe til ham og spørge efter
adressen.

>(magthaverne frikender jo altid sig selv, så jeg er overbevist om at
>han taler sandt)

Du er ikke type der er glad for autoriteter vel.?

>DK-hostmaster er også nogle svin når de medvirker til det.

Hvis der forlægger en sag fra domstolen eller fogedretten, så skal de vel
rette sig efter den.

>Det vil ikke lykkedes, for de er så teknisk ubegavede

Din slut bemærkning viser vel med alt tydelighed hvis side du er på*S*

Hav ellers en god dag
Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-06 09:15

Thomas wrote:

> Normalt er det ikke god skik at lægge andre mennesker info ud på den
> måde.

Sig det til dem der ligger alle netsiders information ud ... det er nok ikke
god skik at skrive hvilken netside det er, så det gør jeg ikke :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 10-11-06 00:35

http://www.tilst-sagen.net/

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Pipeline

Dato : 12-11-06 04:19

Ytringsfrihed NU skrev:
> Er det lovligt at magthaverne kan lukke et DK domæne som de lige har
> gjort ?
Ja-da, gudskelov.

> Synes det er aldeles utilgiveligt indgreb i ytringsfriheden, det som
> sker i DK hvor magthaverne lukker folks domæner når nogen siger noget
> om dem, som de ikke kan lide. Dette MÅ ikke ske, vi skal kæmpe imod.
Jeg kender ikke den sag du nævner, men hvis det er en sag der stadig
efterforskes, så kan jeg ikke se noget galt i at en hjemmeside lukkes
hvis den indeholder oplysninger der kan besværliggøre opklaringen.

> DK-hostmaster er også nogle svin når de medvirker til det.
Skal DK-Hostmaster ikke overholde loven som alle os andre? Hvis de er
blevet påbudt at fjerne registreringen af siden, så kan de vel næppe
klandres for at gøre det?

> Jeg poster dette for at hjælpe manden med at folk kan finde hans
> website. Jeg hader også når friheden på internettet bliver saboteret
> af magthaverne.
Internettet er ikke et lovløst anarki. Lovene skal skam også overholdes her.

Mvh
Pipeline

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 10:44

Pipeline wrote:

> Jeg kender ikke den sag du nævner, men hvis det er en sag der stadig
> efterforskes, så kan jeg ikke se noget galt i at en hjemmeside lukkes
> hvis den indeholder oplysninger der kan besværliggøre opklaringen.

Det er altid en god tommelfingerregel, at man læser indlæg, inden man svarer
på dem.

Mvh Jarl

Fra : alexbo

Dato : 12-11-06 11:16

"erectus" skrev

> Det er altid en god tommelfingerregel, at man læser indlæg, inden man
> svarer på dem.

Det har Pipeline også gjort, Pipeline skriver jo klart at han ikke kender
den omtalte sag..
Og det er også ligegyldigt, for Pipeline svarede på spørgsmålene, som ikke
har med selve sagen at gøre.

Du skulle måske bruge din tommelfingerregel.

mvh
Alex Christensen

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 11:51

alexbo wrote:

> [...]

> ikke har med selve sagen at gøre.

> Du skulle måske bruge din tommelfingerregel.

Det har jeg gjort. Man kan ikke svare kvalificeret på en sag, hvis man viger
uden om kernen i den. Der er næppe nogen i denne gruppe, der vil anfægte
retssystemets ret til at lukke et domæne, hvis det er ulovligt. Her er der
ikke tale om noget ulovligt. Der er tale om en far til en af de dræbte i
betændt sag, der lægger sin version af sagen ud på en hjemmeside. Hvis
retssystemet (fogedretten) lukker på den baggrund, er der tale en krænkelse
af mandens ytringsfrihed. Det går jeg altså ikke ind for og håber, at heller
ingen andre gør. Man kan på den anden side sige, at retssager skal føres i
retten og ikke på en hjemmeside. Men der er så divergerende opfattelser af
hændelsesforløbet, at der åbenbart er grund til, at faderen til en af de
dræbte giver sin udlægning af det på en hjemmeside.

