Postdanmark stjæler mine pakker
Fra : Hader Postdanmark

Dato : 04-11-06 13:43

Hvordan skal jeg sikre beviser for at kunne vinde retssager mod
Postdanmark som stjæler de pakker jeg sender ?

Når jeg indleverer pakkerne vil de ikke kvittere for modtagelsen men
beordrer at man bare skal stille pakkerne ved pakkeindleveringen. Man
får således ingen kvittering for at en pakke reelt er indleveret, da
carbon bagsiden af de blå pakkelabels godt nok indeholder et
pakkenummer, men beviser IKKE at pakken faktisk ER indleveret. Når jeg
er gået fra Posthuset, stjæler de nu mine pakker før pakken bliver
edb registreret på pakkenummeret !

Når der klages påstår de bare at de ikke kender pakkenummeret i
deres system og at de påhviler kunden at bevise at der er sendt en
pakke og hvad der er sendt. Ellers ingen erstatning.

Jeg gider ikke bruge min energi på Postdanmark mere, da jeg opfatter
dem som banditter hele banden. Hvordan sikrer jeg de løbende beviser
så jeg næste gang bare kan indlevere en stævning mod dem og være
sikker på at vinde retssagen ?

I forvejen indpakker jeg godset på et pakkebord som filmes med et
webkamera, så skulle det være muligt at bevise indholdet og at det er
emballeret korrekt når de smadrer pakken.

Men hvad er den mest hensigtsmæssige måde at bevise, at pakken
indleveres. Nogle gange er vi to personer med på posthuset - den står
så og fotograferer mens den anden afleverer pakkerne. Det fører ofte
til kontroverser med personalet som ikke vil fotograferes, men hvad kan
vi ellers stille op med disse banditter ? (vores kunder kræver at vi
sender pakkerne med Postdanmark).

Kan man iøvrigt få bærbare videooptagere og så f.eks have et kamera
siddende kamufleret som en jakkeknap ?

Hvad er Jeres erfaringer med retssystemet, når det gælder at få
dømt Postdanmark for tyveri af pakker ?

Fra : Peter

Dato : 04-11-06 13:55

"Hader Postdanmark" <vfdhc9txm8mk4qo@put2.net> skrev i en meddelelse
Hvordan skal jeg sikre beviser for at kunne vinde retssager mod
Postdanmark som stjæler de pakker jeg sender ?

klip - en hel masse vrøvl.

Selvfølgelig forsvinder der pakker hos Post Danmark, men jeg har nu aldrig
været udsat for, at de pakker jeg har sendt er forsvundet.
Har heller aldrig været udsat for, at pakker sendt til mig, ikke er dukket
op.
Har heller aldrig været udsat for, at jeg ikke kunne få en kvittering, når
jeg sendte en pakke.

Er du helt sikker, at det er fra DK, du sender de pakker?

Peter

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-11-06 15:12

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en kvittering, når jeg sendte en pakke.
>
> Er du helt sikker, at det er fra DK, du sender de pakker?

Nu lyder det jo til at spørger sender pakker erhvervsmæssigt. Idet du lyder
til kun at have non-erhvervsmæssige erfaringer med postvæsnet, kan du derfor
ikke sammenligne dine oplevelser. Forholder det sig anderledes?

Desuden har dit svar ikke en hel masse med jura at gøre.

--
Mvh. Jacob Larsen

Fra : Jubii

Dato : 04-11-06 18:40

On Sat, 4 Nov 2006 15:11:54 +0100, "Jacob Larsen"
<mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>ikke sammenligne dine oplevelser. Forholder det sig anderledes?
>
>Desuden har dit svar ikke en hel masse med jura at gøre.

Indsamling af bevis foretages f.eks. ved at spørge til fakte hos den der kan
give det og evt. selv fortælle om erfaringer for at sammenligne m.m.

