Skal dette meldes til politiet?
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-11-06 19:10

Siden http://www.clandef.dk/demos/index5.html forsøger at udgive sig
for at være en engelsk bank tilsyneladende for at frasvindle diverse
oplysninger. Som det bemærkes har siden relation til Danmark.

Tilsyneladende har den faktisk også været forsøgt brugt til svindel,
så det er ikke en side, der "bare" ligger der:
http://groups.google.com/group/news.admin.net-abuse.sightings/browse_thread/thread/9c5649053b70bf79/4ee33736da5d6a92?lnk=st&q=http%3A%2F%2Fwww.clandef.dk%2Fdemos%2Findex5.html&rnum=1#4ee33736da5d6a92

Nu er spørgsmålet så. Er det ulovligt at have sådan en side liggende
og forsøge at frasvindle bankoplysninger, eller er det først
ulovligt, hvis man anvender indsamlede oplysninger til misbrug?

Bør man melde det til politiet?

xfut dk.videnskab.jura

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 19:23

on 03-11-2006, Christian Bohr-Halling supposed :
> Siden http://www.clandef.dk/demos/index5.html forsøger at udgive sig
> for at være en engelsk bank tilsyneladende for at frasvindle diverse
> oplysninger. Som det bemærkes har siden relation til Danmark.

Den er registreret hos MS som phishing site og blokeres i IE7.

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-11-06 19:33

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> posting:

>on 03-11-2006, Christian Bohr-Halling supposed :
>
>Den er registreret hos MS som phishing site og blokeres i IE7.

Ja, det samme i Opera 9.10, men det gør det vel ikke mindre ulovligt
- hvis det altså er dette. Der er jo også stadig browsere derude,
som fx FF2, der ikke advarer om denne side.

Fra : John

Dato : 03-11-06 19:37

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> diverse
> oplysninger. Som det bemærkes har siden relation til Danmark.

Hmm.. prøv evt først at kontakte CSIS. De har ekspertisen:

http://csis.dk/Default.asp?page=Kontakt.asp

Mvh John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-11-06 21:08

John skrev:

> Hmm.. prøv evt først at kontakte CSIS. De har ekspertisen:
>
> http://csis.dk/Default.asp?page=Kontakt.asp

Det har de uden tvivl, men synes egenligt ikke der er nogen grund til at
blande dem ind i billedet ?

Jeg ville skrive en email på dansk og engelsk, og sende den til banken der
phishes for, Patrick Havsager som står som spiller for klanen og registrant
for domænet (der står også et tlf nr), og evt. til surftown som hoster i
tilfælde af at klanen ikke selv fixer problemet.

Så ved banken at der er taget hånd om problemet, ejeren af siden bliver
klar over det, og udbyderen kan træde til som backup.

Måske det ville være korrekt at også sende den til politiet, men jeg tror
ikke just de rykker ud med hele polities indsats styrke med John og
Sebastian i spidsen for det... nu havnede det her ganske vist i juragruppen,
men jeg vover nu min påstand aligevel, selvom det måske tangerer OT.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-11-06 22:29

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> klanen og registrant for domænet (der står også et tlf nr), og evt.
> til surftown som hoster i tilfælde af at klanen ikke selv fixer

Udmærkede forslag
Sandsynligheden for at klanens webserver er blevet hacked er rimelig stor

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Knagsted

Dato : 04-11-06 09:00

> [...]
> og forsøge at frasvindle bankoplysninger, eller er det først
> ulovligt, hvis man anvender indsamlede oplysninger til misbrug?

dk-hostmaster oplyser intet om denne adresse - går man ind via samspade.org
får man dog at vide at adressen er aktiv, men intet om registrant - sjovt
nok er denne oplysning minsanten hentet hos dk-hostmaster, som ikke i første
omgang ville sige noget. dnsstuff.com fortæller at abuse-adressen er
postmaster@clandef.dk RevDNS afslører ws14.surf-town.net, som er beliggende
i Lyngby - det skal nok passe, for PINGing 212.97.132.114 foregår på 1,7 ms,
så det ER sæt på. SURFTOWN ejes af Surftown A/S i Lyngby, som bestrider IP's
212.97.132.0 - 212.97.135.255. Deres abuse-adresse er abuse@surf-town.net
Registrant synes at være Frederim Scouboe, adresse og tlf-nummer er nemt at
finde, men jeg synes ikke jeg vil nævne det her.