Mvh Jarl

Fra : alexbo

Dato : 12-11-06 12:20

"erectus" skrev

> [...]
>Der er tale om en far til en af de dræbte i betændt sag.
>der tale en krænkelse af mandens ytringsfrihed.

Kernen er altså at retsystemet lukkede et domæne der ikke indeholdt noget
ulovligt.
At selve sagen er betændt.
At mandens ytringsfrihed er krænket.

Det kan jeg godt se, det er jo ganske forfærdeligt.
Jeg troede det handlede om den sag hvor en flok forbrydere havde forsøgt at
køre nogle betjente ihjel, så de måtte skyde sig fri.

mvh
Alex Christensen

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 12:26

alexbo wrote:

> [...]

> Jeg troede det handlede om den sag hvor en flok forbrydere havde
> forsøgt at køre nogle betjente ihjel, så de måtte skyde sig fri.

Det gør det måske også. Der er ingen der ved det. Fakta er blot, at faderen
til en af de dræbte lagde sin version ud, som blev lukket, hvorefter han
lagde den ud på en canadisk side. Der er et link til den et sted.

Mvh Jarl

Fra : alexbo

Dato : 12-11-06 12:55

"erectus" skrev

..

> Det gør det måske også. Der er ingen der ved det.

Hvis man ikke ved hvilken sag det handler om, er det jo svært at tage
stilling til kernen i sagen, så må man jo bare svare på spørgsmålet om
lovligheden af lukningen af domænet.

Og det gjorde Pipeline jo så også.

Jeg forstår mindre og mindre af din tommelfingerregel.

Som jeg husker hele sagen har faderen til en af de dræbte i årevis forfulgt
de indvolverede betjente, med injurierer, pris på deres hoved, og stort set
enhver form for chikane han kan finde på.

Det er måske til en vis grad forståeligt nok, hans søn er død og det er
betjentens "skyld", men det er ikke betjenten der gjorde knægten til
vaneforbryder, det er faderens manglende opdragelse, og her ligger nok
kernen til sagen, skylden skal placeres og det skal være uden for familien.
Nu har faderens så denne sag at bruge hele sin tilværelse på, den fylder
mere og mere af hans liv, indtil den helt har overtaget det.

Spørgsmålet er man bare skal lade ham køre derudaf, eller om man ind imellem
skal sætte en grænse, nu har fogeden så sat en grænse.
om det er klogt eller ej ved jeg ikke, men lovligt er det.

mvh
Alex Christensen

mvh
Alex Christensen

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 15:39

alexbo wrote:

> [...]

> lovligheden af lukningen af domænet.

> Og det gjorde Pipeline jo så også.

> Jeg forstår mindre og mindre af din tommelfingerregel.

Når du har nærlæst sagsakterne, kan du vende tilbage.

> Som jeg husker hele sagen har faderen til en af de dræbte i årevis
> forfulgt de indvolverede betjente, med injurierer, pris på deres
> hoved, og stort set enhver form for chikane han kan finde på.

Når du har nærlæst alle sagsakterne, kan du vende tilbage.

Fra : alexbo

Dato : 12-11-06 17:00

"erectus" skrev

> Når du har nærlæst sagsakterne, kan du vende tilbage.

Komme tilbage?
hvad skulle det gavne du ønsker jo ikke at vide noget, du vil bare skrive
små indlæg uden indhold.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-06 14:07

erectus wrote:

> Hvis retssystemet (fogedretten) lukker på den baggrund, er der tale en
> krænkelse af mandens ytringsfrihed.

Jo man har ret til at ytre sig men det er under ansvar for loven
Har du læst fogedrettens præmisser for at lukke domainet?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 15:41

Peter Lykkegaard wrote:

> Jo man har ret til at ytre sig men det er under ansvar for loven
> Har du læst fogedrettens præmisser for at lukke domainet?

Det er ikke det, det handler om. Hvis du vil diskutere seriøst, så læs alle
sagens bilag først.