At de fleste firmaer sender pakker via postens erhvervspakker er nok bekendt.
At bfortælle at pakker fra firmaer sendt via postens erhvervspakker i
almindelighed ikke går tabt er fakta.

At du ikke svarer med noget jura er ret betegnede.

Af jura i sagen kan nævnes post danmarks forretningsbetingelser, som på deres
sider kan fås som PDF.

Forretningsbetingelserne gælder for forsendelse af Postpakker. I tillæg til
forretningsbetingelserne gælder reglerne i lov nr. 472 af 9. juni 2004 om
postbefordring, bekendtgørelse nr. 1312 af 14. december 2004 om koncession for
Post Danmark A/S og bekendtgørelse nr. 1313 af 14. december 2004 om
postvirksomhed og postbefordring med eventuelle senere ændringer.

Så spørgeren kan studere disse samt loven og se om post danmark kan gøres
ansvarlig for deres handlinger eller mangel på samme.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-11-06 12:02

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message
> [...]
>
> Indsamling af bevis foretages f.eks. ved at spørge til
> fakte hos den der kan give det og evt. selv fortælle om

....og du synes dermed Peters kommentarer er relevante? Det eneste han siger
er, at det aldrig er sket for ham.

> At de fleste firmaer sender pakker via postens
> erhvervspakker er nok bekendt. At bfortælle at pakker fra
> firmaer sendt via postens erhvervspakker i almindelighed
> ikke går tabt er fakta.

.... og samtidig fuldstændig irrelevant. At det normalt ikke sker, ændrer da
ikke på situationen, hvis det ofte sker i spørgers tilfælde.

--
Mvh. Jacob Larsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-11-06 18:53

On Sat, 4 Nov 2006 13:55:09 +0100, Peter wrote:

> Selvfølgelig forsvinder der pakker hos Post Danmark, men jeg har nu aldrig
> været udsat for, at de pakker jeg har sendt er forsvundet.

Jeg tror heller ikke at problemet er generelt for alle kunderne men det er
mig bekendt ingen hemmelighed at bestemte typer pakker og bestemte
afsendere er specielt udsat. Kan embalage type eller afsender identificere
indholdet som værdifuldt eller på anden måde populært er chancen for at det
forsvinder meget stor.

Jeg har for sjovs skyld på et tidspunkt sendt 5 tomme pakker i form af de
CD æsker post-dk sælger, til mig selv fra forskellige posthuse i jylland
(var på et tur fra nord til syd over nogle dage). 3 af dem ankom til min
adresse i Kbh.

Et ligefrem et imponerende gennemsnit.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-06 16:23

J.K.Arning skrev:

> [...]
> CD æsker post-dk sælger, til mig selv fra forskellige posthuse i jylland
> (var på et tur fra nord til syd over nogle dage). 3 af dem ankom til min

Næste gang så læg en seddel i hvor der står:

   Denne pakke er led i Post Danmarks elektroniske test af
   fordendelsesproblemer. Den indeholder elektronik til
   registrering af dens nøjagtige position og tidspunkt, og disse
   oplysninger sendes til den centrale logserver. Derudover er
   den tom.

   Hvis de har ekspederet pakken normalt, behøver De ikke
   foretage dem yderligere idet alle data om denne pakke slettes
   når den ankommer på modtagerens bopæl.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 06-11-06 16:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>    registrering af dens nøjagtige position og tidspunkt, og disse
>    oplysninger sendes til den centrale logserver. Derudover er

Skønt Post Danmark har "elektroniske test", er de desværre ikke så
præcise, som du skitserer. Men måske skulle Post Danmark overveje det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-06 16:47

Holst skrev:

> Skønt Post Danmark har "elektroniske test", er de desværre ikke så
> præcise, som du skitserer. Men måske skulle Post Danmark overveje det.

Det ved jeg da godt. Men det tyveknægten ikke. Og selv om han ved
det, kan han godt blive nervøs. Der foregår jo en løbende
produktudvikling.