Nå, men er'et ikke snarere Forbrugerombudsmanden, der skal adviseres?
Knag

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-11-06 10:33

K> dk-hostmaster oplyser intet om denne adresse

Dette her virker for mig, og giver personoplysninger:

whois -h whois.dk-hostmaster.dk -- --show-handles clandef.dk

Er det ikke dette domæne, vi kigger på?

/Benny

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-11-06 17:52

Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk> writes:

> Dette her virker for mig, og giver personoplysninger:
>
> whois -h whois.dk-hostmaster.dk -- --show-handles clandef.dk
>

> Er det ikke dette domæne, vi kigger på?

Jeg får ingen personoplysninger med den kommando. Manden bag har
vel addresse-beskyttelse.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Holst

Dato : 04-11-06 18:07

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg får ingen personoplysninger med den kommando. Manden bag har
> vel addresse-beskyttelse.

Taster jeg 'clandef.dk' ind på www.dk-hostermaster.dk i søgefeltet til
"Find .dk domænenavn", så dukker der masser af information op.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-06 18:13

Den 04-11-06 17.52 skrev Martin Jørgensen følgende:

> Jeg får ingen personoplysninger med den kommando.

Du gør sikkert et eller andet forkert.

> Manden bag har
> vel addresse-beskyttelse.

Nej. Tjek domænet hos dk-hostmaster, der er både adresse og
telefonnummer. Og da ingen andre tilsyneladende har kontaktet ham, har
jeg ringet til ham og fortalt ham om siden. Så får vi at se, om han kan
finde ud af at fjerne den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hotdog: Pølse opfundet af en kinesisk jernbanekok...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-11-06 23:45

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>telefonnummer. Og da ingen andre tilsyneladende har kontaktet ham, har
>jeg ringet til ham og fortalt ham om siden. Så får vi at se, om han kan
>finde ud af at fjerne den.

Har tjekket den et par gange. Den ser ud til snart at have været
nede i en uge -- ikke kun den omtalte side, men det hele.

Fik du i øvrigt en forklaring fra personen bag?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 23:48

Den 10-11-06 23.44 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

> Fik du i øvrigt en forklaring fra personen bag?

Nej, det er en 15-årig dreng. Han lød ikke, som om han fattede noget som
helst (sagde stort set kun "øh" og "ja"), så jeg var i tvivl om, hvad
der ville ske, men han fik heldigvis hurtigt lukket siden. Jeg bad ham
om at gemme kopier af filerne og eventulle logfiler, så han havde dem,
hvis han senere får besøg af politiet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polterabend: Tysk udtryk for et spøgelse, der larmer om aftenen...

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 15:38

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> bad ham om at gemme kopier af filerne og eventulle logfiler, så han
> havde dem, hvis han senere får besøg af politiet.

Internetpoliti-snask.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-06 16:15

Den 11-11-06 15.37 skrev erectus følgende:

> Internetpoliti-snask.

Hvad mener du?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 16:22

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvad mener du?

En halvkvædet melding om lukning af en 15-årigs hjemmeside. Hvis det er
jura, skal hele historien med, ellers er det meningsløst.

Mvh Jarl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-06 16:52

Den 11-11-06 16.21 skrev erectus følgende:

> En halvkvædet melding om lukning af en 15-årigs hjemmeside. Hvis det er
> jura, skal hele historien med, ellers er det meningsløst.

