Internethandel
Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 14:44

Hej

Jeg har via internettet købt en computer hos en forhandler
Pris Inkl fragt (postdanmark) 1540kr pengene blev overført den 16/10 2006
Til forhandleres Bg konto jeg har selv Bg bank så det er som regel overført
samme dag.
Ved købet stod der at varen bliver sendt 1- 2 dage efter at pengene er gået
ind.
Jeg har ikke set nogen vare endnu (26-10 2006) sendte en mail til dem den
24/10 2006
via deres hjemmeside hvor der står at alle mails bliver besvaret senest
efter 1 dag
Jeg har intet hørt fra dem. Jeg fik den 16/10 2006 en ordrebekræftiglese og
en ordrekode
så jeg kan følge det bestilte på deres hjemmeside men der står bare at ordre
ikke er ekspederet, så nu har jeg rykket for anden gang via mail (26-10
2006)om at hvis ikke de kan opfylde min bestilling bedes de tilbageføre
pengene til min konto.
Hvis ikke dette sker hvad gør man så??? Siger man farvel til de penge eller
hvad?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Holst

Dato : 26-10-06 14:51

Preben Christensen wrote:

> Hvis ikke dette sker hvad gør man så???

Prøv at ring til dem.

Næh ... http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/ kan måske bruges.

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 15:17

> Prøv at ring til dem.

> Næh ... http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/ kan måske
> bruges.

Dette står på deres hjemmeside:

vi besvarer ikke telefoner da vi simpelthen har for travlt,
og ikke har nok mandskab, mail os derfor istedet for...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-06 13:43

Preben Christensen wrote:

> vi besvarer ikke telefoner da vi simpelthen har for travlt,
> og ikke har nok mandskab, mail os derfor istedet for...

Grenaa?

Jeg har ikke købt noget hos dem netop fordi de hverken besvarede mails eller
tog telefonen. Og der var mange adresser på dem hvis man søgte på nettet.

Jeg ville køre en tur til Grenaa på en god dag ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-06 15:21

> [...]
> Pris Inkl fragt (postdanmark) 1540kr pengene blev overført den 16/10 2006
> Hvis ikke dette sker hvad gør man så??? Siger man farvel til de penge

Jeg kan huske fra en sag hvor en sælger også havde lidt svært ved at levere
at jeg et sted i købeloven (eller kommentarer til den) fandt at hvis ikke
andet er aftalt har sælger 30dage til at levere. Så spørgsmålet er om du er
blevet lovet 1-2 dage eller at de "normalt" sender efte 1-2 dage...

Hvis du ikke i din email af 26/10 satte en tidsfrist for levering bør du nok
give dem en uge inden du rykker igen. I den ville jeg kræve at hæve handlen
hvis de ikke levere inden en ny "rimelig" tidsfrist - f.eks 8dage

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 15:31

> [...]
> nok give dem en uge inden du rykker igen. I den ville jeg kræve at hæve
> handlen hvis de ikke levere inden en ny "rimelig" tidsfrist - f.eks 8dage

Efter jeg har søgt på firmaets Cvr nummer er der åbenlyst at der er andre
der er blevet snydt af dette firma, så jeg kan vel allerede nu gøre krav på
tilbagebetaling af pengene da jeg ikke
ønsker at handle med dette firma, andre har ikke fået det bestilte osv.

Hilsen
Preben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-10-06 15:48

"Preben Christensen" <dunder@c.dk> wrote in message

> [...]
> på tilbagebetaling af pengene da jeg ikke
> ønsker at handle med dette firma, andre har ikke fået det bestilte osv.

At andre er blevet snydt, giver ikke dig nogen rettigheder til at hæve
handlen uden videre.

hilsen
Uffe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-10-06 16:00

Uffe Kousgaard wrote:

> At andre er blevet snydt, giver ikke dig nogen rettigheder til at hæve
> handlen uden videre.

Der er jo tale om fjernhandel så jo Preben kan hæve handlen uden videre
De 14 dages fortrydelsesret er måske kun gældende når man har modtaget
varen?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : per christoffersen

Dato : 26-10-06 17:05

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er jo tale om fjernhandel så jo Preben kan hæve handlen uden videre
> De 14 dages fortrydelsesret er måske kun gældende når man har modtaget
> varen?