--
Bertel

Fra : erectus

Dato : 06-11-06 16:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det ved jeg da godt. Men det tyveknægten ikke. Og selv om han ved
> det, kan han godt blive nervøs. Der foregår jo en løbende
> produktudvikling.

Mener du, den løbende produktudvikling er, at Post Danmark selv beholder
pakkerne.

Mvh Jarl

Fra : Karsten7870

Dato : 06-11-06 22:52

erectus wrote:

> Mener du, den løbende produktudvikling er, at Post Danmark selv beholder
> pakkerne.
>
> Mvh Jarl

Sælger dem på auktion som uanbringelige forsendelser?
Karsten H. Jensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-11-06 00:01

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Det ved jeg da godt. Men det tyveknægten ikke. Og selv om han ved
> det, kan han godt blive nervøs. Der foregår jo en løbende
> produktudvikling.

Det kan jo være at det er en opfordring til at han netop skal åbne den
pgl. pakke og hvis der er noget spændende i den, så kan han tage
indholdet med hjem i en sportstaske og kyle papkassen i skraldespanden.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-11-06 11:30

> [...]
> jeg sendte en pakke.
>
> Er du helt sikker, at det er fra DK, du sender de pakker?

Øhm og fordi du aldrig har haft problemer,så mener du ikke at andre kan have
haft det? Til din orientering kan jeg fortælle, at vi bor i postdistrikt
Vesterbro, landets dårligste og at vi i perioder kun har modtaget vores
daglige post een gang hver 2-3. uge - postbudet gad nemlig (efter eget
udsagn) ikke gå op på 4. sal oftere, så han samlede til bunke før han gad
turen op. Dette krævede at man førte regnskab over hvilke regninger der
skulle betales hvornår da man kunne risikere at modtage giro
indbetalingskort meget for sent eller slet ikke.

Nu har vi fået postkasser i stueetagen i opgangen og får post næsten hver
uge, men sjældent dagligt. ALLE breve der kan indeholde andet end et stykke
papir forsvinder typisk eller er åbnet ved modtagelsen. Der har netop været
et åbent brev fra en beboer i lokalavisen om, at der er så frustrerende kun
at få sin avis hver 4. dag - og så til gengæld 3 eller 4 af gangen.
Postdanmarks svar var så, at det synes de egenlig var ok!!

Det sker på ugentlig basis at vores post ender hos andre beboere eller vi
modtager deres. Og mht. pakker er det simpelthen ikke en mulighed at få
noget sendt med postdanmark, da pakkepost fungerer ved at postbilenerne i
distriktet holder sammen på hjørnet af een af sidegaderne og ryger
cigaretter og snakker og udfylder de små sedler med "pakkeposten har ikke
truffet dem hjemme". Der er aldrig nogen der rent faktisk får leveret pakken
ved døren som de har betalt for. Jeg har ved selvsyn kunnet konstatere, at
pakkebilen på intet tidspunkt i løbet af dagen overhovedet har kørt gennem
vores gade, selvom de har "ringet på forgæves".

Når postmændende så har siddet og sludret og røget cigaretter et par timer
kører de tilbage til posthuset med alle sedlerne og pakkerne og så kan det
almindelige postbud uddele sedlerne når han synes og folk kan så hente deres
pakke på posthuset. Dette "når han synes" er desværre ind i mellem _efter_
at pakken har ligget en uge på posthuset og er sendt retur. Og det er så de
pakker der når igennem systemet. Langt de fleste forsvinder bare eller er
total skadede når de når frem. Jeg savner de gamle dage hvor posten bare
smed værdipakkerne i opgangen så alle og enhver kunne stjæle dem. Der fik
man i det mindste sine pakker ind i mellem.