Hvad om du gik lidt tilbage i tråden og læste? Og når nu du flere gange
har været efter andre skribenter, om at de skulle skrive tydeligt, hvad
så, om du selv fulgte det råd? Et indlæg som det forrige er fuldstændig
uforståeligt. Selv efter din forklaring, giver det ingen mening.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 17:17

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> tydeligt, hvad så, om du selv fulgte det råd? Et indlæg som det
> forrige er fuldstændig uforståeligt. Selv efter din forklaring, giver

Hvorfor begynder du ikke bare tråden igen, så man ikke skal blade og bruge
tid på at finde hoved og hale i noget, man måske slet ikke er interesseret
i. Der er nok af andre emner, der henvises til bagud. Derfor er det helt
unødigt meningsforstyrrende for læsningen, når der kommer en melding ind
over fra en tidligere tråd et pænt stykke tilbage, når man er beskæftiget
med andre læsninger. Det er god orden

Mvh Jarl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-06 17:39

Den 11-11-06 17.17 skrev erectus følgende:

> Hvorfor begynder du ikke bare tråden igen, så man ikke skal blade og bruge
> tid på at finde hoved og hale i noget, man måske slet ikke er interesseret
> i.

Hvis vi skulle refere til alle tidligere indlæg i en tråd, ville vi få
nogle meget lange indlæg. Hvis du ikke kan huske en tråd, når den ligger
et stykke tilbage, så kan du måske overveje at opsætte din nyhedslæser,
så den husker længere tilbage. Ellers er der selvfølgelig altid Google

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kildeskat: Skat på vand...

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 17:56

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> ligger et stykke tilbage, så kan du måske overveje at opsætte din
> nyhedslæser, så den husker længere tilbage. Ellers er der

Du skal have fjernet dig fra det mekaniske og den mekaniske læsning og
tænkning -- og over til den mere kreative. Det kræver en læsetræning, som du
åbenbart ikke har. Det er også derfor, at du har svært ved optage ny viden
og lytte efter og rette ind, når de der ved noget om jura skriver det til
dig. Mere uddannelse kan måske på længere sigt give mere dannelse, hvis der
er noget mellem ørerne, som kan opfange det ;)

Mvh Jarl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-06 17:48

erectus wrote:

> Hvorfor begynder du ikke bare tråden igen, så man ikke skal blade og
> bruge tid på at finde hoved og hale i noget, man måske slet ikke er
> interesseret i

Hvorfor sætter du ikke bare OE (din newsreader) til at holde indlæggene i
tråd ?
Dit forslag til Kim vil gøre læsning af indlæg betydelig sværere for alle
andre end dig selv

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 17:59

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvorfor sætter du ikke bare OE (din newsreader) til at holde
> indlæggene i tråd ?

> Dit forslag til Kim vil gøre læsning af indlæg betydelig sværere for
> alle andre end dig selv

Det er kun, hvis man ikke er læsetrænet

Mvh Jarl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-06 20:07

erectus wrote:

> Det er kun, hvis man ikke er læsetrænet

Jarl du er enten et fjols eller en troll
Pil tilbage til dit hul

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 20:13

Peter Lykkegaard wrote:

> Jarl du er enten et fjols eller en troll
> Pil tilbage til dit hul

Du skal da ikke blive vred, fordi jeg skriver læsetrænet

Mvh Jarl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-06 20:21

erectus wrote:

> Du skal da ikke blive vred, fordi jeg skriver læsetrænet

LOL - pil af din troll

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 20:28

Peter Lykkegaard wrote:

> LOL - pil af din troll

Man skal bruge sin manglende viden til at trække niveauet op -- ikke ned ;)

Mvh Jarl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-06 20:42

erectus wrote:

> Man skal bruge sin manglende viden til at trække niveauet op -- ikke
> ned ;)
Er det din manglende viden om pli eller din manglende viden om usenet?

FUT: dk.snak.off-topic

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : erectus

Dato : 11-11-06 20:55

Peter Lykkegaard wrote:

> Er det din manglende viden om pli eller din manglende viden om usenet?

You are welcome.

Mvh Jarl