Mvh Jarl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-06 16:26

erectus wrote:

> Det er ikke det, det handler om. Hvis du vil diskutere seriøst, så
> læs alle sagens bilag først.

Er det dit standardsvar når du er på tynd is?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 16:29

Peter Lykkegaard wrote:

> Er det dit standardsvar når du er på tynd is?

Nu er du direkte uintelligent.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-06 16:57

erectus wrote:

> Nu er du direkte uintelligent.

Jeg forsøger blot at holde dit niveau

Faderen har lavet siden i et forsøg på at fremprovokere en injuriesag
Lukning af domænet er lige til højre fod - uanset om faderen har ret eller
ej

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 16:58

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-06 17:10

Peter Lykkegaard wrote :
> Lukning af domænet er lige til højre fod - uanset om faderen har ret eller ej

Det ved jeg nu ikke rigtig om den er, jeg vil mene de skulle have gået
efter webhotellet og fået lukket kontoen der istedet for domænet.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-06 17:19

Henrik Stidsen wrote:

> Det ved jeg nu ikke rigtig om den er, jeg vil mene de skulle have gået
> efter webhotellet og fået lukket kontoen der istedet for domænet.

Webhotellet blev flyttet til Sverige efter lukning af kontoen hos
cliche.dk - så der var kun domainet tilbage hos dk.hostmaster
http://www.tilst-sagen.net/html/politiforbundet_i_panik.html

Siderne er nu flyttet udenlands

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-11-06 17:29

PL> Faderen har lavet siden i et forsøg på at fremprovokere en
PL> injuriesag Lukning af domænet er lige til højre fod - uanset om
PL> faderen har ret eller ej

Er det ikke netop en injuriesag, der burde være løsningen her? Jeg
synes stadig det er mærkeligt, at man kan forhindre nogen i at ytre
sig, uden at de selv får lejlighed til at forsvare sig.

/Benny

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 17:56

Benny Amorsen wrote:

> Er det ikke netop en injuriesag, der burde være løsningen her? Jeg
> synes stadig det er mærkeligt, at man kan forhindre nogen i at ytre
> sig, uden at de selv får lejlighed til at forsvare sig.

Hvis der skulle være en injuriesag, ville hele sagen alligevel skulle
oprulles. Injurierne skulle jo tilbagevises, og derfor skal de vel først
fremlægges i en retssal.

Problemet er jo, at retssystemet prøver at undgå, at sagen kommer for
domstolene.

Statsadvokaten har måttet lave to redegørelser, begge (selvfølgelig) med
samme resultat. Mens politiklagenævnet mener, at "...at statsadvokatens
anvendelse af nødværgebestemmelserne for så vidt angår de dræbende skud, der
blev affyret af "F" mod Claus Nielsen, er tolket så vidt, at afgørelsen af
hensyn til alle involverede parter via tiltalerejsning burde træffes af
domstolene".

Rigsadvokaten støtter Statsadvokaten i hans vurderinger, så det bliver nok
sådan i sidste ende. Ligeledes er der udsagn fra en af betjentene, at han
har ingen erindring om at have skudt. Enten har han vel skudt eller ikke
skudt.

Mvh Jarl

Fra : per christoffersen

Dato : 12-11-06 17:42

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke det, det handler om. Hvis du vil diskutere seriøst, så læs
> alle sagens bilag først.

Det afgørende bilag mangler, nemlig der bilag, der præciserer hvorfor og af
hvem domænet er blevet lukket.
Uden det er al anden diskussion om sagen håbløs og uden bund i juridiske
realiteter.
Sagen handler ikke om hvorvidt to personer er blevet uskyldigtdræbt eller
ej, men om der har været en juridisk holdbar grund til at lukke domænet.
Uden det konkrete grundlag, kan man vel kun svare, at det kan der have
været.