Vi oplever også det samme når vi afleverer pakker på posthuset, nemlig at vi
bare kan smide pakken, men ikke kan få nogen kvittering. Vi har også klaget
flere gange. Da vi klagede via vores lokale posthus fik vi at vide, at hvis
vi gik videre med det, så skulle vi ikke regne med at få nogen post
overhovedet og at de nok skulle vide at gøre livet surt for os. Een af de
andre beboere fra vores opgang har tilbragt en årrække i et korrupt
centralafrikansk land og han siger ofte at postgangen var betydelig mere
pålidelig dernede :-/

Vi har også flere gange oplevet ved salg af koncertbilletter, at man har
kunnet stå i kø en halv nat foran posthuset for så bare at opleve at
posthuset ikke åbnede som normalt klokken 10, men lige ventede til kl. 10:15
med at åbne. Fra kl. 10 til 10:15 kunne man så se hvordan de ansatte stod
derinde og bestilte koncertbilletter over billetnet til sig selv og
formentlig alle de kender. Når de så endelig åbner et kvarter over tid, er
der jo så som regel udsolgt.

Og før een eller anden siger at det nok kun drejer sig om enkelte gange, så
kan jeg tilføje at vi gennem tiden har bestilt og sendt en del via post og
måske har erfaring fra omkring 100-200 pakker eller mere hvoraf de fleste
ikke er kommet frem og mange har måtte leveres med UPS. Vi har nok de første
10 venner og bekendte der også enten bor eller driver erhverv i postdistrikt
kbh.V. og de fortæller alle lignende historier.

Nu får vi så sendt vores post til min ægtefælles arbejdsplads på Østerbro.
Det er lidt bøvlet, men vi får da vores pakker for det meste nu, men det jo
ikke alle der har mulighed for den løsning.

Så jeg konkludere at selvom jeg er et forsonligt og roligt mennske der går
ind for dialog og forståelse og som er imod enhver form for vold og prøver
at have forståelse for selv voldsudøvere og ugerningsmænd, så rækker min
forståelse ikke til postdanmark. De skulle skydes alle til hobe. Skydes,
skives, sendes med pakkepost og så sættes på hjul og stejle

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Holst

Dato : 06-11-06 11:40

Gainsbourg wrote:

> [...]
> forståelse ikke til postdanmark. De skulle skydes alle til hobe. Skydes,
> skives, sendes med pakkepost og så sættes på hjul og stejle

Men meget tyder på, at du trods alt nyder det.

Ellers havde du da for længst fundet andre løsninger, såsom en postboks,
frem for at vedblive med at benytte dem. Man kan næsten ikke få andet
indtryk, end at du nyder det - eller i hvert fald nyder at kunne brokke dig.

Jeg har kun roser til Post Danmark. Både dengang jeg boede på
Frederiksberg og i dag i Jylland. Jeg får min post, både rettidigt og
ubeskadiget, og ligeledes med den post, jeg sender. Pudsigt nok har jeg
heller aldrig oplevet problemer med post sendt til Vesterbro.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-11-06 16:51

Gainsbourg wrote:
klip klip

> [...]
> forståelse ikke til postdanmark. De skulle skydes alle til hobe. Skydes,
> skives, sendes med pakkepost og så sættes på hjul og stejle

Må jeg meget kraftigt opfordre dig til, at sende en klage til en højere
indstands indenfor Postdanmark. Det er meget utilfredsstillende forhold,
både for dig, men også for koncernen selv.

Jeg har desværre hørt en del dårlige historier omkring postdanmark på
Sjælland. Det er jeg meget træt af, at høre. Jeg er selv ansat hos
posten, dog i Jylland. Udfra de forhold jeg har hørt beskrevet, så lyder
forholdene meget dårligere end det vi ser herovre. Det generer mig
meget, at folk har så dårlige oplevelser. Jeg har selv aktier i PostDK
og er selvfølgelig ikke interesseret så dårlige medarbejdere.

