Tvangsauktion, gør mig klogere !
Fra : Bo G. Christensen

Dato : 27-10-06 02:37

Hvis jeg byder på en tvangsaktion, og rent teoretisk får hammerslag ved 10,-
kr. hvad så ?

Der står en hel masse om ting der skal betales straks, og noget med at
kreditforeningen skal indfries.....

Så hvad er reglerne, 10,- kr. + overtagelse af al gælden eller

10,- Kr. og det var det ?

Best regards !

Bo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-06 08:58

Den 27-10-06 03.36 skrev Bo G. Christensen følgende:

> Så hvad er reglerne, 10,- kr. + overtagelse af al gælden eller
>
> 10,- Kr. og det var det ?

10 kroner plus en hel masse omkostninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 27-10-06 19:32

> 10 kroner plus en hel masse omkostninger.

Men man overtager ikke gæld eller hvad?
Hvad mener du med omkostninger?

Carsten

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 27-10-06 21:24

Afklaring.....

Omkostningerne, det er alt det som er opført under tvangsauktionen, som det
der forfalder til øjeblikkelig betaling; salærer, advokat omkostninger og
hvad har vi alt, men selve gælden, altså de ubetalt pantebreve og
kreditforeningslån, eller hvad der måtte være, har jeg intet med at gøre ?

Bo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-06 21:59

Den 27-10-06 22.23 skrev Bo G. Christensen følgende:

> [...]
> hvad har vi alt, men selve gælden, altså de ubetalt pantebreve og
> kreditforeningslån, eller hvad der måtte være, har jeg intet med at gøre ?

Korrekt, men det er længe siden, jeg har set en opstilling, så jeg kan
ikke huske, hvilke omkostninger, det er man skal betale.

Det vil under alle omstændigheder være en god ide at tale med en advokat
eller en anden med ekspertise på området. Der er en række faldgruber i
forbindelse med en auktion. Som Stig har været inde på, kan der være
forurening, der kan også være skjulte fejl eller for den sags skyld en
lejer, som det kan tage sin tid at komme af med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Algoritme: Matematisk udtryk for en talrække, der kan siges med rytme...

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 27-10-06 23:57

> [...]
> forurening, der kan også være skjulte fejl eller for den sags skyld en
> lejer, som det kan tage sin tid at komme af med.

Har hørt om et hus på vejen hvor jeg en gang boede, blev solgt for 1 kr.
påtvang, fordi der lå en nedgravet olie tank et ukendt sted på grunden,
huset var heller ikke meget værd, idag bor der en socialt belastet familie
der har lejet det af den nye ejer.

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 27-10-06 11:30

Hvis det skulle ske for dig teoretisk måtte det være en olie
forurenet grund det ville koste en bondegård at rense og så
ville du ikke byde gr udgifter der ikke kan styres.

Fra : Codexx

Dato : 27-10-06 23:49

Bo G. Christensen skrev:
> [...]
> kreditforeningen skal indfries.....
>
> Så hvad er reglerne, 10,- kr. + overtagelse af al gælden eller

Eksempel:

http://www.becker-hede.dk/aviva/media/auktioner/99999999.pdf

Side 2+3 indeholder en oversigt over tinglyste hæftelser på
ejendommen og om disse kan forventes overtaget ller om de skal
indfries.

Det ses der er 5 tinglyste hæftelser på ejendommen, hvoraf den 1.
(realkredit) kan forventes overtaget, mens de resterende skal betales
ud.

Det skal forstås sådan, at hvis buddet på auktionen bliver t.kr.
1095 kan lånet i BRFkredit forventes overtaget, efter aftale med BRF
kredit (køber kan naturligvis altid indfri det), mens de resterende
hæftelser på ejendommen, som der ikke var dækning for, bortfalder.
Køber indtræder altså i kreditors lån, med auktionssummen.

Bliver buddet t.kr. 1410 kan lånet i BRFkredit forventes overtaget som
før, mens ejerpantebrevet skal indfries fuldt ud. De sidste 10 t.kr.
af budsummen går til partiel dækning af "Åbenrå fælglagers"
udlæg. Den resterende del af udlægget, samt de sidste hæftelser er
køber uvedkomne og hæftelserne slettes af tingbogen.

Derudover kommer så de omkostninger der falder udenfor
auktionsbeløbet. De fremgår af side 3 mf. til t.kr. 40.

Hvis du får hammerslag ved 10.- skal du altså betale 10.- (sikkert
plus noget rente) til BRFkredit og op til 40.000.- i "andre
omkostninger".

Ovenstående var kun en hurtig forklaring og du opfordres kraftigt til
at søge advokatbistand ved en auktion.

/Bacher

Fra : pm

Dato : 28-10-06 21:22

Mener den hurtige version bør se sådanne ud

På opstillingen og lige før auktionen fremføres højeste beløb. Det er det
som dækker de umiddelbare omkostninger

Der KAN være restancer, der skal indfries..disse anføres som sådanne.

Men det er stort set sådan, at budsum + største beløb bliver slutsummen.

pm