/Per

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 18:08

per christoffersen wrote:

> [...]
> eller ej, men om der har været en juridisk holdbar grund til at lukke
> domænet. Uden det konkrete grundlag, kan man vel kun svare, at det

Den sidste melding krydsede. Det lyder helt rigtigt, men da også bekvemt.
Kan retssystemet bare gøre det uden videre uden at skulle stå regnskab nogen
steder, fordi det ikke har været ved domstolene.

Mvh Jarl

Fra : per christoffersen

Dato : 12-11-06 20:24

> Den sidste melding krydsede. Det lyder helt rigtigt, men da også bekvemt.
> Kan retssystemet bare gøre det uden videre uden at skulle stå regnskab
> nogen steder, fordi det ikke har været ved domstolene.

Hvad forstår du ved retssystemet, hvis det ikke netop er domstolene?

/Per

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 20:36

per christoffersen wrote:

> Hvad forstår du ved retssystemet, hvis det ikke netop er domstolene?

Justitsministeriet, rigsadvokaten, statsadvokaturen, administrativt
politisk. Lovgivningen som giver administrative beføjelser uden om
domstolene.

Mvh Jarl

Fra : per christoffersen

Dato : 12-11-06 20:55

> Justitsministeriet, rigsadvokaten, statsadvokaturen, administrativt
> politisk. Lovgivningen som giver administrative beføjelser uden om
> domstolene.

Har nogen af dem været indblandet i sagen om domænet?

/Per

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 21:00

per christoffersen wrote:

> Har nogen af dem været indblandet i sagen om domænet?

Ikke om domænet, så vidt jeg læste, men nok i sagen i øvrigt.

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 21:10

per christoffersen wrote:

> Har nogen af dem været indblandet i sagen om domænet?

Det er sket gennem politiforbundet og dets advokat:

Fra : Pipeline

Dato : 12-11-06 13:53

erectus skrev:

> Det er altid en god tommelfingerregel, at man læser indlæg, inden man svarer
> på dem.
>
> Mvh Jarl

Jeg er lige skiftet til Thunderbird, så i første omgang så jeg kun det
oprindelige indlæg, sorry!

Fra : erectus

Dato : 12-11-06 15:42

Pipeline wrote:

> Jeg er lige skiftet til Thunderbird, så i første omgang så jeg kun det
> oprindelige indlæg, sorry!

Helt okay.

Mvh Jarl

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 13:53

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev:

> Det kan jeg godt se, det er jo ganske forfærdeligt.
> Jeg troede det handlede om den sag hvor en flok forbrydere havde
> forsøgt at køre nogle betjente ihjel, så de måtte skyde sig fri.

Du hylder tesen om det ufejlbarlige politi. Tilst-sagen og de faktuelle
forhold er aldrig blevet belyst til bunds, og derfor er det et
alvorligt demokratisk problem, at manden ytringsfrihed hæmmes på denne
måde. Der er muligvis dele af mandens udsagn på siden der kan stride
mod gældende lovgivning men så skal man gå efter ham og ikke
internetudbyderen - den sidste mulighed vil jeg endda gå så langt som
til at kalde det juridisk meget tvivlsomt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : alexbo

Dato : 13-11-06 14:17

"Morten Bjergstrøm " skrev

> Du hylder tesen om det ufejlbarlige politi.

Næh det mener jeg ikke, men nu behøver jeg heldigvis heller ikke at tage
stilling til det.
Det er altid en eller anden der nok skal fortælle mig hvad jeg mener,
naturligvis med en fuldstændig manglende viden som baggrund.

mvh
Alex Christensen

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 13:54

> [...]

> ind imellem skal sætte en grænse, nu har fogeden så sat en grænse.
> om det er klogt eller ej ved jeg ikke, men lovligt er det.

Lovligt på hvilket grundlag?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 13:56

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev:

> Faderen har lavet siden i et forsøg på at fremprovokere en
> injuriesag Lukning af domænet er lige til højre fod - uanset om
> faderen har ret eller ej

Internetudbyderen er irrellevant i denne sammenhæng. Hvis dem der
udsættes for injurierne føler de har en sag må de anlægge en sag.