Det er da rigtigt (jeg havde overset net-delen).
Med henvisning til Forbrugeraftalelovens §17 kan aftalen fortrydes, og
ahndlen skal gå tilbage (hæves).
Pengene skal betales tilbage snarest muligt (og med en maksfrist på 30 dage)
jvf. samme lovs §21.

Fortrydelsesretten er gældende uanset om varen er leveret eller ej. Fristen
på de 14 dage kan dog tidligst starte, når forbrugeren har modtaget varen.

Alt det ovenstående gælder dog kun, hvis købet er sket som privatperson
(forbrugerkøb).

/Per

Fra : per christoffersen

Dato : 26-10-06 15:57

> [...]
> hvis ikke andet er aftalt har sælger 30dage til at levere. Så spørgsmålet
> er om du er blevet lovet 1-2 dage eller at de "normalt" sender efte 1-2

Hvis det anføres, at varerne sendes indenfor 1-2 dage, så er det lovet, og
en del af aftalen.
Selvom termen 'normalt' bliver anvendt, så kan det ikke betragtes som andet
end sælgers angivelse af leveringstidspunkt (der er ingen grund til at tro,
at købet skulle være en unormal situation, som det er fremlagt indtil
videre).

> Hvis du ikke i din email af 26/10 satte en tidsfrist for levering bør du
> nok give dem en uge inden du rykker igen. I den ville jeg kræve at hæve
> handlen hvis de ikke levere inden en ny "rimelig" tidsfrist - f.eks 8dage

Jeg ville sende rykkermailen nu, med en angivelse af en kort tidsfrist til
leveringen (3-4 dage).
Mailen ville jeg også skrive ud, og sende som normal post med en
følgeskrivelse.

Hvis ikke varen dukker op inden for fristen bør handlen kunne hæves. det
sker så ved en fornyet henvendelse til firmaet. Hvad der sker derefter er
derimod tvivlsomt. Man skal nok ikke forvente, at firmaet bare af sig selv
tilbagebetaler pengene.

/Per

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-10-06 16:34

Preben Christensen skrev:
> [...]
> Til forhandleres Bg konto jeg har selv Bg bank så det er som regel overført

Argh - aldrig, aldrig, bankoverførsel!

Men som andre skriver ville jeg også sende en mail med en
leveringsfrits, og at du ellers ønsker at anvende din 14 dages
fortrydelsesret.

Lars B

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-06 16:49

> Hvis ikke dette sker hvad gør man så??? Siger man farvel til de penge
> eller hvad?

Morale: Handel kun steder hvor man kan betale med betalingskort - så kan
pengene altid tilbageføres.

Mvh
Michael

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 18:19

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:RN40h.50$3u2.39@news.get2net.dk...

> Morale: Handel kun steder hvor man kan betale med betalingskort - så kan
> pengene altid tilbageføres.
>
> Mvh
> Michael

Nu har jeg ellers handlet en del på nettet via bankoverførsel og
det er så første gang jeg har oplevet et så useriøst firma, selv om de har
både
en flot hjemmeside (sikkert finanseret af snyd) og cvr nummer, men man skal
jo
sortere bukkene fra fårene selv om det så koster lidt så må man jo håbe
at andre vil blive advaret i tide inde de kommer i samme situation, hvordan
gør
man så det uden at komme til at nblive hængt ud?

Venlig hilsen
Preben

Fra : PEJ

Dato : 26-10-06 19:19

Har du et link til deres hjemmeside - da jeg er ved at købe ny pc - ville
det være rart at vide hvem o.s.v. På forhånd tak!

KH
Pernille
"

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 20:24

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du et link til deres hjemmeside - da jeg er ved at købe ny pc - ville
> det være rart at vide hvem o.s.v. På forhånd tak!
>
> KH
> Pernille

Hej

Ja det har jeg da
www.edb-experten.dk

Venlig hilsen
Preben

Fra : Lasse

Dato : 26-10-06 21:54

On 2006-10-26 21:23:51 +0200, "Preben Christensen" <dunder@c.dk> said:

> "PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Ja det har jeg da
> www.edb-experten.dk
>
> Venlig hilsen
> Preben

Og her er så lidt mere litteratur om firmaet og dets blakkede forhistorie...
http://hol.dk/traad.asp?fID=20&tID=200659