betaling af internet og tlf lejelov §46c
Fra : jesper

Dato : 06-11-06 23:50

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060039529-REGL

Kan det passe at abonnement til en internet- og telefonudbyder kan være
en pligtig del af lejen?

M.v.h
Jesper

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 07-11-06 09:45

jesper wrote:

> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060039529-REGL

> Kan det passe at abonnement til en internet- og telefonudbyder kan være
> en pligtig del af lejen?

Nej. Der er ikke tale om abonnement, men om tekniske installationer, der
muliggør elektronisk kommunikation. Det vil vel typisk være ting som
netværksudstyr og lignende.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : jesper

Dato : 07-11-06 16:24

Den Tue, 07 Nov 2006 09:45:29 +0100. skrev Kevin Borbye Edelvang:

> Nej. Der er ikke tale om abonnement, men om tekniske installationer, der
> muliggør elektronisk kommunikation. Det vil vel typisk være ting som
> [...]

Sådan ville jeg også gerne tolke paragraffen, men du er tilsyneladende
uenig med Per C, der også kom med et svar. Kan du på nogen måde henvise
til noget dokumentation for din opfattelse af $46c. Selv fandt jeg et svar
fra ministeren http://www.folketinget.dk/Samling/20011/spor_sv/S79.htm,
men det skal være noget mere juridisk hårdt slående.

Fra : per christoffersen

Dato : 07-11-06 10:01

"jesper" <jesper@invalid.tld> skrev i en meddelelse
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060039529-REGL
>
> Kan det passe at abonnement til en internet- og telefonudbyder kan være
> en pligtig del af lejen?

Hvis der er fælles internetforbindelse, så kan det godt (hvis
telefonforbindelsen er en del af netforbindelsen).
I paragraffen er det sidestillet med feks. KabelTV, som også kan være en
pligtig ydelse, hvis den leveres af udlejer.

Hvis der er tale om en konkret sag, så skal der nok lidt flere oplysninger
på bordet, hvis der skal komme et præcist svar.

Der er helt teoretisk og principielt ikke tale om, at det er en plgtig del
af huslejen, men om en pligtig pengeydelse ifbm. lejemålet. Forskellen er i
praksis minimal, - der skal betales...

/Per