Regning 4 x så dyr.
Fra : Jan A.

Dato : 04-11-06 15:35

Hej
Jeg har fået kørt nogle grene og rødder væk fra min grund af en vognmand.

Før han begyndte at læsse, bekræftede han (mens han stod og så, hvad det
var, han skulle læsse), at prisen var 100 kr. pr. tons affald.

I forgårs får jeg så regningen og chokket: I stedet for 100 kr. pr. tons er
prisen nu 400 kr. pr. tons - det en væsentlig forøgelse, når det er en del
tons, man taler om.
Jeg ringer til vognmanden for at høre, hvad der var sket. Han sagde, at
prisen nu var en anden, da det var forbrændingsanstalten, der fastsatte
prisen, når de ser, hvad der indleveres. Ellers ganske fornuftig forklaring
men sådan en stor forskel er i overkanten..... Han kunne jo have sagt, at
det nok ville koste 100-400 kr. alt afhængig af, hvordan de vurderede det på
forbr.anstalten.

Hvad muligheder har jeg for at holde ham fast på de 100 kr. pr. tons (gerne
med §-henvisning)?

Mvh Jan Andreasen

Fra : erectus

Dato : 04-11-06 16:15

Jan A. wrote:

> Hvad muligheder har jeg for at holde ham fast på de 100 kr. pr. tons
> (gerne med §-henvisning)?

At du har dokumentation for aftalen med vognmanden, enten skriftligt,
elektronisk eller et vidne, der kan og vil bekræfte aftalen. Har du ikke
det, er der ikke behov for §'er.

Mvh Jarl

Fra : Henning

Dato : 04-11-06 16:28

On Sat, 4 Nov 2006 15:34:59 +0100, "Jan A." <affaldspost@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>forbr.anstalten.
>
>Hvad muligheder har jeg for at holde ham fast på de 100 kr. pr. tons (gerne

Start med at indbetale den aftalte pris, hvor du refererer til jeres
samtale. Lad det derefter være op til vognmanden, hvad næste træk
bliver?

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-11-06 16:49

Jan A. wrote:

> Hvad muligheder har jeg for at holde ham fast på de 100 kr. pr.
> tons (gerne med §-henvisning)?

Udover de andre forslag kan du bede om at se hans kvittering fra
forbrændingsanstalten. Hvis hans argument skal holde, må han have betalt
over 300 kr/ton til i afgifter til forbrændingsanstalten. Han kommer
alligevel til at fremlægge den før eller senere, hvis du nægter at
betale mere end 100 kr, og han fastholder forklaringen om at det skyldes
en uforudset højere betaling for affaldsdeponering.

--
Jesper Lund

Fra : erectus

Dato : 04-11-06 17:18

Jan A. wrote:

> Hvad muligheder har jeg for at holde ham fast på de 100 kr. pr. tons
> (gerne med §-henvisning)?

Flere gode ideer. Du kan dobbelttjekke på forbrændingsanstaltens side, eller
ringe til dem og høre, hvad de tager for x ton af den type affald, så finder
du måske ud af allerede der, at han har taget for meget for at fjerne
affaldet.

Mvh Jarl