Så jeg håber helt ærligt, at du vil gøre en indsats for at klage. Evt.
til Helge Israelsen (Direktør i PostDanmark)

Mvh.
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 18:32

> [...]
> jeg sendte en pakke.
>
> Er du helt sikker, at det er fra DK, du sender de pakker?

Jeg har virkelig svært ved at se hvad dit svar skal gøre godt for her?
- Hvis du ikke har noget intelligent at sige, så lad være.

Og ja, Det er jo ikke Postdk, som firma der er problemer med - det er det af
og til uheldige personale.

Jeg tager selv billeder af enkelte pakker - men har savner også meget et
måde at registrere mine pakker ved indlevering!

Fra : Anders Majland

Dato : 07-11-06 20:38

> Jeg tager selv billeder af enkelte pakker - men har savner også meget et
> måde at registrere mine pakker ved indlevering!

Det samme her

OT: Det er kun et par uger siden hvor det var meget vigtigt for mig at en
pakke nåede frem. Den indeholdt mine glemte nøgler så jeg kunne komme ind ..
Derfor blev de indleveret som pakke en formiddag og næste dag var de så ikke
med fremme og track'n'tracen var ikke registeret i postdk's system...
Temmeligt utrygt at en pakke med nøgler sådan forsvandt... Men de fandt da
pakken igen på det posthus den var indleveret på - den var bare blevet glemt
og derfor ikke kommet viderere i systemet ....

PostDK tilbyder mig bekendt ikke afsenderkvitering på pakker - det er et
tillægsprodukt til breve

/A

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 22:39

> [...]
> glemt og derfor ikke kommet viderere i systemet ....
>
> PostDK tilbyder mig bekendt ikke afsenderkvitering på pakker - det er et

Jeg vil rette henvendelse til Postdk, og forhøre mig - det bliver dog ikke
lige nu og her.
Det er meget relevant set i mine øjne - jeg har dagligt store kvaler, om nu
også alle pakker er registeret.

Det må således også være nemmere for Postdk, at finde/lokaliserer de folk
som stjæler? - hvis de allerede ryger inden påbegyndt transport, så er det
jo oplagt hvor de skal lede.

Fra : Klaus H

Dato : 04-11-06 14:24

CUT
[...]

Prøv et andet posthus/pakkeindlevering.

Klaus H

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-11-06 16:20

Hader Postdanmark skrev den 04-11-2006 13:43:
> Hvordan skal jeg sikre beviser for at kunne vinde retssager mod
> Postdanmark som stjæler de pakker jeg sender ?

Bruger en indleveringsattest.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-11-06 17:21

> [...]

HP> NÃ¥r jeg indleverer pakkerne vil de ikke kvittere for modtagelsen
HP> men beordrer at man bare skal stille pakkerne ved

Hvis man betaler ved indleveringen i stedet for at bruge de der
forbetalte sedler, så får man kvittering. Den burde de ikke kunne løbe
fra.

/Benny

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-11-06 17:28

Hader Postdanmark wrote:

> Når jeg indleverer pakkerne vil de ikke kvittere for modtagelsen men
> beordrer at man bare skal stille pakkerne ved pakkeindleveringen.

Bed om en antalskvittering. Så kan du bevise hvor mange pakker, du har
sendt pågældende dag.
Se evt. pkt. 1.8 i
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/FB_Erhvervspakker.pdf

> Jeg gider ikke bruge min energi på Postdanmark mere, da jeg opfatter
> dem som banditter hele banden.

Det er nok ikke det bedste udgangspunkt for at få løst problemet, men
det er ikke så juridisk.

> Hvad er Jeres erfaringer med retssystemet, når det gælder at få
> dømt Postdanmark for tyveri af pakker ?