Lukker du for en avis hvis der fremsættes injuriende påstande i
artikler eller læserbreve eller i øvrigt ved andre krænkelser?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-11-06 14:39

Morten Bjergstrøm wrote:

> Lukker du for en avis hvis der fremsættes injuriende påstande i
> artikler eller læserbreve eller i øvrigt ved andre krænkelser?

Man kan begære et fogedforbud mod artikler i fx en avis

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-11-06 14:56

Morten Bjergstrøm wrote:

> Internetudbyderen er irrellevant i denne sammenhæng. Hvis dem der
> udsættes for injurierne føler de har en sag må de anlægge en sag.

http://wølch.dk/html/Kendelse.html

Endvidere ...

http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=65
1.5 Reelle begrænsninger
Som §77 siger, så kan censur ikke indføres endnu. Men der er situationer,
hvor Grundloven åbner mulighed for at indføre censurlignende retsfølger.
Retsfølger som gennemføres praktisk ved fogedforretninger.
To domme viser meget godt problemstillingerne. Den første var frimurerdommen
fra 1982, hvor de danske frimurer fik held til at nedlægge et fogedforbud
mod offentliggørelse af deres ritualer i en tv-udsendelse. Højesteret lagde
i afgørelsen vægt på, at der herved vil blive foretaget et indgreb i den
personlige frihed for frimurerbevægelsen til at hemmeligholde deres ritualer
samtidig med, at det vurderes at offentliggørelserne ikke havde nogen
relevant samfundsmæssig interesse.
Fra 1988 findes en sag som også omfatter DR-TV. Den drejede sig om, at en
sammenslutning af forskellige partier kaldet De Uafhængige blev nægtet
adgang til en afsluttende debat op til en EU-afstemning. Begrundelsen givet
af DR-TV var, at alle meninger i forvejen var repræsenteret i debatten og at
det af plads- og planlægningsmæssige hensyn ikke var muligt at få
indplaceret De Uafhængige i programmet. Højesteret anerkendte denne
betragtning.
Med andre ord:Privatlivets og praktiske forhold kan godt medfører
begrænsninger i ytringsfriheden.

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 13:56

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev:

> Det ved jeg nu ikke rigtig om den er, jeg vil mene de skulle have
> gået efter webhotellet og fået lukket kontoen der istedet for
> domænet.

Nej hverken DKHostmaster eller webhotellet har noget med sagen at gøre.
Der skulle være anlagt sag mod manden ved domstolene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 15:46

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev:

> Med andre ord:Privatlivets og praktiske forhold kan godt medfører
> begrænsninger i ytringsfriheden.

Sagen her har ikke alverden med ytringsfrihed at gøre. I de sager du
nævner gås der i øvrigt også efter dem der rent faktisk er ansvarlige
for materialet, så en sammenligning giver ikke specielt god mening.

Det afgørende her er, hvor Fogedretten finder hjemmel til at pålægge
DKHostmaster at spærre domænet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-11-06 16:45

Morten Bjergstrøm wrote:

> Det afgørende her er, hvor Fogedretten finder hjemmel til at pålægge
> DKHostmaster at spærre domænet.

Vedlagte link var fogedforbuddet
http://wølch.dk/html/Kendelse.html
Hvor det forbydes at yde service på navneserver med henvisning til
straffelovens §264, §267 og §268

Domænet blev lukket af DKHostmaster efterfølgende med henvisning til
fogedforbuddet
http://wølch.dk/html/dkHostmaster.html

Det fremgår ikke at Fogedretten har pålagt DKHostmaster at spærre domænet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-11-06 17:39

> [...]

> Vedlagte link var fogedforbuddet
> http://wølch.dk/html/Kendelse.html
> Hvor det forbydes at yde service på navneserver med henvisning til

En internetudbyder kan ikke medvirke til noget udbyderen ikke er
ansvarlig for.

Det er lov om tjenester i informationssamfundet der regulerer dette
område - en lov som Fogedretterne i Danmark åbenbart ikke kender til.

--
Morten http://miljokemi.dk