Co adresse, indkomst?
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 24-10-06 19:04

Hejsa.

Jeg er i den situation at jeg i en periode skal arbejde offshore. Vil derfor
opsige min lejlighed.

Jeg overvejer så at bo hos min kæreste når jeg er hjemme, men hun får
førtidspension. Hvis vi flytter fast sammen udregnes førtidspensionen ud fra
husstandens samlede inkomst.

Spørgsmålet er så om jeg må få en CO adresse hos hende når nu jeg oftest er
på nordsøen. Vil de så stadig medregne min indkomst i hendes førtidspension?

Alternativt hvordan undgår man dette? For vi vil gerne flytte sammen, men så
halveres hendes førtidspension, hvilket jo ikke er så sjovt for hende!

Hvad siger loven? Hvordan vil de kontrollere om man bor sammen? Må jeg ikke
besøge hende, må jeg overnatte der?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Jubii

Dato : 25-10-06 11:57

On Tue, 24 Oct 2006 20:04:18 +0200, "Jesper Mathiesen" <mathiesen@esenet.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>på nordsøen. Vil de så stadig medregne min indkomst i hendes førtidspension?

Ifølge folkeregistret skal du have en bopæl på land et sted og "være antræfbar"
for div. myndigheder. (her tænkes der i breve og ikke rent fysisk)

>Alternativt hvordan undgår man dette? For vi vil gerne flytte sammen, men så
>halveres hendes førtidspension, hvilket jo ikke er så sjovt for hende!

Hvad mener du, det er en betingelse for førtispension, at personen rapporterer
alle ændringer i sine økonomiske forhold, og bidrager du, og det udgår kommunen
fra, ved at have folkeregisteradresse hos vedkommende, så er det en ændring af
de økonomiske forhold for førtidspensionisten.

>Hvad siger loven? Hvordan vil de kontrollere om man bor sammen? Må jeg ikke
>besøge hende, må jeg overnatte der?

Hvis du har folkeregisteradresse hos hende skal hun indberette det.
Og opsiger du din bopæl skal du jo afmelde din adresse hos folkeregistret og
anmelde ny bopæl inden en vis tid derefter. (gøres gerne på samme blanket)

Reglen:

"Alle der flytter skal senest 5 dage efter flytningen give Folkeregistret
besked. Du kan anmelde din flytning ved at aflevere eller indsende en
flytteanmeldelse til Folkeregistret, men du kan også udfylde og sende din
flytteanmeldelse elektronisk. "

>På forhånd tak for hjælpen!

Du kan bestille en flyttemappe:
www.postdanmark.dk