Jeg har aldrig hørt om, at en juridisk enhed er blevet dømt for
tyveri... Tror du Post Danmark sælger dine pakker ved bagdøren og
bogfører det under salg af stjålne pakker?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jubii

Dato : 04-11-06 18:51

On Sat, 04 Nov 2006 17:28:21 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Bed om en antalskvittering. Så kan du bevise hvor mange pakker, du har
>sendt pågældende dag.
>Se evt. pkt. 1.8 i
>http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/FB_Erhvervspakker.pdf

Brækker du en arm ved at klistre den pågældende tekst ind?

Erhvervspakker skal indleveres på posthuset eller i
landdistrikter eventuelt til postbuddet, medmindre
der er indgået skriftlig aftale om afhentning af pakkerne.
Hvis afsender ønsker det, udleverer Post Danmark
ved indleveringen eller afhentningen en antalskvittering.

> [...]
>tyveri... Tror du Post Danmark sælger dine pakker ved bagdøren og
>bogfører det under salg af stjålne pakker?

Det undrer mig at der ikke stemples på labels ved indleveringen da både label på
pakken og kviteringen skal stemples. Der er noget galt et sted, måske med
fortællingen.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-11-06 19:51

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det undrer mig at der ikke stemples på labels ved indleveringen da både
> label på
> pakken og kviteringen skal stemples. Der er noget galt et sted, måske med
> fortællingen.

Det er ikke korrekt, hverken hvis man er erhvervskunde eller anvender
pakkelabels. Der er overhovedet ingen stempler på hverken pakke eller label.
Betaler du forsendelsen kontant på kassen, får du en pakkelabel og en
kassebon som kvittering.

Jeg har selv spurgt til Postdanmarks praksis, da jeg også har fået besked på
selv at aflevere pakkerne i pakke-bure bag posthuset (og selv lave 1.
sortering i øst eller vest for Storebælt). Dels kan den næste kunde uden
videre tage mine pakker med sig, dels har jeg erfaret at pakkerne først
scannes første gang når de når til Postdanmarks sorteringscentral i Taulov,
så vognmanden ligger og kører rundt i hele Jylland med mine pakker før de
scannes første gang.
På det lokale postkontor har jeg fået at vide at Postdanmark dækker, hvis
min pakke forsvinder før den scannes første gang (guderne må vide hvordan de
vil sikre sig mod misbrug), men jeg har endnu ikke prøvet at miste pakker på
tidligt i forløbet. Sjovt nok forsvinder de altid efter Postdanmarks
sorteringscentral i Taulov

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-11-06 19:55

Jubii <gruntsaver@jubii.dk> writes:

> [...]
> pakken og kviteringen skal stemples. Der er noget galt et sted, måske med

Det er fordi du ikke ved hvordan det er ved erhvervsindleveringen. Jeg
er heller ikke ekspert, men SVJV (er blevet fortalt) er
erhvervsindleveringen et sted hvor man afleverer sine ting og skrider i
en fart. Så tager PD sig af det praktiske.

Fordel: Man slipper for at stå i kø op til skranken. Ulempe: Man kan
ikke dokumentere sine indleveringer - af gode grunde.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : erectus

Dato : 06-11-06 13:33

Jonathan Stein wrote:

> Jeg har aldrig hørt om, at en juridisk enhed er blevet dømt for
> tyveri... Tror du Post Danmark sælger dine pakker ved bagdøren og
> bogfører det under salg af stjålne pakker?

Nej, det plejer at være adskilt, så dem der stjæler ikke er de samme, som
dem der står for juraen

Der er åbenbart noget om snakken, for nu er posten selv begyndt at anmelde
forsvundne it-pakker til politiet:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28911

Mvh Jarl

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-11-06 20:09

Hader Postdanmark wrote:
> Hvordan skal jeg sikre beviser for at kunne vinde retssager mod
> Postdanmark som stjæler de pakker jeg sender ?

Har du overvejet at betale for at få dine pakker sendt - så får du en
kvittering!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-11-06 22:37

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev:

> Har du overvejet at betale for at få dine pakker sendt - så får du
> en kvittering!

Har du nogensinde prøvet at sende en pakke?

Standarden er at man køber en pakkelabel der påklistres pakken. Pakken
afleveres derefter ofte på et dertil indrettet bord eller lignende på
Posthuset. Princippet er det samme uanset om der er tale om privat-
eller erhvervspakker. I ingen af tilfældende får man en kvittering for
afleveringen af pakken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens

Dato : 07-11-06 09:54

On 06 Nov 2006 21:37:08 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk>
wrote:

> [...]
>Posthuset. Princippet er det samme uanset om der er tale om privat-
>eller erhvervspakker. I ingen af tilfældende får man en kvittering for

Forkert.

Jeg får kvittering for erhvervspakker ved at anvende en
"Antalkvittering for pakker". Blanket nr. K 156.

Jens.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-11-06 11:11

"Jens" <j@j.j> skrev i en meddelelse

> Forkert.

Det er ikke forkert, men den normale fremgangsmåde.
Det er muligt at du har ret i at man som erhvervskunde kan få en kvittering
(hvis man beder om det).

> Jeg får kvittering for erhvervspakker ved at anvende en
> "Antalkvittering for pakker". Blanket nr. K 156.

Hvordan ser den blanket ud (den kan sjovt nok ikke findes på Postdanmarks
hjemmeside)?
Ud fra navnet lyder det blot som om det er en kvittering for at du har
indleveret x antal pakker. Det giver jo ikke meget bevis for at du har
indleveret lige netop den pakke der er forsvundet.

Fra : Jens

Dato : 07-11-06 14:27

On Tue, 7 Nov 2006 11:10:41 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Det er ikke forkert,
>men den normale fremgangsmåde.

Ja, sådan er det oftest.

>Det er muligt at du har ret i at man som erhvervskunde
> kan få en kvittering (hvis man beder om det).

Ja, det er tilfældet.

>Hvordan ser den blanket ud
>(den kan sjovt nok ikke findes på Postdanmarks hjemmeside)?

En blok med A6 ark med afsenders navn & adr. ( stempel )
og angivelse af antal pakker & dato.
( Jeg har ingen scanner ved hånden ).

>Ud fra navnet lyder det blot som om det er en kvittering for at du har
>indleveret x antal pakker.

Ja.

>Det giver jo ikke meget bevis for at du har indleveret lige netop den pakke der er forsvundet.

Korrekt.

Jens.

Fra : Jubii

Dato : 07-11-06 16:45

On Tue, 7 Nov 2006 11:10:41 +0100, "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>Ud fra navnet lyder det blot som om det er en kvittering for at du har
>indleveret x antal pakker. Det giver jo ikke meget bevis for at du har
>indleveret lige netop den pakke der er forsvundet.

Hvis der er indleveret 10 pakker med en antalkvitering og der ikke kommer 10
pakker frem til motagerne, må post danmark have et forklaringsproblem.

Når jeg som privat sende en pakke får jeg en track&trace kvitering.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-11-06 13:37

Jens <j@j.j> skrev:

> Forkert.

Nej det er ikke forkert. Det er skrevet ud fra praktisk erfaring.

> Jeg får kvittering for erhvervspakker ved at anvende en
> "Antalkvittering for pakker". Blanket nr. K 156.

Ja og det da fint. Men standardproceduren er som ovenfor beskrevet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens

Dato : 07-11-06 14:28

On 07 Nov 2006 12:37:08 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk>
wrote:

>Nej det er ikke forkert. Det er skrevet ud fra praktisk erfaring.

Ok, jeg overså "Standarden" i dit indlæg.

>Ja og det da fint. Men standardproceduren er som ovenfor beskrevet.

Ja, de fleste får ikke ( eller ønsker ikke ) en kvittering.

Jens.

Fra : Jens

Dato : 06-11-06 10:35

Det gør jeg.